Försäkrad eller oförsäkrad....

Sv: Försäkrad eller oförsäkrad....

Fast tidigare skador tar väl i princip bara ett bolag hänsyn till? IF höjer resp sänker försäkringen med 8% per försäkringsår för skada/skadefrihet. Max bonus eller max påslag är 24% på 'grundpremie'.

De andra bolagen premierar skadefrihet, men ger inget 'straff' för skadeuttag. Utan det belastar hela försäkringssystemet, så att alla premier alt en hel rasgrupp höjs.
 
Sv: Försäkrad eller oförsäkrad....

Ja hade det varit så på min försäkring så hade det blivit extremt dyrt med tanke på hur klantig min ponny är. :o
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
6 668
Övr. Katt Har ni era katter försäkrade eller inte? Ni som inte har försäkrade katter har dom alltid varit oförsäkrade eller har ni tagit bort...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 769
Senast: Dentaku
·
M
Ekonomi & Juridik Har en del tankar om detta med att ha sin häst försäkrad....är det värt alla pengar( i en del fall antagligen ja?) Min erfarenhet...
2
Svar
39
· Visningar
2 769
J
Ekonomi & Juridik Sålde min kära val för någon vecka sedan. En 9 årig allround val som tävlat lägre klasser i hopp. Han såldes till en finsk tjej...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 796
Senast: jorgensvensson66
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp