Födelsedagshälsningar på facebook

Silver Girl

Trådstartare
Senaste dagarna får jag födelsedagshälsningar i mitt flöde på facebook från vänner till folk jag inte är vän med på facebook (eller känner över huvud taget). Förut har jag bara sett andras hälsningar när de varit till gemensamma vänner.
Någon annan som noterat detta? Kan jag ändra någon inställning för att slippa detta?
 
Senaste dagarna får jag födelsedagshälsningar i mitt flöde på facebook från vänner till folk jag inte är vän med på facebook (eller känner över huvud taget). Förut har jag bara sett andras hälsningar när de varit till gemensamma vänner.
Någon annan som noterat detta? Kan jag ändra någon inställning för att slippa detta?
Det händer lite då och då om vännen lägger in detta på sin egen vägg. Alltså att vännen lägger en grattishälsning som status på sin egna status. Annars får jag inte upp sånt.

Men oavsett För att minska sånt man inte vill se så kan msn på inläggen klicka på ... så brukar man få upp alternativet dölj och kan välja att inte visa den typen av inlägg (är det en status lär alla statusuppdateringar från den personen döljas dock) eller dölja en viss person osv.
 
Det händer lite då och då om vännen lägger in detta på sin egen vägg. Alltså att vännen lägger en grattishälsning som status på sin egna status. Annars får jag inte upp sånt.

Men oavsett För att minska sånt man inte vill se så kan msn på inläggen klicka på ... så brukar man få upp alternativet dölj och kan välja att inte visa den typen av inlägg (är det en status lär alla statusuppdateringar från den personen döljas dock) eller dölja en viss person osv.
Det konstiga är att det plötsligt är så många. Säkert 10-15 stycken på några dagar, från olika personer. Att alla de lagt det i sin egen status när de inte gjort det förut verkar konstigt.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har en fråga angående Facebook. Jag har få vänner där samt få grupper alltså ett litet flöde. Men från vissa vänner ser jag alltid...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 310
Senast: mars
·
IT & mobiler Hur gör man med folk man är "vän" med, men inte så himla bra kompis med på Facebook? Nån man träffat i nåt tråkigt sammanhang och...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 911
Senast: MCP
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 976
Senast: LiviaFilippa
·
Hundhälsa Nytt anonymt nick, för att minska risken att folk förstår vem det handlar om. Jag är aktiv i den lokala brukshundklubbens styrelse...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
5 503
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp