Bukefalos 28 år!

Höstföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igångsättning pågår 38 + 4!
Jag har haft stegrande blodtryck sista 6 v och varit sjukskriven sedan 31/8, åkt skytteltrafik mellan förlossningen och MVC. Senaste veckorna har jag ätit blodtrycksmedicin. Igår på en kontroll hade jag även +2 äggvita i urinen och idag konstaterade man havandeskapsförgiftning efter massa prover.
För ett par timmar sedan sattes ballong och förhoppningen är att den ska göra sitt jobb över natten och att man kan ta hål på hinnorna i morgon 😁 Har en hel del onda sammandragningar men hoppas på lite söm i natt 😊 Tänk att det snart är en bäbis på gång, helt galet känner mig helt plötsligt inte allsz redo 😅❤️

Vad spännande med igångsättningen, lycka till!! :bump:

@Okeydokey - vad mysigt det låter som ni har det :heart Men förstår att det är besvärligt med vikten, hoppas träffen med dietist kan ge någonting :)

------------------------------------------------

Här rullar det på bara, mindre än en månad kvar till bf nu!
Har fått svamp i underlivet för typ tredje gången under graviditeten :down: Men fått Diflucan utskrivet som jag ska hämta ut idag iaf.
Har också börjat få ganska ont i ryggen om jag sitter för länge vid typ skrivbord/matbord eller liknande. Glad just nu att jag bara jobbar halvtid för känns inte alls bra att sitta på jobbet särskilt länge. Håller jag mig i rörelse eller ligger ner eller är i soffan o kan byta position ofta är det inga problem så har inte ont på natten eller så iaf. Än :p

Jobbar bara en vecka till nu innan jag går hem cirka tre veckor innan! :love:
 
Igångsättning pågår 38 + 4!
Jag har haft stegrande blodtryck sista 6 v och varit sjukskriven sedan 31/8, åkt skytteltrafik mellan förlossningen och MVC. Senaste veckorna har jag ätit blodtrycksmedicin. Igår på en kontroll hade jag även +2 äggvita i urinen och idag konstaterade man havandeskapsförgiftning efter massa prover.
För ett par timmar sedan sattes ballong och förhoppningen är att den ska göra sitt jobb över natten och att man kan ta hål på hinnorna i morgon 😁 Har en hel del onda sammandragningar men hoppas på lite söm i natt 😊 Tänk att det snart är en bäbis på gång, helt galet känner mig helt plötsligt inte allsz redo 😅❤️
Heja heja :bump:
 
Här känns det fortfarande som att bebis kommer efter nyår. Har inte fattat att det är ganska snart, alltså inom en månad som vi har ett lillasyskon att ta hand om. Ska jobba veckan ut, går kurs nästa vecka. Officiell föräldraledighet den 22/10 - med BF 23/10 hahahaha.
Få se om planen håller. ;)

Började fundera på BB-väska häromdagen. Bara en sån sak. Senast fick vi ringa lillasyster och be henne komma förbi med grejer då vi var helt oförberedda typ. Får nog ta ett ryck ikväll tror jag.

Ni som gått över förr.. Brukar man gå oftare än en gång i veckan efter 40+0 på MVC?
Jag gick ”bara” en gång i veckan efter BF :)
 
Idag har vi varit på BVC och träffat läkaren. Lillen är redan väldigt stark i nacke och växer så det knakar :nailbiting: han vägde drygt 5,1 kg och han blir 4 veckor på fredag. Asså shit vad det går undan! Igår fick vi dessutom första leendet :love:

Min kille är ju en dag yngre och något leende har vi inte fått, men han är ungefär lika stor som din kille - 5,3 kg och 58 cm :eek:. Hejdå storlek 56, haha.
 
Min kille är ju en dag yngre och något leende har vi inte fått, men han är ungefär lika stor som din kille - 5,3 kg och 58 cm :eek:. Hejdå storlek 56, haha.
Haha jösses! En till som växer på bra:D har han redan växt ur 56? Min kan ha 56 och tom nån body i 50 fortfarande men det är nog inte länge till :laugh:
 
Haha jösses! En till som växer på bra:D har han redan växt ur 56? Min kan ha 56 och tom nån body i 50 fortfarande men det är nog inte länge till :laugh:

Han har lång överkropp :D! Och jag inser att jag tänkte fel, han är ju en dag äldre, inte yngre :laugh:. Storebror växte i samma takt och båda två har helt saknat aptitreglering som bebisar - det finns/fanns ingen botten i dem. Inte konstigt jag rasat i vikt...
 
Mvc igår för kontroll så han fortfarande låg med huvudet neråt vilket han gjorde.

Men bad även om att få träffa läkare och få sjukskrivning på 50 % vilket jag blev så det känns skönt. Så den 1,5 v som är kvar för mig att jobba kommer jag jobba 50 %.
 
Mvc igår för kontroll så han fortfarande låg med huvudet neråt vilket han gjorde.

Men bad även om att få träffa läkare och få sjukskrivning på 50 % vilket jag blev så det känns skönt. Så den 1,5 v som är kvar för mig att jobba kommer jag jobba 50 %.

Vad skönt! Både vad gäller läget på bebis och sjukskrivningen :up: Jag har ju jobbat 50% senaste 5 veckorna och det är jätteskönt verkligen. Jag har 4 dagar kvar att jobba nu, sista dagen på tisdag!
 
Mvc igår för kontroll så han fortfarande låg med huvudet neråt vilket han gjorde.

Men bad även om att få träffa läkare och få sjukskrivning på 50 % vilket jag blev så det känns skönt. Så den 1,5 v som är kvar för mig att jobba kommer jag jobba 50 %.

Jag jobbar sista dagen imorgon.. Eller ja. Ska på kurs tre dagar nästa vecka + att jag nog behöver arbeta på måndag ändå eftersom det dyker upp en massa som måste lösas såhär i sista sekunden. Suck. Man kan fundera vad de gjorde innan mig på jobbet (har bara jobbat ett år)?

Hade två BM som kollade fixering för 2 veckor sedan. Nytt besök imorgon - få se om bebis ligger kvar som tidigare. Tydligen har jag fått mage nu enligt kollegorna. :o:D
 
Jag jobbar sista dagen imorgon.. Eller ja. Ska på kurs tre dagar nästa vecka + att jag nog behöver arbeta på måndag ändå eftersom det dyker upp en massa som måste lösas såhär i sista sekunden. Suck. Man kan fundera vad de gjorde innan mig på jobbet (har bara jobbat ett år)?

Hade två BM som kollade fixering för 2 veckor sedan. Nytt besök imorgon - få se om bebis ligger kvar som tidigare. Tydligen har jag fått mage nu enligt kollegorna. :o:D
Min ligger inte fixerad än men ligger som sagt med huvudet neråt i alla fall. Storebror fixerade sig i v 40 och eftersom det är vanligare att de fixerar sig senare om man är omföderska så undrar man ju när lillebror kommer göra det :confused::o;)
 
När bebisen sover fem timmar i sträck och man i stället för att kunna njuta av lite ostörd sömn måste springa ut ur sovrummet för att i desperation leta reda på en bröstpump som man har ett vagt minne av att man lagt i en kökslåda. Hittade den till slut och fick stopp på obehaget två sprängfyllda bröst kan orsaka :nailbiting:. Annars ammar han oftast varannan till var tredje timme om nätterna, så de stackars brösten fick sig väl en chock!
 
När bebisen sover fem timmar i sträck och man i stället för att kunna njuta av lite ostörd sömn måste springa ut ur sovrummet för att i desperation leta reda på en bröstpump som man har ett vagt minne av att man lagt i en kökslåda. Hittade den till slut och fick stopp på obehaget två sprängfyllda bröst kan orsaka :nailbiting:. Annars ammar han oftast varannan till var tredje timme om nätterna, så de stackars brösten fick sig väl en chock!

Tur du hittade den :laugh:
 
När bebisen sover fem timmar i sträck och man i stället för att kunna njuta av lite ostörd sömn måste springa ut ur sovrummet för att i desperation leta reda på en bröstpump som man har ett vagt minne av att man lagt i en kökslåda. Hittade den till slut och fick stopp på obehaget två sprängfyllda bröst kan orsaka :nailbiting:. Annars ammar han oftast varannan till var tredje timme om nätterna, så de stackars brösten fick sig väl en chock!
Haha det är så obehagligt med sprängfyllda bröst! Så var det för mig oxå häromdagen, då sov lillkillen hela kvällen.
 
När bebisen sover fem timmar i sträck och man i stället för att kunna njuta av lite ostörd sömn måste springa ut ur sovrummet för att i desperation leta reda på en bröstpump som man har ett vagt minne av att man lagt i en kökslåda. Hittade den till slut och fick stopp på obehaget två sprängfyllda bröst kan orsaka :nailbiting:. Annars ammar han oftast varannan till var tredje timme om nätterna, så de stackars brösten fick sig väl en chock!
Det kan ju spänna nåt infernaliskt:arghh: Sonen började sova hela nätter från 4mån ålder men det gjorde inte mjölkproduktionen:turd: Sen släppte jag inte en droppe till pump på det. Aj...
 
Beställde en ”mosekorg/vagga” till bebis igår, har letat efter begagnad men inte hittat nån för rimlig peng och inte neutral färg på klädseln heller. Men jollyroom hade rea:up: Korg plus vaggställning för 798:- Perfekt! Ska ha den som dagbädd i vardagsrummet (vi har sovrummen på ovanvåning)
Va rea på overaller också så Sammy får en ny höst/vinteroverall fastän den han har egentligen fungerar ett tag till:o
 
Kul att läsa om hur det går för er alla, både ni som redan fått och ni som ännu väntar! :)
Känner att jag inte är så jätteaktiv här i tråden, ska försöka bättra mig. Kul att få diskutera lite med andra nyblivna föräldrar ju.
Tage blir sex veckor gammal på tisdag, tiden går alldeles för fort! Vi var till bvc för ca en vecka sedan och då vägde han 4395 g och var 53,4 cm lång. Han har alltså gått upp 1,135 kg sedan födseln (eller ja, nu har det ju säker ökat ytterligare). Inget fel på min mjölk verkar det som, skönt! Bodys i storlek 50 börjar sitta tight, men det är ju inte så konstigt. Vi använder mest sådana som är dubbelstorlek, dvs 50/56, och det funkar bra. Han börjar mer och mer bli en egen liten person känns det som och jag tycker att kärleken växer för var dag som går :heart
De första leendena har börjat komma och det är ju så underbart! Vi har väntat och väntat på att det ska hända, storebror var mycket tidigare med det. Så tycker jag generellt att det har varit med mycket (att storebror var tidigare alltså), men lillebror är ju född lite tidigt så kanske det spelar in så här i början. Han sover en lång stund på dagen, men om natten vill han fortfarande äta ofta. Storebror började sova hela nätter väldigt tidigt, så vi hoppas på samma tur nu, men än så länge ser det mörkt ut. Jag har dålig koll på exakt hur länge det går mellan matningarna då jag inte kollar klockan. Liggammar alltid nattetid och det är fantastiskt. Gjorde inte det i början med storebror och mådde jättedåligt under den tiden, så fort vi fick liggamningen att fungera så blev allt så mycket lättare. Glad att det funkar nu också.

Hoppas att det börjar titta ut fler bebisar här i tråden snart! :banana:
 
Kul att läsa om hur det går för er alla, både ni som redan fått och ni som ännu väntar! :)
Känner att jag inte är så jätteaktiv här i tråden, ska försöka bättra mig. Kul att få diskutera lite med andra nyblivna föräldrar ju.
Tage blir sex veckor gammal på tisdag, tiden går alldeles för fort! Vi var till bvc för ca en vecka sedan och då vägde han 4395 g och var 53,4 cm lång. Han har alltså gått upp 1,135 kg sedan födseln (eller ja, nu har det ju säker ökat ytterligare). Inget fel på min mjölk verkar det som, skönt! Bodys i storlek 50 börjar sitta tight, men det är ju inte så konstigt. Vi använder mest sådana som är dubbelstorlek, dvs 50/56, och det funkar bra. Han börjar mer och mer bli en egen liten person känns det som och jag tycker att kärleken växer för var dag som går :heart
De första leendena har börjat komma och det är ju så underbart! Vi har väntat och väntat på att det ska hända, storebror var mycket tidigare med det. Så tycker jag generellt att det har varit med mycket (att storebror var tidigare alltså), men lillebror är ju född lite tidigt så kanske det spelar in så här i början. Han sover en lång stund på dagen, men om natten vill han fortfarande äta ofta. Storebror började sova hela nätter väldigt tidigt, så vi hoppas på samma tur nu, men än så länge ser det mörkt ut. Jag har dålig koll på exakt hur länge det går mellan matningarna då jag inte kollar klockan. Liggammar alltid nattetid och det är fantastiskt. Gjorde inte det i början med storebror och mådde jättedåligt under den tiden, så fort vi fick liggamningen att fungera så blev allt så mycket lättare. Glad att det funkar nu också.

Hoppas att det börjar titta ut fler bebisar här i tråden snart! :banana:

Men gud, 6 veckor redan?! Tiden går verkligen fort ja :eek:

Nu jobbar jag mina sista två dagar må-tis och sen fyller jag 30 på onsdag o ska ha lite kalas här hemma på kvällen :) Då är det tre veckor kvar till bf! Har börjat få lite molvärk om kvällarna, känns ungefär som en lite lätt mensvärk. Inser att det börjar närma sig!!
 
Sista veckan som gravid nu! Har gått in i nåt ”det ordnar sej mode”. Allt och lite mer ändå till bebis finns i och med att Sammy är såpass liten än och det är rätt skönt.
Samtidigt slår det en att det är sista veckan som det är på detta viset i vår familj, nu börjar snart nästa kapitel. Men det ser vi fram emot:love:
 
Idag var min sista dag på jobbet, tre veckor till bf nu! Börjar faktiskt känna mig lite tyngre nu, får ont i hälarna av att stå upp länge :p Jag menar, jag är ju liksom 12 kg tyngre så det är ju en del! Men det har kommit så smygande så jag har inte riktigt känt det.. Kanske ändrar sig närmsta veckorna ;)
Känns jättebra att ha några veckor hemma nu (förhoppningsvis!) innan bebis kommer :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
26 476
  • Låst
Gravid - 1år Såg inte någon tråd för oss blivande höstföräldrar så jag tog mig friheten att skapa en. Fyll på listan! September 13 - Energi, andra...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
115 337
Senast: Emtherlia
·
Småbarn Välkomna till en ny tråd! Augusti 20 - Emtherlia - flicka på 47 cm och 3045 gram (BF 30/8) 30 - Blueberry - flicka, 50,5 cm och 3475...
70 71 72
Svar
1 432
· Visningar
79 343
Senast: turbofling
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu har alla bebisarna kommit och lagom till deras första jul så fortsätter vi att hänga här i nya tråden :heart September 1/9...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 246
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna
  • Kön kattungar 4st

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp