Höstföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag håller med, sonen var 1 månad innan han fick namn så jag har inte så stor förhoppning att det kommer gå snabbare denna gång ;)

Haha min sambo är lika med namn så jag får bromsa lite där så det inte spårar ur :D;)

Haha, ja passar man sig inte så heter väl ungen Bert-Lennart eller Lisa-Berta...
 
Idag har jag äntligen fått tummen ur att berätta på jobbet. Cheferna blev både förvånade och inte, men dom hade en förhoppning att jag skulle kunna tänkt mej att börja jobba tidigare än okt eftersom dom har lite manfall på kontoret. Blev liksom inget med det eftersom bebis kommer i okt:angel:
Men skönt att ha det gjort!

Imorgon får jag sticka ner en vända till mvc eftersom jag troligtvis fått uvi:meh: Sammandragningar och får gå på toa heeela tiden, hade uvi v17-18 med både 1:an och 2:an.
 
Grattis! Låter som en härlig dag, och superfin bild! :love:
Vi är så sugna på att gifta oss också. Tanken var att göra det innan första barnet men det blev inte så, och nu vill jag nog få denna graviditet avklarad först innan det blir nåt. Men om 2-3 år kanske vi har tid :angel:

Det var SÅ ROLIGT att gifta sig faktiskt, så det får ni ta o göra om ni är sugna :D Men det ska ju passa in i livet med! Vi har varit förlovade i nästan 10 år men fram tills nu prioriterat resor för våra pengar :angel:

Tack för alla grattis!

Jag går in i vecka 17 idag och har mått bra sedan min krasch i måndags :p Lite illamående på morgonen har varit det enda egentligen :) Börjar längta efter att känna rörelser! Men känns som det kommer dröja ett tag till..
Nu ska jag vara ledig i fyra dagar, det ska bli SÅ HÄRLIGT :love:
 
Det var SÅ ROLIGT att gifta sig faktiskt, så det får ni ta o göra om ni är sugna :D Men det ska ju passa in i livet med! Vi har varit förlovade i nästan 10 år men fram tills nu prioriterat resor för våra pengar :angel:

Tack för alla grattis!

Jag går in i vecka 17 idag och har mått bra sedan min krasch i måndags :p Lite illamående på morgonen har varit det enda egentligen :) Börjar längta efter att känna rörelser! Men känns som det kommer dröja ett tag till..
Nu ska jag vara ledig i fyra dagar, det ska bli SÅ HÄRLIGT :love:

Grattis!!
Det är så mysigt att gifta sej:love: Gifte oss på i en ruin vid havet i Spanien Och så sega har ni inte varit, vi väntade i 16år:D
 
Vi har diskuterat namn rätt länge faktiskt :) Pojknamn hade vi klart men tjejnamn va svårare och när vi på NIPT i v 12 fick reda på kön så fick vi börja leta flicknamn :) Hittade inget jättebra förnsen min pappa sa att hans farmor hette Alma vilket vi alla föll pladask för :love:

Ok! :) Vi hade tvärtom sist, flicknamn klart och vi var helt överens, hade en lista med typ tre namn som vi båda gillade. Pojknamn var vi inte överens om och ingen av oss kom egentligen på något som kändes helt rätt. Ut kom förstås världens mest underbara pojke som fick vara namnlös någon vecka innan vi kände pressen att faktiskt bestämma oss. Det blev en liten Milo och nu känns det ju helt rätt :)
Som flicknamn hade vi bla a Elvira som förslag och när vi nämnde det när min farfar var med så blev han rörd och sa att hans mamma hette så, vilket jag glömt. Lite extra kul när det finns nån koppling så tycker jag :)

Namn är supersvårt. Sonen var namnlös en vecka innan vi fick en snilleblixt. Maken kommer med alla möjliga förslag som Bert-Åke och Leif-Gunnar. Suck. Jag försöker påpeka att det kanske är en tjej - men det verkar inte gå in. Få se vem som har rätt... ;)

Min sambo har hittills bara föreslagit Tage, och jag var ytterst tveksam först men nu börjar jag faktiskt vänja mig och tycker att det är riktigt gulligt :D

Jag håller med, sonen var 1 månad innan han fick namn så jag har inte så stor förhoppning att det kommer gå snabbare denna gång ;)

Haha min sambo är lika med namn så jag får bromsa lite där så det inte spårar ur :D;)

Vår son var också namnlös någon vecka, men sen kände vi oss så himla pressade att bestämma oss (annars hade det nog tagit minst nån månad till). Men svårt var det! Vi fick låta katten bestämma till slut :D
 
Ok! :) Vi hade tvärtom sist, flicknamn klart och vi var helt överens, hade en lista med typ tre namn som vi båda gillade. Pojknamn var vi inte överens om och ingen av oss kom egentligen på något som kändes helt rätt. Ut kom förstås världens mest underbara pojke som fick vara namnlös någon vecka innan vi kände pressen att faktiskt bestämma oss. Det blev en liten Milo och nu känns det ju helt rätt :)
Som flicknamn hade vi bla a Elvira som förslag och när vi nämnde det när min farfar var med så blev han rörd och sa att hans mamma hette så, vilket jag glömt. Lite extra kul när det finns nån koppling så tycker jag :)



Min sambo har hittills bara föreslagit Tage, och jag var ytterst tveksam först men nu börjar jag faktiskt vänja mig och tycker att det är riktigt gulligt :D



Vår son var också namnlös någon vecka, men sen kände vi oss så himla pressade att bestämma oss (annars hade det nog tagit minst nån månad till). Men svårt var det! Vi fick låta katten bestämma till slut :D


Tage är fint men är nog ett namn man måste vänja sig lite med :) liksom vårat val just nu Ture :)
 
Namn är inte helt enkelt! Här röstar vi just nu för Milo, Viggo eller Maximillian ifall det är en pojke och Tintin, Jolene eller Bianca om det är en tjej. Som andranamn blir det nåt släktnamn.
 
Fler som har svårt att äta ordentligt i värmen? Går in i vecka 26 i morgon och har plötsligt tappat ett kilo (men ligger fortfarande tre kilo plus totalt), förmodligen för att jag inte får i mig tillräckligt stora portioner. Magen är ju inte särskilt stor än och ändå känns det som om det tar stopp efter typ 2/3 portion. Försöker äta oftare i stället, men blir inte sugen på någonting när det är så varmt.
 
Namn är inte helt enkelt! Här röstar vi just nu för Milo, Viggo eller Maximillian ifall det är en pojke och Tintin, Jolene eller Bianca om det är en tjej. Som andranamn blir det nåt släktnamn.
Bianca är så fint! Det skulle vår dotter heta men det byttes ut typ halvvägs i graviditeten. Får vi en till dotter ska hon heta Thelma och sen Bianca i andranamn, vill använda det! :D
 
Bianca är så fint! Det skulle vår dotter heta men det byttes ut typ halvvägs i graviditeten. Får vi en till dotter ska hon heta Thelma och sen Bianca i andranamn, vill använda det! :D
Tycker också det är superfint:love::love: Maken är liiite skeptisk till det eftersom det blir Bijånka på bred västgötska:laugh:
 
Namn är inte helt enkelt! Här röstar vi just nu för Milo, Viggo eller Maximillian ifall det är en pojke och Tintin, Jolene eller Bianca om det är en tjej. Som andranamn blir det nåt släktnamn.

Jättefina namn! Personligen är jag ju då lite extra förtjust i Milo ;) Viggo har jag också funderat lite kring faktiskt!
Flicknamn har jag jättesvårt att ens fundera kring, känns liksom inte som att vi kommer att få användning för det. Men det har vi egentligen ingen aning om, så borde väl tänka ett varv :) Jag är lite sugen att döpa efter min gamla häst, men när jag föreslog det för sambon inför första barnet så tyckte han inte att det var nån bra idé av nån anledning :D
 
Jättefina namn! Personligen är jag ju då lite extra förtjust i Milo ;) Viggo har jag också funderat lite kring faktiskt!
Flicknamn har jag jättesvårt att ens fundera kring, känns liksom inte som att vi kommer att få användning för det. Men det har vi egentligen ingen aning om, så borde väl tänka ett varv :) Jag är lite sugen att döpa efter min gamla häst, men när jag föreslog det för sambon inför första barnet så tyckte han inte att det var nån bra idé av nån anledning :D
Har ni en Milo?
Kan förstå sambon lite faktiskt:laugh:
 
Namn är inte helt enkelt! Här röstar vi just nu för Milo, Viggo eller Maximillian ifall det är en pojke och Tintin, Jolene eller Bianca om det är en tjej. Som andranamn blir det nåt släktnamn.

Namn känns långt bort för mig tycker jag ;)

Tror att vi kommer fundera mer efter RUL när vi vet kön :)
 
Jättefina namn! Personligen är jag ju då lite extra förtjust i Milo ;) Viggo har jag också funderat lite kring faktiskt!
Flicknamn har jag jättesvårt att ens fundera kring, känns liksom inte som att vi kommer att få användning för det. Men det har vi egentligen ingen aning om, så borde väl tänka ett varv :) Jag är lite sugen att döpa efter min gamla häst, men när jag föreslog det för sambon inför första barnet så tyckte han inte att det var nån bra idé av nån anledning :D

Haha jag döpte faktiskt min dotter (inte tilltalsnamnet dock) efter min häst! Min gubbe visste att det var säkrast att bara acceptera det ;)
 
Har ni en Milo?
Kan förstå sambon lite faktiskt:laugh:

Ja, vi har en snart ettårig Milo här hemma :)
Jag förstår inte alls varför sambon är så envis där faktiskt, haha :angel: Men tilläggas ska kanske att det flicknamn vi enades om sist (och aldrig fick användning av då) var detsamma som en av hans mammas gamla hästars namn, och det var han ju okej med :cautious:
 
Ja, vi har en snart ettårig Milo här hemma :)
Jag förstår inte alls varför sambon är så envis där faktiskt, haha :angel: Men tilläggas ska kanske att det flicknamn vi enades om sist (och aldrig fick användning av då) var detsamma som en av hans mammas gamla hästars namn, och det var han ju okej med :cautious:
Men det är ju skillnad begriper du väl:confused::D
 
Haha jag döpte faktiskt min dotter (inte tilltalsnamnet dock) efter min häst! Min gubbe visste att det var säkrast att bara acceptera det ;)

Kul :D Min har inte gått att övertala men jag jobbar på det :angel: För mig är det endast aktuellt om det blir en flicka, fast min häst var valack. Tänkte ta den feminina formen av namnet då. Tycker att det borde vara förmildrande, men sambon är svår..
 
Kul :D Min har inte gått att övertala men jag jobbar på det :angel: För mig är det endast aktuellt om det blir en flicka, fast min häst var valack. Tänkte ta den feminina formen av namnet då. Tycker att det borde vara förmildrande, men sambon är svår..

Ja och så beror det ju på vad hästen heter! Hade min hetat Snuttigullan eller nåt hade jag inte velat föra det vidare :D
__________________________________________________

I morgon har jag RUL! Ska se om den lille vill visa vilken sort hen är :)
 
Men det är ju skillnad begriper du väl:confused::D

Ja, tydligen oerhörd skillnad, det är ju fint att hedra mamma med namn efter hennes häst :banghead::D Själv har jag aldrig träffat den hästen dock, den är död sen länge, men tycker att namnet är fint! Men gillar ju min häst mer..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
26 290
  • Låst
Gravid - 1år Såg inte någon tråd för oss blivande höstföräldrar så jag tog mig friheten att skapa en. Fyll på listan! September 13 - Energi, andra...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
114 794
Senast: Emtherlia
·
Småbarn Välkomna till en ny tråd! Augusti 20 - Emtherlia - flicka på 47 cm och 3045 gram (BF 30/8) 30 - Blueberry - flicka, 50,5 cm och 3475...
70 71 72
Svar
1 432
· Visningar
78 879
Senast: turbofling
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu har alla bebisarna kommit och lagom till deras första jul så fortsätter vi att hänga här i nya tråden :heart September 1/9...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
102 995
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra
  • HusdjursGPS

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp