"Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Måste var något släktdrag de där ;) ni är ju vettvilliga för bövelen som önskar en likadan vinter :devil:


Norr om dalälven struntar jag i men här på mitten vill jaag ha 5-10 minus och 3 decimeter snö inte en grad o en mm mer snö. basta

får nog ta en pratstund med han som har hand om vädret :cool:

idag har jag vart på kurs o sett hur en häst skall se ut så :o
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Håller med :)
Jag kommer ju från Göteborg där man inte är så bortskämd med torr och snörik vinter, men förra året var ju för mycket!

Bjussar på lite kort som jag tycker är liite för mycket snö på.


Skottad gång till stallet

30489408.jpg


Nu ska vi hitta hagen

30489415.jpg


Oj , här var den. Tror vi tar det andra insläppet

30489404.jpg


30489407.jpg


Detta fick sambon göra varje morgon kl 5
Extra kul när vi storhandlade och fick bära 2 små och 10 kassar uppför backen

30489409.jpg
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Friskt och skönt, ser det ut :D

Dessa bilder har jag bara på FB:
April 2010
24760_386633432765_735617765_3759285_3155662_n.jpg


url]


Ser ni hur "våren" är på intåg??? Syns på snödjupet...var väl hälften kvar där än vad som varit under vintern :D
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

fy fabian känner ryggonda:( men köp en snöslunga för tusan haka:)

tog mig 4 timmar o skotta innan jag köpte snöslugan nu tar de 1 timme o blir skitabra utan svett o ont :angel:

det är bra o vara lat ibland:grin:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Här kommer lite mer snöbilder:laugh:
DSC_0197.jpg

DSC_0144.jpg

DSC_0254.jpg


Visst vill alla ha en vit vinter??:d
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

friskt jo tackar jag :grin: var ju över 20 grader halva vintern liiiite för kallt för min smak frös ju kronjuvelerna av mig när an skulle försöka rida.

elmätaren fick ju fnatt o pengarna for som löv i hösstorm o bensinbolagen blev rika på bränsle till snöslungan:o

nää jag hyllar lagompricipen o den jämna lunkens lov:laugh:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

men är ni spritt språngande galna:eek: ni är ju kvinnor ju o då ska ni inte illa kyla utan värme ju :o

ni tar ju kål på alla kvinnliga schabloner... mutter mutter
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Alltså jättemysiga kort :)

Men, med hus på 300 kvm där vi eldar för all värme så blir det mkt jobb och dyyrt.
Plus kallstall där vattnet fryser, så håller jag mej gärna till -5 och 30 cm snö :)
Men visst, lervälling och fukt är inte heller mysigt.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

friskt jo tackar jag :grin: var ju över 20 grader halva vintern liiiite för kallt för min smak frös ju kronjuvelerna av mig när an skulle försöka rida.

elmätaren fick ju fnatt o pengarna for som löv i hösstorm o bensinbolagen blev rika på bränsle till snöslungan:o

nää jag hyllar lagompricipen o den jämna lunkens lov:laugh:

-37 som mest hos oss...låg envist runt -30 en mycket lång period. Då bodde vi i ett dåligt isolerat hus med pelletsbrännare och ingen ack-tank...= svindyrt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 18.000 spänn på 4 månader:mad:...nu bor vi i ett bättre hus så det lär inte dra iväg på det viset den här vintern så låt kylan komma :idea:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

de där är inte roligt:cry: å de pengarna kan ha roligare för än elda upp dem.

tur man har eltunna till vattnet i hagen åt pållarna

vid så låga temperaturer kan man ju inget göra blir tråkigt i längden nää gärna vinter men mer lagom tack.

kyla blir värre ju äldre man blir verkar de som suck
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Ett rejält ullunderställ och skoteroverall :D...det är grejor det!!! Ser ut som en michelingubbe när jag är ute:p
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Tusen gånger hellre en sådan vinter vi hade nu sist än sådana vi annars är "bortskämda" med här. Det är lera, lera, lera och åter lera. Jag gillar inte lera!! (spysmiley vore på sin plats här). Vintern sist var kanske lite kall, och visst var vi insnöade några gånger, och visst var det svårt att hitta vettiga ridvägar eftersom även de bästa ställena var så att hästarna hade lössnö upp till magen. Men vad gjorde det? Vacker, vit och väldigt ren snö vart man vände sig :love:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

där har du ju en poäng:idea: nu har ja ju inte ont av regn . Har ju bara skogshagar o de ligger högst upp på en ås , så lera finns ingen o de blir aldrig blött så de stör allt vatten rinner ju neråt:)

men jag förstår vad du menar . Upplandsleran är inget roligt när de regnat mycket fy tusan odär borta är de gott om den.

blir mycket att grusa upp om man vill ha de någorlunda drägligt..

ja alltid är de något som skiter sig:crazy:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

japp underställ o skoteroverall is the shit:p

men i vintras blev jag tvungen o köpa en sådan dör heltäckande rånarluva o ha under hjälmen . Mina luftrör tål inte så sträng kyla kan inte andas o de låter som ett helsicke i dem o hostar .

de såg lite konstigt på en när man stövla in på handelsboden..:laugh:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Vilka underbara vinterbilder och visst vill vi ha en lika härlig vinter igen, fast inte fullt så kallt kanske. Men hellre en till sån vinter än en vinter med slask och lera och annat elände.

I dag har det varit en jättefin höstdag här och vi passade på att göra i ordning foderautomaten till pållarna och den verkar funka bra. Än så länge iaf.

Jäntan min tog lite fina kort på Ina, hmmm.

Inte särskilt vacker men sällsynt!

31742927.jpg


Har ju tillbringat fredag och lördag på kurs och den avslutas i morronkväll och hittills har den varit kanonbra! Har lärt mej massor även om jag inte håller med om allt som lärs ut men så är det väl alltid, att man måste sålla och ta till sej det man känner är rätt för en själv.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

hon är för söt den där en riktig clown:D

ja de där är i mina ögon hel rätt inställning , plocka de du tycker verkar vettigt o bra , sen var de kommer ifrån är det samma.

man behöver ju inte bli religiös .
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Japp så klart vi är galna;)
Får väl stå ut med liite kyla ,kan ju alltid ta nått värmande när man kommer in:o
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Tack,joo visst var det härligt att busa i snön men håller med dej ,kan vara mycket snö :d men så förbaskat kallt behöver det inte vara i år:crazy:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

KL

Här rustar vi för en vargavinter precis som förra året... räknar stenhårt att det kommer bli -35 i långa perioder och ton med snö... Jag, som ursprungligen kommer från Malmfälten är ju van sedan barnsben att vintrarna är hårda men man har softat till sig på äldre dar och då hamnar man in chocktillstånd när smällen kommer...

Men men... vi överlever...

Här blev det ligga under täcket hela gårdagen, frös, mådde illa och hade en släng feber..men idag är jag piggare... Planerar att skumpa Kamel efter mockningen...:D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 995
Senast: jemeni
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 737
Senast: LovingLife
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 257
Senast: dobbis
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 283
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp