Håll tummarna för Wahidah...

Sv: Håll tummarna för Wahidah...

Åh, man tror väl aldrig riktigt att något dåligt ska ske i ens egna kretsar, så jag hoppades och trodde nog på att W skulle vara bättre idag. Riktigt tråkigt att läsa att så inte var fallet! :(

Jag håller tummarna och tänker på er :love:
 
Sv: Håll tummarna för Wahidah...

kl

Nämen lilla Waha!!!:cry:

Nu är vi riktigt oroliga här hemma:confused::(

Miiko skickar en massa bus till sin kompis och jag till dig Ninni!
 
Sv: Håll tummarna för Wahidah...

Nu ska vi åka och hämta henne! :bump:

Veterinärerna tror att det är borrelia, men får inte svar på om det faktiskt är det förrän imorgon. De har provbehandlat henne mot det nu och om hon inte blir bättre så ska jag höra av mig igen.

Det verkar i alla fall som att hon är på bättringsvägen nu :love:
 
Sv: Håll tummarna för Wahidah...

oooh va skönt för dig!! :banana:
vi fortsätter att tänka på henne så hon blir 100% frisk mer nu än snart :D
 
Sv: Håll tummarna för Wahidah...

*KL*

När vi kom in på djursjukhuset märktes det direkt att hon var piggare. Jag hörde nämligen en väääldigt bekant klagosång från djurrummet. Wahidah tyckte att det var jättejobbigt att sitta instängd där och blandade yl, skall och allmänt klagande i en salig röra :p

Det var så skönt att se att hon faktiskt GICK ut till mig sedan och själv kunde gå till bilen.

Nu ligger hon i fåtöljen och sover. Hon kunde inte riktigt ta sig upp själv, utan ramlade till och skrek lite, men hon är helt klart bättre än när vi åkte in. Nu är hon mest trött, vilket jag helt klart förstår om hon är, men hon verkar mer avslappnad nu. Innan var hon spänd och hade lite orolig blick, nu är blicken lugn men trött.

Ena tassen är jättestor nu, samma tass som de haft dropp till, så jag antar att det är något normalt. De skulle väl inte släppt iväg henne om det inte varit normalt.. Snart ska jag ge henne lite kvällsmat med vatten och imorgon ska jag till apoteket. Smärtstillande och antibiotika i 10 dagar tror jag att de sa. Sedan får vi reda på provsvaret, om det faktiskt är borrelia, imorgon.

Så nu blir det en lugn kväll, men med ett extra öga på Wahidah och förhoppningsvis löser sig allt nu :) Åter igen, tack till alla som hållit tummar. Det känns jätteskönt!
 
Sv: Håll tummarna för Wahidah...

Men fy! :cry: Läste precis som Calazirya bara det här:
Jag fick åka hem med tomt koppel.
och blev livrädd! Gud så skönt att det inte var som jag trodde där ett ögonblick och så skönt att du redan fått hem henne :bump:
 
Sv: Håll tummarna för Wahidah...

Så skönt för er att hon är hemma igen....det låter verkligen som borrelia ( jag jobbar ju som vet.assistent så jag har sett det några gånger)

MEN tänk på att OM det nu är borrelia så behöver vissa fall merän 10 dagars antibiotika.....Så var vaksam på hur hon mår efter dessa 10 dagar ;).....för en del har tyckte dem varit friska men så har det gått ett ar dagar så var dem inte helt friska......:crazy:

Hoppas på uppdatering i morgon när du fått veta provsvaren......

Krya på dig W.......

Busakramar från Puma :banana:
 
Sv: Håll tummarna för Wahidah...

Vad skönt att du fick ta hem henne och hon verkar piggare!

Vi håller tassar & tummar för att kuren hjälper och att hon snart är sitt vanliga jag igen! :bump:
 
Sv: Håll tummarna för Wahidah...

Jag hann börja grina innan jag kom till inlägget där du skrev att allt hade blivit bättre :cry: :o

/Blödig hundägare
 
Sv: Håll tummarna för Wahidah...

MEN tänk på att OM det nu är borrelia så behöver vissa fall merän 10 dagars antibiotika.....Så var vaksam på hur hon mår efter dessa 10 dagar ;).....för en del har tyckte dem varit friska men så har det gått ett ar dagar så var dem inte helt friska......:crazy:

Det ska jag se till att komma ihåg! Jag är inte helt säker på att det var 10 dagar hon skulle gå på medicinkuren, veterinären hittade nämligen inte mitt mobilnummer i databasen (trots att jag skrev upp det på en lapp som veterinären gav mig.) utan ringde hem till min pappa istället. Han har ingen bra koll på någonting och förstod väl inte mer av samtalet än att vi kunde hämta Wahidah idag :p

Jag lovar att uppdatera så fort veterinären ringt och jag vet mer. Wahidah har nu börjat bry sig om att man lägger sig bredvid henne på sängen. Hon la upp sitt huvud på mitt ben när jag satte mig bredvid henne för att prata med en vän som är här (och som höll Zala sällskap när vi åkte för att hämta W) så nu är hon lite mer som hon brukar vara :love:
 
Sv: Håll tummarna för Wahidah...

Nu hoppade(!) hon upp på sängen och ställde sig vid fönstret för att titta ut lite innan hon rullade ihop sig för att vila igen :D Hon mår helt klart bättre!
 
Sv: Håll tummarna för Wahidah...

Vad härligt att hon är bättre nu, trodde hon bara hade blivit lite överhettad av det jag läste på fb i går. :)
 
Sv: Håll tummarna för Wahidah...

Det var vad jag också trodde först, men när hon inte blev bättre och knappt kunde gå i morse... det var läskigt och tvekade inte en sekund på att ringa veterinären. Jag är väldigt glad åt att min far ställde in sin lunch med vännerna och åkte raka vägen hit för att köra iväg oss till djursjukhuset. Utan den hjälpen vetefan om vi hade lyckats komma iväg, i alla fall inte till det djursjukhuset.

Nu lyfter Wahidah lite på huvudet ibland, tittar ut genom fönstret, tittar på mig... känns lugn. Men om hon inte druckit innan vi lägger oss så ska jag se till att hon får några torrfoderkulor i vatten igen. Jag är fortfarande orolig för att hon inte ska få i sig tillräckligt med vatten.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
18 926
Senast: mackan
·
Katthälsa Stackars Soda mår inget vidare alls =/ Hittade honom igår "i en hög" på stallgolvet med alldeles för snabb andning. Var som en het trasa...
2
Svar
24
· Visningar
23 232
Hästvård För snart 6 veckor sen fick min gamla underbara ponny vandra vidare.:( Tillsammans med henne gick en äldre ponny som vi prova släppa...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
13 417
Senast: Legolaz
·
Hästvård Tillbringade hela dagen på Ultuna igår med kompisens äldre islandsvalack som blivit mycket dålig, skulle vara kul att höra era tankar...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 249
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp