Höstföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick ett ryck och började måla om köket... Var samma med sonen 2015 - men då var det gästrummen som råkade illa ut. Hahahaha. Man är nog inte klok någonstans. Fick bytt köksgolvet också efter en mindre vattenskada, så plötsligt känns det som ett nytt rum. :)

Bebis mår fint. Hen låg och sparkade på sin storebror inatt genom magen (vi samsover och sonen har senaste veckan legat mot mig som ett plåster). Få se hur sonen tar hela "bli storebror"-grejen. Ska bli spännande.
Nu är det väl ändå ett litet glapp till nästa gäng bebisar? Väl? ;)
Åh jag skulle vilja måla om på toaletten uppe för väggarna är vinröda och golvet murrigt grönt men jag tror att blir väggarna ljusare så kommer den bli mkt fräschare men vi får se om jag orkar ;)
 
Åh jag skulle vilja måla om på toaletten uppe för väggarna är vinröda och golvet murrigt grönt men jag tror att blir väggarna ljusare så kommer den bli mkt fräschare men vi får se om jag orkar ;)

Haha, bara att sätta igång så kommer det av sig självt liksom. ;)
 
Haha idag kände jag mig faktiskt ganska tung för första gången, var försenad till tåget och försökte gå fort/springa sista minuterna men magen blev stenhård och gjorde lite ont, jag kände mig suuuperkissnödig för varje steg och blev orimligt andfådd, herregud :p
Mitten av vecka 35 och typ 10 kg upp gissningsvis!
 
Här blivit smal som en sticka medan barnet är rund som en boll :laugh:! Han äter som en häst, kastar sig över bröstet och klunkar smått desperat vid varje amning. Jag har börjat hälla grädde i allt jag äter och maken matar mig med choklad ett par gånger om dagen. Vi går långa barnvagns- och sjalpromenader och njuter av att vara hemma båda två (vilket vi ska vara i ett halvår). Sådan underbar lyx! Hur är det med er gravida respektive spädbarnsföräldrar?
 
Här blivit smal som en sticka medan barnet är rund som en boll :laugh:! Han äter som en häst, kastar sig över bröstet och klunkar smått desperat vid varje amning. Jag har börjat hälla grädde i allt jag äter och maken matar mig med choklad ett par gånger om dagen. Vi går långa barnvagns- och sjalpromenader och njuter av att vara hemma båda två (vilket vi ska vara i ett halvår). Sådan underbar lyx! Hur är det med er gravida respektive spädbarnsföräldrar?

Börjar tro att jag är gravid för evigt. Svårt att andas normalt. Lättare foglossning... tja. Trött och har större sömnbehov. Kroppen laddar väl. Tycker att magen är väldigt hög, den får gärna sjunka lite igen. :)
 
Här blivit smal som en sticka medan barnet är rund som en boll :laugh:! Han äter som en häst, kastar sig över bröstet och klunkar smått desperat vid varje amning. Jag har börjat hälla grädde i allt jag äter och maken matar mig med choklad ett par gånger om dagen. Vi går långa barnvagns- och sjalpromenader och njuter av att vara hemma båda två (vilket vi ska vara i ett halvår). Sådan underbar lyx! Hur är det med er gravida respektive spädbarnsföräldrar?
Lite samma känsla som @Roxer ;)

Nä men större behov av sömn, känner att jag har kortare tålamod som säkert hänger ihop med sömnen.

Idag är det dessutom foglossning på hög nivå, kroppen gillar tydligen inte att måla i en skylift i 5 timmar på rad....:angel::meh:
 
Besök hos bm idag och han ligger "typ" neråt med huvudet men är ruckbar. Det är så komiskt för det var exakt samma med ettan, han var tydligen inte fixerad förrän i v 40 och det känns som det kommer bli lite samma även denna gång. Och de ligger även på samma sätt i magen med rumpan åt höger så på vänstersidan är det "tomt"... :o:)
 
Här blivit smal som en sticka medan barnet är rund som en boll :laugh:! Han äter som en häst, kastar sig över bröstet och klunkar smått desperat vid varje amning. Jag har börjat hälla grädde i allt jag äter och maken matar mig med choklad ett par gånger om dagen. Vi går långa barnvagns- och sjalpromenader och njuter av att vara hemma båda två (vilket vi ska vara i ett halvår). Sådan underbar lyx! Hur är det med er gravida respektive spädbarnsföräldrar?
Här går det oxå fint. Vissa nätter blir det väldigt lite sömn men så är det ju. Kvällarna är det marathonamning med en bebis som bara gråter och gnäller när han inte får ligga vid tutten. Lite jobbigt för sambon får ju väldigt lite tid med lillen och jag sitter ”fast”. Är glad att hästarna inte stallats in än för då blir det ju ett par timmars stalltid varje kväll... förhoppningsvis kommer vi in i lite rutiner snart.
 
Här blivit smal som en sticka medan barnet är rund som en boll :laugh:! Han äter som en häst, kastar sig över bröstet och klunkar smått desperat vid varje amning. Jag har börjat hälla grädde i allt jag äter och maken matar mig med choklad ett par gånger om dagen. Vi går långa barnvagns- och sjalpromenader och njuter av att vara hemma båda två (vilket vi ska vara i ett halvår). Sådan underbar lyx! Hur är det med er gravida respektive spädbarnsföräldrar?

Bra här! 5 veckor kvar nu och jag mår fortfarande fint. Jobbar halvtid, tränar lite styrka och yoga, går lite korta promenader och vilar mycket :) Eftermiddags-tupplur i oktoberrusk är en höjdare måste jag säga, som jag skrev till en vän "2018 - en tupplur i taget" :D Har ju sovit extra på dagen typ varje dag sen innan sommaren, känns sjukt, men jag mår ju bra av det och har tid så varför inte :p

Denna veckan har vi annars profylaxkurs tisdag och torsdag + BM-besök imorgon onsdag. Profylaxkursen var väl ganska bra men tyckte att jag kände igen mycket vad gäller andning och avslappning från yogan, men lite nytt med.

@Olina - så som du beskriver upplever jag att min bebis ligger också! Huvudet neråt men inte fixerad och rumpan på högersidan. Ska ju till BM imorgon så vi får se vad hon säger :D
 
Här blivit smal som en sticka medan barnet är rund som en boll :laugh:! Han äter som en häst, kastar sig över bröstet och klunkar smått desperat vid varje amning. Jag har börjat hälla grädde i allt jag äter och maken matar mig med choklad ett par gånger om dagen. Vi går långa barnvagns- och sjalpromenader och njuter av att vara hemma båda två (vilket vi ska vara i ett halvår). Sådan underbar lyx! Hur är det med er gravida respektive spädbarnsföräldrar?

Tänkte skriva att det är samma här, men det stämmer inte riktigt, smal som en sticka är jag rakt inte, men har gått ner till samma vikt jag hade innan graviditeten och lillebror äter som bara den :D Och vi njuter också av att vara hemma båda två, otroligt skönt faktiskt!

Imorgon blir lilla T hela en månad gammal :heart Tiden bara rusar iväg..
Har ni andra som hunnit få era små bestämt namn än? Vi tror att vi bestämt alla namn nu, men tvekar lite angående efternamnet. Storebror har sambons efternamn och det är kanske mest rimligt att lillebror får samma, men mitt är faktiskt finare när jag tänker efter :angel::p
 
Bra här! 5 veckor kvar nu och jag mår fortfarande fint. Jobbar halvtid, tränar lite styrka och yoga, går lite korta promenader och vilar mycket :) Eftermiddags-tupplur i oktoberrusk är en höjdare måste jag säga, som jag skrev till en vän "2018 - en tupplur i taget" :D Har ju sovit extra på dagen typ varje dag sen innan sommaren, känns sjukt, men jag mår ju bra av det och har tid så varför inte :p

Denna veckan har vi annars profylaxkurs tisdag och torsdag + BM-besök imorgon onsdag. Profylaxkursen var väl ganska bra men tyckte att jag kände igen mycket vad gäller andning och avslappning från yogan, men lite nytt med.

@Olina - så som du beskriver upplever jag att min bebis ligger också! Huvudet neråt men inte fixerad och rumpan på högersidan. Ska ju till BM imorgon så vi får se vad hon säger :D
Hehe blir spännande och se hur den ligger då :)
 
Vår Ture (beräknad 11/10) bestämde sig för att komma ut redan i fredags 28/9 :love:
Jobbade på torsdagen, vaknade på fredag morgon med en olustig känsla i kroppen, svår att avgöra vad/ varför. BM besök och började på väg dit få lite värkar, som jag bara trode var förvärkar men bestämde mig för att stanna hemma från jobbet dock när ”förvärkarna” gav utslag på blodtrycket och barnmorskan sa att hon misstänker att Bebis vill komma snar!
Sambon var av en tillfällighet hemma ledig så Vi åkte och storhandlade passade sedan på att städa hönshuset! Man är ju bra korkad :laugh:

Vid ett åkte vi in till förlossningen, då med regelbundna värkar men bara 4 cm öppen efter fyra krystvärkar var han sen ute 19.37 :heartheart

Hejja på er som har erat kvar
61B278C4-BBFB-4F2E-8CD3-B51867E4DF9A.jpeg
 
Vår Ture (beräknad 11/10) bestämde sig för att komma ut redan i fredags 28/9 :love:
Jobbade på torsdagen, vaknade på fredag morgon med en olustig känsla i kroppen, svår att avgöra vad/ varför. BM besök och började på väg dit få lite värkar, som jag bara trode var förvärkar men bestämde mig för att stanna hemma från jobbet dock när ”förvärkarna” gav utslag på blodtrycket och barnmorskan sa att hon misstänker att Bebis vill komma snar!
Sambon var av en tillfällighet hemma ledig så Vi åkte och storhandlade passade sedan på att städa hönshuset! Man är ju bra korkad :laugh:

Vid ett åkte vi in till förlossningen, då med regelbundna värkar men bara 4 cm öppen efter fyra krystvärkar var han sen ute 19.37 :heartheart

Hejja på er som har erat kvar Visa bifogad fil 20060
Grattis till er:heart
 
Grattis till Ture @Madde_padde :heart!

Lillebror blir tre veckor idag och nu har vi fått lite rutiner i vardagen. Han ammar mer effektivt, sover längre pass och är mer vaken. Han sover lika bra i vagnen eller babynestet som han gör i famnen eller sjalen/selet, vilket är tacksamt. Är han trött kan man lägga honom lite varstans och han somnar och sover vidare. Det är härligt och besvärligt om vartannat att vara småbarnsförälder igen, men utan tvekan värt besväret!
 
Vår Ture (beräknad 11/10) bestämde sig för att komma ut redan i fredags 28/9 :love:
Jobbade på torsdagen, vaknade på fredag morgon med en olustig känsla i kroppen, svår att avgöra vad/ varför. BM besök och började på väg dit få lite värkar, som jag bara trode var förvärkar men bestämde mig för att stanna hemma från jobbet dock när ”förvärkarna” gav utslag på blodtrycket och barnmorskan sa att hon misstänker att Bebis vill komma snar!
Sambon var av en tillfällighet hemma ledig så Vi åkte och storhandlade passade sedan på att städa hönshuset! Man är ju bra korkad :laugh:

Vid ett åkte vi in till förlossningen, då med regelbundna värkar men bara 4 cm öppen efter fyra krystvärkar var han sen ute 19.37 :heartheart

Hejja på er som har erat kvar Visa bifogad fil 20060

Grattis! :love:
 
Vår Ture (beräknad 11/10) bestämde sig för att komma ut redan i fredags 28/9 :love:
Jobbade på torsdagen, vaknade på fredag morgon med en olustig känsla i kroppen, svår att avgöra vad/ varför. BM besök och började på väg dit få lite värkar, som jag bara trode var förvärkar men bestämde mig för att stanna hemma från jobbet dock när ”förvärkarna” gav utslag på blodtrycket och barnmorskan sa att hon misstänker att Bebis vill komma snar!
Sambon var av en tillfällighet hemma ledig så Vi åkte och storhandlade passade sedan på att städa hönshuset! Man är ju bra korkad :laugh:

Vid ett åkte vi in till förlossningen, då med regelbundna värkar men bara 4 cm öppen efter fyra krystvärkar var han sen ute 19.37 :heartheart

Hejja på er som har erat kvar Visa bifogad fil 20060
Åh grattis!!!:love:
 
Vår Ture (beräknad 11/10) bestämde sig för att komma ut redan i fredags 28/9 :love:
Jobbade på torsdagen, vaknade på fredag morgon med en olustig känsla i kroppen, svår att avgöra vad/ varför. BM besök och började på väg dit få lite värkar, som jag bara trode var förvärkar men bestämde mig för att stanna hemma från jobbet dock när ”förvärkarna” gav utslag på blodtrycket och barnmorskan sa att hon misstänker att Bebis vill komma snar!
Sambon var av en tillfällighet hemma ledig så Vi åkte och storhandlade passade sedan på att städa hönshuset! Man är ju bra korkad :laugh:

Vid ett åkte vi in till förlossningen, då med regelbundna värkar men bara 4 cm öppen efter fyra krystvärkar var han sen ute 19.37 :heartheart

Hejja på er som har erat kvar Visa bifogad fil 20060

Stort grattis!! :love:
 
Hehe blir spännande och se hur den ligger då :)

BM-besök igår v 36 och allt såg fortsatt bra ut :up: Bebisen ligger med huvudet ner men inte helt fixerat utan "ruckbart", rumpan åt vänster och benen åt höger i magen. Så då är det antagligen fötterna jag känner som trycker så mycket ut åt höger och upp under höger revbensbåge :p

Gått klart profylax-kursen, helt ok kurs. Övade sen lite "skarpt läge" fast ombytta roller då min man fick ett rejält njurstensanfall idag, slapp dock akuten i slutändan tack vare att stenen lossnade. All den smärtan och så är allt man får en liten elak sten :cautious:
 
Trött och sliten, om 2,5v bränner jag gravidkläderna:bow: Sista veckorna är ju bara så otroligt sega.. Det går trögt att andas, man känner sej så jäkla otymplig!!
Hade man bara sluppit sista 14dagarna så hade det varit piece of cake.

1tul kvar på måndag och 2träffar hos BM sen är det färdigt!!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
26 011
  • Låst
Gravid - 1år Såg inte någon tråd för oss blivande höstföräldrar så jag tog mig friheten att skapa en. Fyll på listan! September 13 - Energi, andra...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
114 409
Senast: Emtherlia
·
Småbarn Välkomna till en ny tråd! Augusti 20 - Emtherlia - flicka på 47 cm och 3045 gram (BF 30/8) 30 - Blueberry - flicka, 50,5 cm och 3475...
70 71 72
Svar
1 432
· Visningar
78 503
Senast: turbofling
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu har alla bebisarna kommit och lagom till deras första jul så fortsätter vi att hänga här i nya tråden :heart September 1/9...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
102 921
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp