Hiss & diss del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har blivit alltmer förtjust i ett märke som jag inte ens kände till för något år sedan, även om det säkert har funnits ett bra tag.
Eldorado. Jag provade först deras jordgubbssylt då den hade lägre i socker än de andra jag tittade på och blev glatt överraskad av hur god den var.
Nu köpte jag två flaskor läsk (som är 2 liter var och kostar mindre än en tia styck :eek:), provade den med lime och citron smak. Jättegod!
Läste bara ovanpå där det stod att de står för bra produktion eller vad det hette, måste läsa mera för det lät bra :D

Kände nog inte till det pga jag är uppväxt med att man handlade på Ica.
 
Jag har blivit alltmer förtjust i ett märke som jag inte ens kände till för något år sedan, även om det säkert har funnits ett bra tag.
Eldorado. Jag provade först deras jordgubbssylt då den hade lägre i socker än de andra jag tittade på och blev glatt överraskad av hur god den var.
Nu köpte jag två flaskor läsk (som är 2 liter var och kostar mindre än en tia styck :eek:), provade den med lime och citron smak. Jättegod!
Läste bara ovanpå där det stod att de står för bra produktion eller vad det hette, måste läsa mera för det lät bra :D

Kände nog inte till det pga jag är uppväxt med att man handlade på Ica.
Läste just på deras hemsida att de inte slänger mat som har skönhetsskavanker, me like! :up:
 
1584037377450.png

Köpa vatten på flaska är ju urlöjligt. Men jag behöver vätska upp mig rejält och får inte i mig tillräcklig mängd med bara kranvatten. Den här var riktig fräsch och god.
 
Läste just på deras hemsida att de inte slänger mat som har skönhetsskavanker, me like! :up:

Det verkar vara genomgående för Axfood nu, tänker på Willys med sitt #svinnsmart :)
Eldorado är ju som Ica basic. Kan absolut köpa ibland om något är intressant. Tips dock att inte köpa kryddor:D den oreganon fick jag hälla ut tillslut
 
Det verkar vara genomgående för Axfood nu, tänker på Willys med sitt #svinnsmart :)
Eldorado är ju som Ica basic. Kan absolut köpa ibland om något är intressant. Tips dock att inte köpa kryddor:D den oreganon fick jag hälla ut tillslut
Billigt är det också! Har dock inte jämfört med Ica basic.
Namnet eldorado känns lite mera trevligt än Ica basic också :angel::p
 
Köpte Lohilo Chocolate Lover glass idag och blev glatt överraskad, den var väldigt chokladig och smakade bättre än de andra Lohiloglassarna jag provat.
Hiss på den!

Även provat Lohilo vaniljglass. Den var lite tam i smaken, hade behövts mer vaniljsmak men den var inte jättedålig.
Halvhiss på den
 
381117.jpg


HISS
Jättegod! Inte lika stark kokossmak som andra jag smakat och bra med vanilj. Inte för söt heller. Hade gärna sett att den fanns i större förpackning! :)
Är det levande kultur i den? Läste något om att all kokosyoghurt så var den upphettad efter och därmed all kultur död...
 
Är det levande kultur i den? Läste något om att all kokosyoghurt så var den upphettad efter och därmed all kultur död...
Läste inget om det när jag kollade ingredienserna men bryr mig inte heller om det. Var en ganska ”clean” ingredienslista.

Här är den:
INGREDIENSER: Kokosmjölk* 79% (vatten, kokosnöt* 24%), socker* 10%, stärkelse* (tapioka*, majs*), stabiliseringsmedel (E 410*), bourbon vaniljextrakt*, bourbon vaniljpulver*, citronjuicekoncentrat*, salt, syrningskultur. *Ekologisk ingrediens.
 
Läste inget om det när jag kollade ingredienserna men bryr mig inte heller om det. Var en ganska ”clean” ingredienslista.

Här är den:
INGREDIENSER: Kokosmjölk* 79% (vatten, kokosnöt* 24%), socker* 10%, stärkelse* (tapioka*, majs*), stabiliseringsmedel (E 410*), bourbon vaniljextrakt*, bourbon vaniljpulver*, citronjuicekoncentrat*, salt, syrningskultur. *Ekologisk ingrediens.
Tack, såg inget när jag sökte heller och tänkte det kanske står något på burken... Se om det går att ta reda på. :-)
 
Syrningskultur är ju tillsatta mjölksyrabildande bakterier så jag antar att det är det du menar med levande kultur?
Ja det är det, men det spelar ju föga roll om upphettningen (pastöriseringen) sker efter att den är tillsatt eftersom den då dör och inte har den positiva effekten på magen jag är ute efter. :cautious:
 
Pauluns granola är jättegod, jag gillar den med choklad bäst. Tyvärr kan jag inte äta den dock då jag blir eh.. extremt gasig i magen :o
Samma problem här. Min mage fixar inte Pauluns granola, jag får jätteont. Har du testat granola av andra märken?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss! Jag börjar med denna nyhet...
27 28 29
Svar
567
· Visningar
40 343
Senast: VLMF
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 796
Senast: Niyama
·
  • Låst
Mat Förra tråden är full, så här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss ;)...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
203 817
Senast: Enya
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
18 560

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp