Höstföräldrar 2018, del 2

Grannen har nedgrävd pool (en enorm sådan dessutom). Vi älskar våra grannar. Särskilt just nu :laugh: . Haha, nejdå, vi väntar allt tills vi blir inbjudna, men det har vi haft turen att bli de flesta dagar den här veckan. Bebisen har badat i bebispool på trädäcket och där kan ha gladeligen sitta i en timme och "prata" med en badanka, plaska och pilla sig på snoppen.
 
Vi var uppe och åt frukost, sen skulle grabben sova lite förmiddag och jag åkte till stallet. Kom nyss hem (okej var inte borta länge eftersom hästen är skolös och vilar) och pojkarna sover fortfarande 😅

Snart måste jag väcka dem däremot för idag ska vi iväg på fotografering!
 
Alltså denna värme.. Caspian lider på nätterna:( Svettas så det rinner i nacken och är orolig hela natten igenom. Samtidigt sover även Sammy dåligt och drömmer massor och kommer springande till oss flera ggr/natt och lyckas väcka Caspian varje gång så vi har världens cirkusnätter minst sagt.
 
Visst, man vill inte klaga på värmen men det har varit lite jobbigt sista dagarna för Alvin. Sover dåligt och varm och svettig på dagen. Vi åkte till en camping igår för att bo i stuga med alla barn (sambons två tidigare) och såklart lyckades vi glömma Alvins skötväska med alla hans kläder osv så nu har han ingen badblöja eller uvdräkt.. suck :down: tur vi bara är borta två nätter.
 
Turligt nog sover Dunderklump som en stock i alla väder. Men som han ammar på dagtid! Minst tio amningar per dag och i 30 graders värme blir det så svettigt. Försöker få honom att dricka mer vatten, men nope.
 
Turligt nog sover Dunderklump som en stock i alla väder. Men som han ammar på dagtid! Minst tio amningar per dag och i 30 graders värme blir det så svettigt. Försöker få honom att dricka mer vatten, men nope.
Samma här, Alvin vill amma mycket mer nu när det är varmt. Vi som nästan hade slutat amma dagtid. Blir nog lättare om några veckor igen :)
 
Det enda bebisen går med på att dricka ur är ett vanligt glas. Eller plastmugg, om någon annan dricker ur en likadan :laugh: . Gissa om det blir spill.. Han dricker jättefint ur glas, men när han tröttnar tömmer han det förstås i knäet. Eller någon annans knä.
Vi köpte en Tommie tippie flaska/mugg. Nappen e liksom tuttformad och den gick bra. Alla andra flaskor/muggar har man endast som gnagredskap:D
 
02.19. Mjölkstockning. Feber. Over and out.

Hm. Hur är bebis viktuppgång? Kräktes hen mycket i början? Jag börjar fundera på om du inte skulle få tungbandet kollat på bebis, för riktigt sådär ofta med mjölkstockning tyder på att taget inte är optimalt.

Hoppas det ger sig fort! ♥️
 
Här kommer det fler tänder. Nu är vi uppe i 8 stycken.. Och hon dreglar fortfarande...

Senaste dagarna har hon börjar utmana sitt stående med stöd och släpper nu med en hand och står och vinglar. Klurigast är att sätta sig ner tydligen. 😂
 

Bifogade filer

  • IMG_20190725_144003.jpg
    IMG_20190725_144003.jpg
    193,9 KB · Visningar: 15
Lugn natt igen:bow: Mindre amning och mer mat i magen igår, känner mej hyfsat utvilad för att vara mamma till två småbarn:rofl:

Caspian har börjat släppa stödet helt och står och vinglar utan att hålla sej i, Sammy va inte ens i närheten av det vid 9månader. Går utmed soffan också, sätter sej oftast med en duns eller faceplant i mattan. Tjusiga blåmärken blir det av sånt.
 
Min grabb nöjer sig med att vela ställa sig upp hela tiden, han är verkligen inte redo för mer än så.

I morse lyckades jag natta om honom efter frukost, får se om det slår tillbaka senare.. (han verkar ha varit kvar på finsk tid och vaknat sex istället för sju sen vi kom hem från semestern. Den trötta mamman som vill ha sovmorgon när hon inte jobbar har inte varit nöjd :rofl:)
 
Hm. Hur är bebis viktuppgång? Kräktes hen mycket i början? Jag börjar fundera på om du inte skulle få tungbandet kollat på bebis, för riktigt sådär ofta med mjölkstockning tyder på att taget inte är optimalt.

Hoppas det ger sig fort! ♥

Han fick sitt tungband klippt när han var några dagar, men det är förmodligen lite kort fortfarande och hans tag här alltid varit lite snålt. Däremot går han upp i vikt som han ska (han är stor för sin ålder). Så det kan absolut vara det som spökar, men misstänker att det blir svårt att få det klippt igen nu när han är så pass stor. Som tur är känner jag mig bättre redan idag, även om det får bli en dag i soffan medan maken tar med båda barnen på släktkalas.
 
Han fick sitt tungband klippt när han var några dagar, men det är förmodligen lite kort fortfarande och hans tag här alltid varit lite snålt. Däremot går han upp i vikt som han ska (han är stor för sin ålder). Så det kan absolut vara det som spökar, men misstänker att det blir svårt att få det klippt igen nu när han är så pass stor. Som tur är känner jag mig bättre redan idag, även om det får bli en dag i soffan medan maken tar med båda barnen på släktkalas.

Hm. Kan vara värt att få det kollat igen. Amelie på ÖNH i Mörby sägs vara bäst. Gjorde ni aftercare?
 
Idag uppstod blodvite för första gången.. Caspian kröp/krälade över Sammy på golvet och hittade en leksak på vägen som han stoppade i munnen i farten och störtade givetvis i golvet så den rev honom i gommen så det började blöda. Inget som behövde läkarvård men det blöder ju rätt ymnigt av småskråmor inne i munnen. Stackars lillplutt va så ledsen:(:heart
 
Idag uppstod blodvite för första gången.. Caspian kröp/krälade över Sammy på golvet och hittade en leksak på vägen som han stoppade i munnen i farten och störtade givetvis i golvet så den rev honom i gommen så det började blöda. Inget som behövde läkarvård men det blöder ju rätt ymnigt av småskråmor inne i munnen. Stackars lillplutt va så ledsen:(:heart

Usch Alvar trasslade in händerna i en liten handduk han satt på golvet o lekte med för några dagar sedan och tappade såklart balansen och trillade med ansiktet rakt ner i golvet. Spräckte läppen litegrann o blödde i munnen med och blev ju sådär suuuperledsen 😭 Det är tufft att vara liten ibland ❤️
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 687
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
110 849
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
91 654
Senast: YaHilweh
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
83 648
Senast: Heulwen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp