Höstföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har inte fastnat för något namn än och har inte kollat särskilt mycket heller :p Det blir kanske mer efter RUL, en vecka kvar!

Men just nu är jag riktigt glad för jag har gjort comeback på crossfiten :bump: Blev typ 6 veckor nu i början av grav där det bara inte kändes alls bra med intensiv träning, fick puls och blev andfådd väldigt tidigt och var så himla trött hela tiden. Mitt mående + bröllopsplanering + köksrenovering gjorde att jag inte tränade på flera veckor trots att jag innan graviditeten tränade 4-5 dagar i veckan.
Men nu mår jag betydligt bättre och bröllopet är förbi och köksrenoveringen nästan helt klar och jag har vågat mig på ett par pass senaste veckan och det känns faktiskt riktigt bra, SÅ KUL :love:
 
BM-besök i vecka 26 idag! Första SF-måttet taget och jag ligger en bit över mittkurvan även denna graviditet med 26 cm. Allt såg fint ut, 121 i HB, 115/60 i blodtryck, 4,2 i blodsocker och fosterljuden låg på 146. Vikten upp 3 kg drygt, får försöka äta lite oftare. Kan fortfarande springa, har inte ont någonstans och kan inte komma på någonting annat att klaga på just nu :angel:. Livet är rätt fint helt enkelt!
 
Härligt att allt såg bra ut @Okeydokey!

Har någon tips på vart man kan hitta trekvartsbyxor för gravida? Jag har vanliga jeans och korta shorts, men det är för varmt för de långa brallorna och för opassande med shorts på jobbet.
 
Hur är det med er?

Var idag på Dressyrträning och trimmade inför helgens tävling. Passade på att planera lite löst träningsupplägg inför sommaren, tränaren frågade hur länge jag planerar att rida men nja jag tänker nog att jag rider så länge kroppen är med mig! Vi åker på semester drygt två veckor och kommer vara i vecka 30 när vi är hemma igen. Hoppas dock på tävling precis innan vi åker vecka 27 vi får väll se om jag är för optimistisk :banana:
 
Hur är det med er?

Var idag på Dressyrträning och trimmade inför helgens tävling. Passade på att planera lite löst träningsupplägg inför sommaren, tränaren frågade hur länge jag planerar att rida men nja jag tänker nog att jag rider så länge kroppen är med mig! Vi åker på semester drygt två veckor och kommer vara i vecka 30 när vi är hemma igen. Hoppas dock på tävling precis innan vi åker vecka 27 vi får väll se om jag är för optimistisk :banana:
Det är bra faktiskt.

Jag rider än men har hittat en superduktig tjej som ska hoppa och rida min häst lite mer nu så det blir skönt med lite avlastning. Hon som jag brukar hoppa för tyckte det var lite onödigt spännande när min häst skuttade runt efter hindrena sist ;). Annars planerar jag att rida så länge det känns ok, förra gången var det till v 34 ca.

Just nu känns det mest som jag går och väntar till RUL den 14 juni för att få se vad det är för någon som bor i magen :)
 
BM-besök i vecka 26 idag! Första SF-måttet taget och jag ligger en bit över mittkurvan även denna graviditet med 26 cm. Allt såg fint ut, 121 i HB, 115/60 i blodtryck, 4,2 i blodsocker och fosterljuden låg på 146. Vikten upp 3 kg drygt, får försöka äta lite oftare. Kan fortfarande springa, har inte ont någonstans och kan inte komma på någonting annat att klaga på just nu :angel:. Livet är rätt fint helt enkelt!

Vad härligt det låter! :heart

Hur är det med er?

Var idag på Dressyrträning och trimmade inför helgens tävling. Passade på att planera lite löst träningsupplägg inför sommaren, tränaren frågade hur länge jag planerar att rida men nja jag tänker nog att jag rider så länge kroppen är med mig! Vi åker på semester drygt två veckor och kommer vara i vecka 30 när vi är hemma igen. Hoppas dock på tävling precis innan vi åker vecka 27 vi får väll se om jag är för optimistisk :banana:

Det är bra här med! Har kommit igång med träningen igen och det känns ganska bra, även om jag känner att jag orkar mindre (och är också betydligt mindre intresserad av att pressa mig på samma sätt som innan). Har inte ont nånstans, mår bara lite illa på morgnarna och är oftast bara lite tröttare än normalt :)

Var dock igår och försökte shoppa lite men tyckte det var mycket som satt så himla fult!! Äsch jag vet inte, inte van att knappt ha någon midja.. Har ju ändå längtat efter att få mer mage men just igår tyckte jag mest jag såg tjock ut.. Någon som känner igen sig eller är jag ensam om detta? :angel:

Inte många dagar kvar till RUL nu, på måndag är det dags!
 
Var på RUL nu i veckan och allt såg bra ut. Har haft en period då jag varit väldigt trött nu senaste veckorna, men det känns som att det håller på att ge sig igen. Vi vet inte vad det blir heller - barnmorskan på Ackis var väldigt barsk och inte alls öppen för småprat. Trist - fast å andra sidan är det lite kul att inte veta också.

Funderar lite på hur jag ska göra när det närmar sig. Senast blev jag sjukskriven en månad innan vilket var skönt. Då sprang jag på massa kontroller också i och för sig - så det var ju vila med modifikation så att säga. Nu vet jag inte riktigt hur jag ska resonera. Får se lite efter semestern hur det är. Kanske gå ner lite i arbetstid.. Måste diskutera med maken tror jag.
 
Fick upp ”minnen” på Facebook idag, bilder ifrån innan första graviditeten 2015 när jag sprang ”terränglopp”. Oj jösses, jag har att göra om jag ska hitta tillbaks till den formen:eek:
Innan första barnet sprang jag 5mil i veckan och tränade på gym 3dagar/v och va i mitt livs form känns det som. Nu är det ju mest att rund är också en form:laugh::rofl:
Samtidigt som jag älskar att vara i form så älskar jag tillståndet just nu också och det är väl tur det!
 
Fick upp ”minnen” på Facebook idag, bilder ifrån innan första graviditeten 2015 när jag sprang ”terränglopp”. Oj jösses, jag har att göra om jag ska hitta tillbaks till den formen:eek:
Innan första barnet sprang jag 5mil i veckan och tränade på gym 3dagar/v och va i mitt livs form känns det som. Nu är det ju mest att rund är också en form:laugh::rofl:
Samtidigt som jag älskar att vara i form så älskar jag tillståndet just nu också och det är väl tur det!

Förstår vad du menar! Jag älskar också att känna att jag är i form, eller hur jag nu ska uttrycka det, men älskar att vara rund och gravid också trots mina problem med fogarna. Har ju också en (snart) ettåring hemma så har ju varit gravid två gånger på kort tid och det har helt klart satt sina spår. 2015 var jag nog i min bästa form någonsin. Brukade börja dagen med ett par mil på skidorna och sen åka till jobb i stall och vara fysiskt aktiv hela dagen i princip. Var så himla härligt att känna att jag orkade så bra. Nu orkar jag inte mycket, vilket är jättetrist, men kommer ändå sakna att vara gravid när det är över. Inte så säkert att det blir några fler gånger här :(

Ska dock bli jätteskönt att typ kunna vända sig i sängen eller ta en kort promenad utan smärta. För jag hoppas verkligen att det blir som sist, dvs att alla besvär med fogarna är som bortblåsta efter förlossningen.
Ta i trä..
 
Förstår vad du menar! Jag älskar också att känna att jag är i form, eller hur jag nu ska uttrycka det, men älskar att vara rund och gravid också trots mina problem med fogarna. Har ju också en (snart) ettåring hemma så har ju varit gravid två gånger på kort tid och det har helt klart satt sina spår. 2015 var jag nog i min bästa form någonsin. Brukade börja dagen med ett par mil på skidorna och sen åka till jobb i stall och vara fysiskt aktiv hela dagen i princip. Var så himla härligt att känna att jag orkade så bra. Nu orkar jag inte mycket, vilket är jättetrist, men kommer ändå sakna att vara gravid när det är över. Inte så säkert att det blir några fler gånger här :(

Ska dock bli jätteskönt att typ kunna vända sig i sängen eller ta en kort promenad utan smärta. För jag hoppas verkligen att det blir som sist, dvs att alla besvär med fogarna är som bortblåsta efter förlossningen.
Ta i trä..
Detta är ju min tredje graviditet på 3år så att det känns (och syns..) är ju inte konstigt alls. Hade bara 3mån mellan Filippa och Sammy och Sammy va 9mån när jag blev gravid igen. Det är sista för min del också, lite ledsamt också men jag känner att om allt går bra nu så tar jag inga risker att råka ut för en katastrof igen. Får jag ha 2fina barn i livet hos mej så är jag nöjd där:heart
Tycker också det ska bli skönt att komma igång med allt igen när liten är på utsidan, hade fått igen rätt bra form och börjat löpträna bra i vintras och det va nog tur, än känner jag inga krämpor mer än att jag är trött i ryggen.
 
Vi har varit på RUL idag! Allt hon tittade på såg helt normalt och bra ut så det känns ju såklart så himla skönt :love: Fick dock gå och kissa två gånger under undersökningen :D Det stod ju att man inte skulle kissa innan utan gärna vara lite kissnödig. Well, det är ju inte så lätt-tajmat imo så jag var superkissnödig när jag kom dit. Tänkte att jag skulle strunta i det och kissa ändå men så stod det en stor skylt på dörren med "kissa inte innan undersökning/läkarbesök" så jag vågade inte. Men visade sig att blåsan var alldeles för full sen så bebisen var lite hopklämd haha :p Fick springa och kissa ändå helt enkelt, puh :p
Vi fick också reda på att det ser ut att vara en pojke men hon ville inte säga säkert för han låg inte helt lätt till. Benen i kors framför sig hela tiden och även mycket svårt att få en snygg "profilbild". Min man är helt säker på att det är en pojke dock, han tyckte det syntes på hela bebisen liksom haha :D

Iaf, jättetrevlig barnmorska och en överlag riktigt riktigt rolig och intressant upplevelse :heart BF ändrades med en dag bara till 6 november - min mans 30-årsdag!

Imorgon åker vi bröllopsresa till Italien och är borta i drygt en vecka, ska bli så kul!!
 
September
9/9 Samsas, 32 år, andra barnet
9/9 Okeydokey, 31 år, andra barnet
19/9 - Omega, 27 år, andra barnet.
20/9 - maybebaby, 30 år, första barnet.

Oktober
10/10 mellanmjölk, 33
14/10 amk, 31 år, andra barnet
19/10 Catrool, 33 år första barnet
19/10 Roxer, 32 år, andra barnet
28/10 LaMirage, 30 år, andra barnet
25/10 Lazy Lady, 37år, tredje barnet

November
4/11 Zodium 31 år, Första barnet
5/11 Olina, 33 år, andra barnet
6/11 Trollunge, 29 år, första barnet
11/11 enligt ägglossning (13/11 enligt appen) fritz_92, 25 år, andra barnet

Tänkte att jag skulle uppdatera listan med nytt bf, men är detta verkligen den senaste? Hittade ingen nyare iaf men rätta gärna om jag har fel!
 
Vecka 27 nu. Mår oförskämt bra med tanke på att jag besväras av både foglossning och graviditetsdiabetes. Min gissning är att det är för att jag äntligen slutat kräkas dagligen och känner att jag kan leva lite.
För att följa ert snack som jag missat så tränar jag inget just nu,vilket inte är så bra för diabetesen. Jag går kortare promenader och cyklar om jag ska längre sträckor, cykeln är min räddning i foglossningen. Saknar att rida och att köra slut på kroppen på gymmet.
Apropå namn så har vi svårt att komma på något, även om också vi funderat på Tage, :love:. Tänk att det är så svårt med pojknamn.
 
Har varit så himla trött i några dagar nu så har inte ens orkat gå in och läsa/skriva här i tråden. Men idag skrällde sonen och sov till kl 9.30 så jag fick lite välbehövlig sömn! :love: Vi hade barnkalas igår, så han var väl helt slut efter det stackaren, men kul hade han! Ofattbart att vi har en ettåring nu och en till på jäsning, hur gick det till?! Nyss var jag ju student och levde ensam i liten studentlya och gick på nation och var uppe sent på kvällarna osv.. Nåja, allt har sin tid, och jag är faktiskt himla nöjd med livet som det är nu :)

Önskar så att jag slapp dessa foglossningar. Skulle det bli en trea här någon gång så lär det dröja läääänge! Men idag har jag verkligen känt hur jag längtar efter lilla bebisen. Ska bli så underbart :heart Hoppas att allt går bra.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
26 267
  • Låst
Gravid - 1år Såg inte någon tråd för oss blivande höstföräldrar så jag tog mig friheten att skapa en. Fyll på listan! September 13 - Energi, andra...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
114 791
Senast: Emtherlia
·
Småbarn Välkomna till en ny tråd! Augusti 20 - Emtherlia - flicka på 47 cm och 3045 gram (BF 30/8) 30 - Blueberry - flicka, 50,5 cm och 3475...
70 71 72
Svar
1 432
· Visningar
78 876
Senast: turbofling
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu har alla bebisarna kommit och lagom till deras första jul så fortsätter vi att hänga här i nya tråden :heart September 1/9...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
102 992
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp