Höstföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bland annat, men han var även trött och ville inte äta ordentligt och så är han så sjukt snorig. Ringde 1177 som sa att barn under 3 mån ska in om de har över 38 grader så åkte in för en koll.
Ok! Nu känner jag mej som sämsta morsan på jorden:o Caspian hade 38,2 men va bara lite gnällig och inte slö/trött.
 
Ok! Nu känner jag mej som sämsta morsan på jorden:o Caspian hade 38,2 men va bara lite gnällig och inte slö/trött.
Nä men gör inte det. Som sagt Anton var slö/seg och åt mkt mindre än vanligt och jättejättesnorig, jag skojar inte. Gjorde man rent i näsan så kom det tillbaka på 2 min.

Men ssk på akuten sa att man vill ha in de små för att se var febern kommer ifrån. I vårat fall var det solklart att det har med förkylningen att göra.

Men nu är han piggare och inge feber I natt men fortfarande snorig.
 
Nä men gör inte det. Som sagt Anton var slö/seg och åt mkt mindre än vanligt och jättejättesnorig, jag skojar inte. Gjorde man rent i näsan så kom det tillbaka på 2 min.

Men ssk på akuten sa att man vill ha in de små för att se var febern kommer ifrån. I vårat fall var det solklart att det har med förkylningen att göra.

Men nu är han piggare och inge feber I natt men fortfarande snorig.
Vi har umgåtts med förkylda hela julen så vi tog för givet också att det kom av det och idag har jag ont i halsen och är snorig men Caspian är pigg som vanligt, lite ökad temp (37,8) men mår som sagt bra i övrigt.
 
Hur är det med de sjuka bebisarna @Lazy Lady och @Olina? Hoppas de börjat må bättre :heart

Gott nytt år och god fortsättning önskar vi! Firandet igår var ett ganska lugnt sådant hos goda grannar och Alvar var lite gnälligare än vanligt men det gick bra :) Men trött var han när vi gick o la oss vid 2-tiden, han fick inte riktigt ro att sova några längre stunder under kvällen.
Så nu ligger både pappa och Alvar och tar igen sig på soffan ;)
 
Hur är det med de sjuka bebisarna @Lazy Lady och @Olina? Hoppas de börjat må bättre :heart

Gott nytt år och god fortsättning önskar vi! Firandet igår var ett ganska lugnt sådant hos goda grannar och Alvar var lite gnälligare än vanligt men det gick bra :) Men trött var han när vi gick o la oss vid 2-tiden, han fick inte riktigt ro att sova några längre stunder under kvällen.
Så nu ligger både pappa och Alvar och tar igen sig på soffan ;)
Här är det bra nu eller ja mkt bättre. Han är fortfarande snorig och tät men inte alls lika som förut och han äter bra och är pigg så det känns så bra :)



Gott nytt år från oss med. Vi låg alla i säng innan 22 :angel: men det var så skönt.

Låter skönt och ligga och vila, tyvärr är den stora alldeles för pigg för att vila... :grin:
 
Hur är det med de sjuka bebisarna @Lazy Lady och @Olina? Hoppas de börjat må bättre :heart

Gott nytt år och god fortsättning önskar vi! Firandet igår var ett ganska lugnt sådant hos goda grannar och Alvar var lite gnälligare än vanligt men det gick bra :) Men trött var han när vi gick o la oss vid 2-tiden, han fick inte riktigt ro att sova några längre stunder under kvällen.
Så nu ligger både pappa och Alvar och tar igen sig på soffan ;)
Ingen feber idag, ligger på normaltemp men har varit som ett plåster på mej hela natten och dagen och helst ska jag röra på mej konstant:meh: Men men.. så är det med småkottar:love:

Har blivit stark i nacken:
D5AF0EDB-408B-49B1-90FC-4D28C971C519.jpeg
 
Här är det bra nu eller ja mkt bättre. Han är fortfarande snorig och tät men inte alls lika som förut och han äter bra och är pigg så det känns så bra :)



Gott nytt år från oss med. Vi låg alla i säng innan 22 :angel: men det var så skönt.

Låter skönt och ligga och vila, tyvärr är den stora alldeles för pigg för att vila... :grin:

Vad skönt att han är bättre!

Ja jag förstår att det blir betydligt svårare att vila när man har fler än en! :angel:

Ingen feber idag, ligger på normaltemp men har varit som ett plåster på mej hela natten och dagen och helst ska jag röra på mej konstant:meh: Men men.. så är det med småkottar:love:

Har blivit stark i nacken:
Visa bifogad fil 23403

Skönt att febern gått ner men det kan vara lite kämpigt tycker jag när de bara vill bli runtburna..

Alvar har varit missnöjd med oss ikväll men fick honom efter en stund att somna på mage över en kudde och där ligger han än. Tror han hade lite magknip igen, funderar på om det kan varit kaffet jag drack i eftermiddags (har inte druckit det på några veckor!)..

Gud vad söt han är Caspian :love: Och stark!

Alvar i morse!

DSC_1808.JPG
 
Vad skönt att han är bättre!

Ja jag förstår att det blir betydligt svårare att vila när man har fler än en! :angel:



Skönt att febern gått ner men det kan vara lite kämpigt tycker jag när de bara vill bli runtburna..

Alvar har varit missnöjd med oss ikväll men fick honom efter en stund att somna på mage över en kudde och där ligger han än. Tror han hade lite magknip igen, funderar på om det kan varit kaffet jag drack i eftermiddags (har inte druckit det på några veckor!)..

Gud vad söt han är Caspian :love: Och stark!

Alvar i morse!

Visa bifogad fil 23408
Ja, man känner sej lite trist mot Sammy som är 20mån och också vill ha och behöver massor av uppmärksamhet.. Tur att maken är julledig! Caspian är inne i ett utvecklingssteg dessutom, han har varit allmänt missnöjd och skrikig ett tag nu så det har varit rätt mycket bärande det sista.

Hur gammal är Alvar? (Hittar inte listan..) skönt att ligga på mage nör magen tjorvar ju:heart Kaffe kan va lite bråkigt för bebismagar, för att inte tala om julmaten.. Det är först nu som Caspians mage börjat fungera efter allt kryddigt, lökigt, flötigt och då har jag ändå försökt välja dom ”snälla” sakerna att äta.
 
Ja, man känner sej lite trist mot Sammy som är 20mån och också vill ha och behöver massor av uppmärksamhet.. Tur att maken är julledig! Caspian är inne i ett utvecklingssteg dessutom, han har varit allmänt missnöjd och skrikig ett tag nu så det har varit rätt mycket bärande det sista.

Hur gammal är Alvar? (Hittar inte listan..) skönt att ligga på mage nör magen tjorvar ju:heart Kaffe kan va lite bråkigt för bebismagar, för att inte tala om julmaten.. Det är först nu som Caspians mage börjat fungera efter allt kryddigt, lökigt, flötigt och då har jag ändå försökt välja dom ”snälla” sakerna att äta.

Han är 7,5 vecka! Haha att jag räknar i halva veckor just nu men jaja :D
Caspian är någon/några veckor äldre va?
Mm jag har börjat äta vitlök/lök i mat igen men fortsätter att hålla mig från kål och bönor/linser och kaffe då.. Åt lite grönkål i julas för det är det godaste på julbordet men det verkar gått ok!
Men kaffe verkar jag få pausa ett tag till...

Jag som trodde det skulle bli mindre restriktioner när jag inte var gravid längre! Tji fick jag ;) Kunde iaf dricka champagne igår, det var riktigt gott :D
 
@Lazy Lady @Trollunge
Här har magen också börjat stabilisera sig efter all julmat. Dock tror jag att han reagerar på kanel för det här blivit lite med alla pepparkakor och risgrynsgröt jag har ätit :angel: för han blir lite prickig i ansiktet.....
 
Han är 7,5 vecka! Haha att jag räknar i halva veckor just nu men jaja :D
Caspian är någon/några veckor äldre va?
Mm jag har börjat äta vitlök/lök i mat igen men fortsätter att hålla mig från kål och bönor/linser och kaffe då.. Åt lite grönkål i julas för det är det godaste på julbordet men det verkar gått ok!
Men kaffe verkar jag få pausa ett tag till...

Jag som trodde det skulle bli mindre restriktioner när jag inte var gravid längre! Tji fick jag ;) Kunde iaf dricka champagne igår, det var riktigt gott :D
Caspian är 9veckor:)
 
Dunderklump hade sitt längsta vakenpass någonsin på nyårsafton och höll sig uppe 17-21! Sen sov han i min famn en halvtimme innan han orkade vara social i två timmar till. Vi hade en riktig toppenkväll och Dunderklump får A+ i uppförande :D. Massor av god mat och dryck kompenserade för att det inte blev så mkt sömn på natten då vi vuxna på oss vid halv tre och barnen vaknade 07.30 båda två.

Dunderklump har fått eksem i ffa ansiktet och på ärmar och ben. Ingenting allvarligt, men han ser lite skrovlig ut. Fler vars bebisar har känslig hy? Försöker komma ihåg att smörja in honom vid varje blöjbyte och han visar inga tecken på att vara störd av utslagen, men det torra, kalla vädret är helt klart ingen höjdare för mjuka små bebiskinder!
 
Dunderklump hade sitt längsta vakenpass någonsin på nyårsafton och höll sig uppe 17-21! Sen sov han i min famn en halvtimme innan han orkade vara social i två timmar till. Vi hade en riktig toppenkväll och Dunderklump får A+ i uppförande :D. Massor av god mat och dryck kompenserade för att det inte blev så mkt sömn på natten då vi vuxna på oss vid halv tre och barnen vaknade 07.30 båda två.

Dunderklump har fått eksem i ffa ansiktet och på ärmar och ben. Ingenting allvarligt, men han ser lite skrovlig ut. Fler vars bebisar har känslig hy? Försöker komma ihåg att smörja in honom vid varje blöjbyte och han visar inga tecken på att vara störd av utslagen, men det torra, kalla vädret är helt klart ingen höjdare för mjuka små bebiskinder!
Caspian har lite prickar i ansiktet men det är vanliga hormonplitor, som helt nyfödd hade han massor men nu har det minskat till några styvken på övre delen av kinderna. Torra som skam är dom innan dom försvinner, hjälper dock att smörja med liberos lotion. Sammy har torkade plitor på hela kroppen efter att ha fått en reaktion av tvättmedel så honom smörjer vi 3ggr per dag med samma lotion och det hjälper. Men jag tycker huden blir torr vintertid, både på bebisar och vuxna..
 
Dunderklump hade sitt längsta vakenpass någonsin på nyårsafton och höll sig uppe 17-21! Sen sov han i min famn en halvtimme innan han orkade vara social i två timmar till. Vi hade en riktig toppenkväll och Dunderklump får A+ i uppförande :D. Massor av god mat och dryck kompenserade för att det inte blev så mkt sömn på natten då vi vuxna på oss vid halv tre och barnen vaknade 07.30 båda två.

Dunderklump har fått eksem i ffa ansiktet och på ärmar och ben. Ingenting allvarligt, men han ser lite skrovlig ut. Fler vars bebisar har känslig hy? Försöker komma ihåg att smörja in honom vid varje blöjbyte och han visar inga tecken på att vara störd av utslagen, men det torra, kalla vädret är helt klart ingen höjdare för mjuka små bebiskinder!
Inge eksem men Han får prickar i ansiktet av något jag äter och det blir lite torrt.
 
Har efter att ha tittat igenom bilder från jul och nyår att det är dags att det är slut på ”lördag hela veckan” temat som varit:o. Har 3kg till inskrivningsvikt och 8kg till trivselvikt (som någorlunda vältränad) 1/1 startade jag och maken projektet, igår kom svärmor med semlor:meh: Hon har tagit ”vräka bullar och kakor runt sej” på största allvar och det har blivit mycket fika sedan Caspian föddes (fast egentligen sedan Sammy föddes)
Är riktigt less på fikabröd och talade om det lite fint för svärisarna igår att det inte är nyttigt för någon och framförallt inte för Sammy. Lite snörp på munnen och ett ”du har ju inte så mycket kvar att gå ner och Sammy gillar ju mina bullar”:banghead: Han får gärna smaka bulle men det räcker med go’fika på helgen och så får det bli.

Hur tänker ni andra med viktnedgång efter graviditeten? Tar ni det lugnt och låter det ta den tid det tar?
Antar att jag känner mej lite otålig på att få tillbaks min gamla kropp eftersom jag varit gravid 3ggr på raken och längtar efter att få vara mitt normala jag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
25 974
  • Låst
Gravid - 1år Såg inte någon tråd för oss blivande höstföräldrar så jag tog mig friheten att skapa en. Fyll på listan! September 13 - Energi, andra...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
114 346
Senast: Emtherlia
·
Småbarn Välkomna till en ny tråd! Augusti 20 - Emtherlia - flicka på 47 cm och 3045 gram (BF 30/8) 30 - Blueberry - flicka, 50,5 cm och 3475...
70 71 72
Svar
1 432
· Visningar
78 341
Senast: turbofling
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu har alla bebisarna kommit och lagom till deras första jul så fortsätter vi att hänga här i nya tråden :heart September 1/9...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
102 891
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp