Höstföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alvin mådde inte bra igår kväll. Stackarn grät så det kom små tårar :heart han fick amma och sova vid bröstet hela kvällen och natten. 39 grader hade han innan vi la oss så efter lite alvedon blev det något bättre men fortfarande gnällig. Nu på morgonen hade han 38 men fortfarande gnällig och vill bara tutta.
Alvin mådde inte bra igår kväll. Stackarn grät så det kom små tårar :heart han fick amma och sova vid bröstet hela kvällen och natten. 39 grader hade han innan vi la oss så efter lite alvedon blev det något bättre men fortfarande gnällig. Nu på morgonen hade han 38 men fortfarande gnällig och vill bara tutta.
Usch jobbigt, hoppas det blir bättre snart :heart
 
Tycker jag har läst det men visst är det några som använt pysventil?

Lillebror är så knölig på kvällarna och verkar ha väldigt jobbigt att få ut luft så jag tänkte jag skulle köpa och prova om det kan hjälpa honom lite, tycker så synd om honom när han verkar ha så jobbigt med det :(:heart
 
Tycker jag har läst det men visst är det några som använt pysventil?

Lillebror är så knölig på kvällarna och verkar ha väldigt jobbigt att få ut luft så jag tänkte jag skulle köpa och prova om det kan hjälpa honom lite, tycker så synd om honom när han verkar ha så jobbigt med det :(:heart
Vi använder windis pysventil nör magen tjorvar, den är kanon! Caspian får även Sempers magdroppar och idag köpte jag minifom för att se ifall det funkar bättre. Han är ganska gasig (sväljer luft i början av amningen, glupsk som få:grin:) det blir liksom på tvären så han inte kan bajsa utan att fått hjälp av pysen.
 
Imorgon blir denne underbare lille killen 7v:heart Goe lille unge:love:
AB2AA4E0-0383-4E5F-8B1A-5C628EBDAF17.jpeg
 
Tycker jag har läst det men visst är det några som använt pysventil?

Lillebror är så knölig på kvällarna och verkar ha väldigt jobbigt att få ut luft så jag tänkte jag skulle köpa och prova om det kan hjälpa honom lite, tycker så synd om honom när han verkar ha så jobbigt med det :(:heart

Jag använder pysventil (och droppar). Använde pysventil dagligen på liten med väldigt god effekt. Magen har nu balanserat sig något så behöver den inte längre lika regelbundet.

/ ett gästspel från sommartråden
 
Idag har vi varit på vår första föräldragruppsträff! Går ni andra på det? Alvar var den yngsta av bebisarna, fyllde ju en månad igår, men näst minsta bebisen var 6 veckor tror jag och den äldsta 3 månader.
Vi skulle visst vara 12 totalt i gruppen men 9 som var på plats idag och det var trevligt. Jag hoppas ju på att kanske träffa någon/några trevliga mammor som man kan träffa lite mellan träffarna också eftersom jag inte har några vänner som har barn i samma ålder. Vi får väl se men det verkar lovande :D

Alvar sov från det att vi åkte hemifrån tills att vi kom hem igen typ 3 timmar senare haha. Men så fort vi kom innanför dörren här hemma började han gråta och ville inte sitta i bilstolen en sekund till :p
 
@Lazy Lady @wippi Tack för svar.

Jag klickade hem minifoam och pysventiler nu så får se sen när de kommit om de kan hjälpa men det tror jag. Han ligger bara och spänner sig och knölar och man märker som sag4 att det är jobbigt för honom (och oss).
 
Idag har vi varit på vår första föräldragruppsträff! Går ni andra på det? Alvar var den yngsta av bebisarna, fyllde ju en månad igår, men näst minsta bebisen var 6 veckor tror jag och den äldsta 3 månader.
Vi skulle visst vara 12 totalt i gruppen men 9 som var på plats idag och det var trevligt. Jag hoppas ju på att kanske träffa någon/några trevliga mammor som man kan träffa lite mellan träffarna också eftersom jag inte har några vänner som har barn i samma ålder. Vi får väl se men det verkar lovande :D

Alvar sov från det att vi åkte hemifrån tills att vi kom hem igen typ 3 timmar senare haha. Men så fort vi kom innanför dörren här hemma började han gråta och ville inte sitta i bilstolen en sekund till :p
Kul att det gick bra :D

Nej, vi har inte blivit frågad3 om det så antar att det inte är så på vår bvc. Förra gången var vi på föräldrautbildning och då tog vi som var med på den själva initiativ att även ses efteråt så det gjorde vi några gånger.

Men jag ska försöka ta mig iväg till öppna förskolan istället.
 
@Lazy Lady @wippi Tack för svar.

Jag klickade hem minifoam och pysventiler nu så får se sen när de kommit om de kan hjälpa men det tror jag. Han ligger bara och spänner sig och knölar och man märker som sag4 att det är jobbigt för honom (och oss).

Här har vi även kört Semper magdroppar - jag upplevde att de gav god effekt. (Kände ett tag att apotekets babyavdelning inte gynnande ekonomin)
 
Här har vi även kört Semper magdroppar - jag upplevde att de gav god effekt. (Kände ett tag att apotekets babyavdelning inte gynnande ekonomin)
Apoteket är förenat med tomt konto känns det som.. Va in igår och köpte minifom, Sempers magdroppar, frukt och fiber tärningar till mej (mina tarmar verkar ha dött:confused::mad:) och en mineralfoundation gick lös på strax över 700:-.... Så jäkla dyrt!!
 
Apoteket är förenat med tomt konto känns det som.. Va in igår och köpte minifom, Sempers magdroppar, frukt och fiber tärningar till mej (mina tarmar verkar ha dött:confused::mad:) och en mineralfoundation gick lös på strax över 700:-.... Så jäkla dyrt!!

Som hittat ju.... de mynt jag har kvar spenderar jag på katrinplommon 😂 antar det avslöjar mina tarmar
 
Här har vi även kört Semper magdroppar - jag upplevde att de gav god effekt. (Kände ett tag att apotekets babyavdelning inte gynnande ekonomin)
Ok, får se om vi tycker minifoam fungerar annars får vi väl byta.

Även jag instämmer att det blir dyrt på apotek....
 
Som hittat ju.... de mynt jag har kvar spenderar jag på katrinplommon 😂 antar det avslöjar mina tarmar
Inte bara mina tarmar som glömt hur man ska jobba under tiden kroppen hade inneboende:laugh: Kan inte minnas att det stannade av så efter dom två första. Som det är nu så är det noll aktivitet i magen, sen är det som att skita tegelsten typ 1gång per vecka. Jäkligt obehagligt:crazy: Förhoppningsvis kan det bli lite fart med frukt och fiber, har hjälpt förr när det krånglat.

Ursäkta samtalsämnet...
 
Sover alltid med amningslinne men hade inga torra efter tvätt igår och trodde att en supermjuk bh typ sport-bh skulle funka, tänk så fel jag hade.. Nu har jag två ömma knöliga klot till tuttar trots tre amningar inatt. Gör ju apjäkla ont..
 
Inte bara mina tarmar som glömt hur man ska jobba under tiden kroppen hade inneboende:laugh: Kan inte minnas att det stannade av så efter dom två första. Som det är nu så är det noll aktivitet i magen, sen är det som att skita tegelsten typ 1gång per vecka. Jäkligt obehagligt:crazy: Förhoppningsvis kan det bli lite fart med frukt och fiber, har hjälpt förr när det krånglat.

Ursäkta samtalsämnet...
Samma här :crazy::o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
25 982
  • Låst
Gravid - 1år Såg inte någon tråd för oss blivande höstföräldrar så jag tog mig friheten att skapa en. Fyll på listan! September 13 - Energi, andra...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
114 385
Senast: Emtherlia
·
Småbarn Välkomna till en ny tråd! Augusti 20 - Emtherlia - flicka på 47 cm och 3045 gram (BF 30/8) 30 - Blueberry - flicka, 50,5 cm och 3475...
70 71 72
Svar
1 432
· Visningar
78 398
Senast: turbofling
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu har alla bebisarna kommit och lagom till deras första jul så fortsätter vi att hänga här i nya tråden :heart September 1/9...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
102 906
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp