Höstföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad mysig han låter :love: Hur gammal är han nu?

Alvar blev 6 veckor igår och kan nu hålla huvudet riktigt stadigt vissa stunder och fäster blicken ordentligt och tittar o tittar. Vaken större delen av dagarna känns det som!

14 veckor! Han är verkligen en riktig mysbebis. Men han sover fortfarande massor på dagarna! Skulle tro han snittar 17 timmars sömn per dygn. Skulle ibland önska att han orkade vara vaken lite längre pass, men det är förstås skönt att han sover bra.

Och vad härligt med leenden! Det är ju som en helt ny värld öppnar sig när de börjar ta mer ögonkontakt och ler.
 
Har inte skrivit här på ett tag, men följt er i tråden! Min lilla tjej blev 3 månader igår 😍 hon är så underbar ❤️ var tog tiden vägen liksom?

Första 6-7 veckorna var väldigt enkla, hon åt, sov å va nöjd mest hela tiden. Kom igång bra med amningen, tacksam för det! Sen fick hon besvär med magknip, lagom tills pappa skulle genomgå en stor operation.. Första veckan va tuff, ffa för psyket då lilltösen i princip knappt skrikigt tills dess. Det gjorde ont i hjärtat att inte kunna trösta liten. Kände mig värdelös som mamma! :cry: det har successivt blivit bättre, men däremot tycker jag inte amningen funkar lika bra. Hon börjar bra, men efter 5 min släpper hon å blir ledsen. Bättre på nätter/mornar. Blir ju orolig att hon inte får i sig tillräckligt. Pratat med BVC om min oro men dom säger "amma på", så jag ammar på för glatta livet..

I veckan fick hon sin vaccination, 61,5 cm lång å 5350 kg. Planat ut på sin kurva men inget som va alarmerande tyckte dom. Vill nog ändå inte vänta en månad till för vägning, så bokar nog in en extra koll.

Förra veckan sov hon flera nätter 9-10 tim i sträck!! Helt underbart men jag vaknade ändå flera ggr, om inte annat för å gå upp å pumpa ur brösten :p denna vecka har d varit mer blandat, men skönt om hon går mot att sova länge :)

Och ja dom där leendena man får 😍 fantastiskt att följa hennes utveckling! Hon e riktigt stadig nu, och jollrar på ❤️
 
14 veckor! Han är verkligen en riktig mysbebis. Men han sover fortfarande massor på dagarna! Skulle tro han snittar 17 timmars sömn per dygn. Skulle ibland önska att han orkade vara vaken lite längre pass, men det är förstås skönt att han sover bra.

Och vad härligt med leenden! Det är ju som en helt ny värld öppnar sig när de börjar ta mer ögonkontakt och ler.

Här är det väldigt olika från dag till dag med vakenheten, vissa dagar är han vaken större delen av dagen och sen tar han sig en "sovdag" och sover mycket en dag och tar igen sig :D

Har inte skrivit här på ett tag, men följt er i tråden! Min lilla tjej blev 3 månader igår 😍 hon är så underbar ❤️ var tog tiden vägen liksom?

Första 6-7 veckorna var väldigt enkla, hon åt, sov å va nöjd mest hela tiden. Kom igång bra med amningen, tacksam för det! Sen fick hon besvär med magknip, lagom tills pappa skulle genomgå en stor operation.. Första veckan va tuff, ffa för psyket då lilltösen i princip knappt skrikigt tills dess. Det gjorde ont i hjärtat att inte kunna trösta liten. Kände mig värdelös som mamma! :cry: det har successivt blivit bättre, men däremot tycker jag inte amningen funkar lika bra. Hon börjar bra, men efter 5 min släpper hon å blir ledsen. Bättre på nätter/mornar. Blir ju orolig att hon inte får i sig tillräckligt. Pratat med BVC om min oro men dom säger "amma på", så jag ammar på för glatta livet..

I veckan fick hon sin vaccination, 61,5 cm lång å 5350 kg. Planat ut på sin kurva men inget som va alarmerande tyckte dom. Vill nog ändå inte vänta en månad till för vägning, så bokar nog in en extra koll.

Förra veckan sov hon flera nätter 9-10 tim i sträck!! Helt underbart men jag vaknade ändå flera ggr, om inte annat för å gå upp å pumpa ur brösten :p denna vecka har d varit mer blandat, men skönt om hon går mot att sova länge :)

Och ja dom där leendena man får 😍 fantastiskt att följa hennes utveckling! Hon e riktigt stadig nu, och jollrar på ❤️

Gjorde ni något speciellt för att få magknipet att gå över eller det gjorde det av sig själv? Usch, inte roligt att känna sig otillräcklig :( Hoppas pappas operation gick bra!

Och jag som trodde att om amningen fungerar så gör den det för alltid, naiv much :p Hoppas det blir bättre för er igen, tar hon bröstet igen efter hon släppt eller det blir bara små 5-minutare av det?

9-10 timmar i sträck på natten låter ju underbart! Jag är nöjd idag för lillen åt med 3,5 timmes mellanrum istället för varannan timme inatt ;) Men vem vet, vid 3 månader kanske?? :D
 
Vi har haft två julfirande hittills, ett hos mina föräldrar tidigare i veckan och ett här hemma igår med nära vänner och det har gått jättebra med Alvar. Han ligger gärna hos släkt o vänner och myser och tittar utforskande på dem och så äter han en massa och sover lite. Kan vara lite gnällig nån liten stund om magen gör sig påmind eller han börjar bli hungrig men överlag så himla nöjd o mysig :heart
 
Här har lillebror dragit på sig en förkylning med segt snor/slem. Fick gå upp flera gånger i natt för att använda saltlösning och snorsug.... Usch vad jag lider med honom!

Men en bra sak är att mitt snitt verkar ha läkt så nu behöver jag inte åka in och byta bandage var 4e dag!
 
Här har lillebror dragit på sig en förkylning med segt snor/slem. Fick gå upp flera gånger i natt för att använda saltlösning och snorsug.... Usch vad jag lider med honom!

Men en bra sak är att mitt snitt verkar ha läkt så nu behöver jag inte åka in och byta bandage var 4e dag!

Usch vad jobbigt med förkylning, krya på honom! :(

Men vad skönt att såret läker! :up:
 
Hoppas julen varit bra för alla mammor och bebisar. Här har det varit ganska lugnt. Idag ska vi ha ett liter namnkalas för Alvin istället för dop. Det blir inget märkvärdigt, bara den närmsta familjen/släkten som kommer och vi ska äta lite smörgåstårta och vanlig tårta.
God fortsättning på er!
 
Här är vi trötta och slitna efter en mysig jul både hemma hos oss och nere i Skåne hos mina päron.
Caspian har varit trött och rätt gnällig i några dagar, men det va ju inte så konstigt när man sen tar tempen och ser att han har feber.. Typ varenda släkting vi träffat i jul har varit förkyld sä vi är inte förvånade.
Nyår ska vi fira hemma i lugn och ro, ingen av oss ids göra annat:laugh:
 
Otur @Lazy Lady med feber, vi har haft det här med... Hur gammal är Caspian nu? Vi åkte nämligen in till akuten med lillebror pga feber och sjukt snorig... Han är 6 v imorgon.
 
Otur @Lazy Lady med feber, vi har haft det här med... Hur gammal är Caspian nu? Vi åkte nämligen in till akuten med lillebror pga feber och sjukt snorig... Han är 6 v imorgon.
Han är 9v imorgon. Tempen har gått ner något nu och inget snor utan bara feber, låg strax över 38 förut och nu va den på 37,7 så förhoppningsvis så blir det inget mer.
 
Håller tummarna. Här ökar tempen däremot igen så får se om det blir nå mer feber...

Hur mycket feber har han?

Vi väntar på kusinerna som ska fira nyår med oss. Kommer bli svettigt. Mollys storebror ska med moster på bio imorgon. Få se vad han säger om det. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
25 982
  • Låst
Gravid - 1år Såg inte någon tråd för oss blivande höstföräldrar så jag tog mig friheten att skapa en. Fyll på listan! September 13 - Energi, andra...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
114 388
Senast: Emtherlia
·
Småbarn Välkomna till en ny tråd! Augusti 20 - Emtherlia - flicka på 47 cm och 3045 gram (BF 30/8) 30 - Blueberry - flicka, 50,5 cm och 3475...
70 71 72
Svar
1 432
· Visningar
78 432
Senast: turbofling
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu har alla bebisarna kommit och lagom till deras första jul så fortsätter vi att hänga här i nya tråden :heart September 1/9...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
102 909
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp