Höstföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här kör vi feber. 38 grader hela dagen. Var ner till vc där sköterska fick titta lite, men inget direkt sådär som gick att se. Få se hur febern utvecklar sig här under natten...
 
Hoppas det går åt rätt håll @Roxer !

Vi är äntligen friska igen. Eller well, det är bara jag som varit sjuk mer än ett par dagar, men fy fan vilken sjukdom. Har tappat i vikt och varit totalt orkeslös. Har inte ens kunnat sitta upp och amma utan skött all matning av Dunderklump liggande på sidan i sängen eller soffan. Har allvarligt funderar på att sluta amma för att kunna gå upp i vikt igen, men vill samtidigt gärna amma åtminstone några månader till. Idag kunde jag åtminstone äntligen ta en långpromenad och njuta av det fina vädret. Känner livet börja återvända :D.
 
Länge sen jag skrev här. Verkar varit många som varit sjuka, hoppas ni alla mår bättre snart! Både mammor å bebisar :heart :heart

Vi har oxå varit sjuka :wtf: först sambon, sen lillan som fick dubbelsidig öroninflammation, och sen fick jag nån jäkla förkylning med feber, ont i halsen å sen hosta :down: gått två veckor å jag är inte helt bra än.. Lilltösen blev iaf snabbt bra igen när hon fick penicillin :heart fy vad hemskt d va när hon va så dålig å hade ont :cry: nu hoppas jag vi får vara friska ett tag!

Lilltösen är så härlig å underbar, ler å skrattar mest hela tiden :love: så himla kul att följa alla utvecklingsstegen! Mindre roligt just nu att hon sover dåligt på nätterna.. Jg får om jag har tur 3-4 tim sömn :crazy: hoppas d vänder snart!!
 
Skickar krya på er till er alla som är sjuka!

Vi har varit hos sjukgymnasten idag angående bebis torticollis ("sned hals") och han är mycket rörligare nu och tittar gärna åt vänster (som han ju undvek tidigare) men halsmuskeln på vänstersidan är fortfarande mycket stelare och starkare så det är bara att fortsätta med stretch och riktad styrka. Han var jätteduktig under besöket.

(Recap för er som inte minns: bebis fick en blödning i halsmuskeln under förlossningen vilket visade sig som en hård knuta under vänster öra vid ca 2 veckors ålder sk fibromatosis colli. Detta har sedan lett till torticollis - "sned hals". Helt godartat men följs av barn-fysiotetapeut i cirka 1 år.)
 
På söndag åker vi till fjällen.
Jag ska packa åt en bebis :nailbiting:
Vi va iväg till Jämtland 14dagar när storebror va 4mån. 93mil i bilen, 1natt på hotell på väg upp och resterande i vår stuga utan tvättmaskin och nån natt på fjället i kompisarnas stuga utan el och vandring på 3h dit. Inte helt lätt att planera packning:rofl: Storebror va dessutom kräkbebis så jag fick liksom tänka 14dagar =minst 20 ombyten:angel: Sen gjorde jag tabben och tänkte Västergötlandtemperatur i september =hyffsat varmt och kom upp till halv storm med snöglopp på fjället... Som tur är hade kompisarna extraöverdrag till bärselen och overall som deras dotter vuxit ur.
Men allt går! Man kan tvätta för hand och ungen dör inte av lite ruckade rutiner:up:
Hoppas ni får det mysigt!
 
@Lazy Lady herrejösses det där hade jag aldrig gjort :rofl:
Ska packa ner typ alla kläder vi har för här kommer det också upp en del mat :angel:
Va känslig du är:D Sammy sov som en stock i stort sett hela resan upp, tror vi stannade 3-4ggr för blöjbyte och amning så det gick kalas! Sämsta va nog hotellnatten:rofl: Hundarna (har 2) morrade och småskällde hela natten och höll oss vakna:meh:
Fjällvandring med bebis va urmysigt, men tuuungt.. gå i myrmarker med bebis på magen kändes ungefär som att vara höggravid. Trodde jag skulle krevera innan vi kom fram till bilen på vägen tillbaks, maken hade all packning som vägde det dubbla plus hagelbösssa så byta kändes inte som ett alternativ.
Mantrat att ”det är hälsosamt och stärkande i fjällen” gick på högvarv sista timmen:laugh:
 
Jag har fått packa med mig typ alla kläder han har för bebis kräks rätt mycket och gör en och annan ryggbajs :grin: imorgon ska han, jag och min pappa sätta oss på flyget till Florida och hälsa på min syster :nailbiting: är inte flygrädd själv men att resa med en 5-månaders kan bli spännande....
 
Idag har vi familjeinvesterat i en ny husvagn (eller ja ny och ny, den är begagnad men ny för oss!)
Hade husvagn när Sammy va nyfödd och det är ju så mysigt!! Har saknat den varje dag sedan vi sålde den och nu hittade jag en som hade det vi behöver så vi packade in ungar och hundar i bilen och åkte för att tiita.slutade med att vi tog med den hem direkt:angel:
Inatt ska vi premiärcampa hos farmor och farfar 1mil bort:D:heart
 
Idag har vi familjeinvesterat i en ny husvagn (eller ja ny och ny, den är begagnad men ny för oss!)
Hade husvagn när Sammy va nyfödd och det är ju så mysigt!! Har saknat den varje dag sedan vi sålde den och nu hittade jag en som hade det vi behöver så vi packade in ungar och hundar i bilen och åkte för att tiita.slutade med att vi tog med den hem direkt:angel:
Inatt ska vi premiärcampa hos farmor och farfar 1mil bort:D:heart
Men gud vad mysigt :love:
 
Kul med husvagn @Lazy Lady ! :) Kommer ni kuska land och rike runt nu i sommar, och gör ni något speciellt eller är det 'bara' semester?

Och någon som har sista minuten pack-tips på det här får ni inte glömma? Ja blöjor och mat har jag koll på men övrigt liksom.. :idea:
 
Kul med husvagn @Lazy Lady ! :) Kommer ni kuska land och rike runt nu i sommar, och gör ni något speciellt eller är det 'bara' semester?

Och någon som har sista minuten pack-tips på det här får ni inte glömma? Ja blöjor och mat har jag koll på men övrigt liksom.. :idea:
Ja!! Underbart!! Älskar att bo i husvagn och va på campingar, är uppväxt med det.
Vi ska testa lite olika campingar hade vi tänkt, så det blir väl typ långhelger här och var plus en långresa upp till Jämtland. Vi har hus däruppe ihop med 2 jaktkamrater men tar ändå med vagnen eftersom det är 93mil och då är det skönt att kunna dela upp resan. Våra kompisar har campingen i byn nästan intill fjället där vi jagar så det blir super!

Packtips:
Pysventil och alvedon till bebis, man kan ge sej fasen på att det behövs om man inte det med sej.
 
Bvc idag för vaccinering och vägning och mätning. Lillebror växer numer 6178 g och är 62 cm lång. Vaccineringen gick bra, reagerade när de stack och lite efteråt men inte så mkt gråt så det kändes bra.
 
Det är så mysigt!! Har tjatat hål i huvudet på maken om en ny vagn sedan vi sålde förra vagnen, tror vi köpte en för att det skulle bli tyst:rofl:
Haha precis som det ska vara :rofl:

Nä men tror faktiskt att sambon skulle vara med på det. Vi brukar även spendera tid vid min pappas barndomsgård som ligger vid en sjö där även hela släkten håller till på somrarna så vi har som en egen privat camping där vid sjön, hur mysigt som helst och då passar det ju att även vi har en husvagn :angel:
 
Haha precis som det ska vara :rofl:

Nä men tror faktiskt att sambon skulle vara med på det. Vi brukar även spendera tid vid min pappas barndomsgård som ligger vid en sjö där även hela släkten håller till på somrarna så vi har som en egen privat camping där vid sjön, hur mysigt som helst och då passar det ju att även vi har en husvagn :angel:
Eller hur:D Min man gillar som tur är också att bo i husvagn och det är så skönt att ha med sitt eget lilla boende när man åker iväg, framförallt när man har både barn och hundar.
(Är helt kär i min nya vagn:love:)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
25 991
  • Låst
Gravid - 1år Såg inte någon tråd för oss blivande höstföräldrar så jag tog mig friheten att skapa en. Fyll på listan! September 13 - Energi, andra...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
114 397
Senast: Emtherlia
·
Småbarn Välkomna till en ny tråd! Augusti 20 - Emtherlia - flicka på 47 cm och 3045 gram (BF 30/8) 30 - Blueberry - flicka, 50,5 cm och 3475...
70 71 72
Svar
1 432
· Visningar
78 481
Senast: turbofling
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu har alla bebisarna kommit och lagom till deras första jul så fortsätter vi att hänga här i nya tråden :heart September 1/9...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
102 919
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp