"Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Japp vi får pälsa på oss så att man ser ut som michelingubbar,enda nackdelen är ju att det är liite krångligt att ta sej upp på ryggen:o

Usch inget roligt att va hängig,ta nu en skön tur i skogen.
Natti nu ska jag krypa i kojs:)
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

nu ar det monday!!! och det betyder MOOOOOOOOOOOSE!!! yahhh nu far de komma och skjuta de har kritterna som springer over garn titt som tatt.. ibland torsman knappt ga ut nar algen ar pa framfart...
sno var fint, nej jag kanner inte for det, men hellre sa an lera.. dock denna morgon har djuren vaknat till solsken och jag kan i nasta vecka borja med hosilaget.. ar radd att anvanda det nar det inte har frusit ute..
vetinte om det blir nagon bullridning idag.. jag hostar mindre men luftror mar inte bra och jag har ingen kraft alls till ngt.. bara att hanga tvatt som jag gjorde i gar afton var jobbigt.. 3 boxar stadade jag och petra gjorde resten.. det ar inte skoj att vara sa har...
hoppas alla far en fin dag och sjunger vackert for djuren i skogen...
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Huu din stackare som varit krasslig länge nu. Hoppas du kryar på dig inför den 28 maj i alla fall :crazy: Och att Kelly är fräch i benen och i form.....
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Kanonväder idag!

Ja nu har jakten börjat. En massa bilar över hela stallplan och bilar längs insläppen till andra sommarhagen.
Rena rusningstrafiken de här veckorna på vår lilla lugna landsväg.

Är sugen på en längre tur runt sjön idag. Hoppas sonen är pigg efter skolan idag och vill följa med. Får fortfarande inte iväg tjurtanten på längre turer ensam.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Kl.

Vilket underbart höstväder vi har i dag! Det var ordentlig frost i morse och när jag var ner till hagen så låg det bra tjock is i vattenhon så i dag ska Boletunnan sättas i gång. Höautomaten har fungerat alldeles lysande, jag fyllde på 1 bal i morse och det känns skönt att ha den nu när det var så mycket frost i natt så dom slipper äta av det frostiga gräset.

Nä, nu är det väl hög tid att dra i gång på kokeriet så vi får nåt till livs sen ska jag ha en mys-em med pållarna innan det är dax att åka och avsluta kursen i kväll.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Jahaja... tydligen blir det ingen Kamelskump idag:cry: Jag ska om jag uppfattat det hela korrekt åter utsättas för tortyrtid i Rockarden:eek::eek:

Jaja, det går nog bra... ska inte filma denna gången för nu har ni hört tillräckligt av min otroligt norrlänska efterblivna maniska kommentatorröst..:o

Hej hopp och håll tummarna för det lär gå sju helvetes fort runt knutarna....:eek:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Igår fick pållen åka till stranden och springa fort. Det gillade han! Dottern red...mina älsklingar närmast vattnet.

081.jpg
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

..mmmm....ååhhh..vad härligt :love:

Minns de där underbara (fullblods)galopperna på Trickie (hästen från postlådeepisoden)

Han hade gått löp på Irland och i sverige innan han gick i pension vid 6 års ålder. Han hade en fantastiskt skön galopp att dundra fram i och totalt trygg.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Jo snälla..filma. Det var höjdpunkten på min dag.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Ännu roligare om nån annan filmar, så vi får SE henne oxå :)
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Fy tusan va avundsjuk jag blir när jag ser de där:cry:

Det där är en dröm jag har att en gång få kasta grejorna och galoppera i en hejdundrande fart på en strrand... suck

ser så himla skönt ut.. snacka om frihet och vilken träningsbana :laugh:

ni är lyckliga ni som har tillgång till de där avis så jag blir grön:o
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

jaaa kan du inte övertala en av flickorna o filma henne när de kör i fullfart :idea:

skratta kan man aldrig få för mycket av och norrländskan är en mysig dialekt o något att vara stolt över

vi ska vara rädda om våra dialekter
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Nu känner jag ju inte hennes döttrar, men kan kanske skicka ett " hemligt " medd på FB :)

Vill oxå se Helena åka rockard :)
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Men oj så härligt det ser ut. Här sitter vi och mest pratar om vinter och snö, och så kommer den där bilden som mest ser ut som ljuvlig sommar. :)
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Nu känner jag ju inte hennes döttrar, men kan kanske skicka ett " hemligt " medd på FB :)

Vill oxå se Helena åka rockard :)

Nu ska ni inte konspirera MOT mig ju.... :D Iaf, idag gick det riktigt städat till för käre maken gjorde oss sällskap..å tänka sig, då var det minsann inga problem att hålla hästarna i lugnt tempo:cool: Kan ju iof ha att göra med att han innan avfärd hotat å knocka den som räjjsa..å det gällde både töser å hästar:eek:
:D:D:D
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

vi ska vara rädda om våra dialekter
Ja, min Norrlänska lär aldrig försvinna och visst är jag stolt över den...men när man lyssnar på filmen låter det hur tokigt som helst...:o brett och runt som en riktig palt...:D
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Ni ska vara glada att inte jag har lagt ut med ljud, tänk Thomas Pettersson, Peter Wahlbeck, Bengan Johansson - det är Halmstaddialekt när det är som bäst;)
 
Senast ändrad:
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Jaha, och så var den här... den 2a måndagen i oktober, och älgjakten är i gång... Törs f*n ut i skogen idag:D

Så det blev att bygga hinder på banan och skutta runt lite, och det är nåt som pållen gillar, så det ä ba å håll i sej å styre! :eek:
70cm är maxhöjden för mig, sen börjar jag fega... det blir ju så högt och ramla av där uppifrån i hoppet!
Lagom fallhöjd är bäst!
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

opss :o inte fasen kom jag ihåg de var älgjakt idag:crazy:

ähh vi chansar på att gubbarna är nyktre o har nyputsade brillor:)


du är modig tycker jag som ens vågar hoppa törs inte ens tänka tanken.

Springaren min har samma inställning , fast jag åker ju av när han sidsteppar för hindren :laugh: har man tur är de i alla fall inte ett vattenfyllt krondike som är landningsbana:laugh:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

inte skulle väl vi göra någe sådant mot DIG tok heller:angel:

nu blev vi ju lite ledsna i ögat när din make gör så mot barn o djur o framför allt lurar OSS på lite glädje

är ju inte snällt alls ju :o mutter mutter
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 933
Senast: jemeni
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 679
Senast: LovingLife
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 244
Senast: dobbis
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 277
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp