Bukefalos 28 år!

Höstföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tom en slaskig februaripromenad är ljuvlig med denna unge i vagnen :love:
 

Bifogade filer

  • _20190202_150849.JPG
    _20190202_150849.JPG
    178,1 KB · Visningar: 23
Liten rant här bara, men kan folk sluta pussa på och klappa på bebis i ansiktet när de är tydligt förkylda :mad:!? Släktkalas med 50 personer idag och i Vabruari är jag inte det minsta glad åt närgångna människor, släktingar eller ej. Och what's up med att komma och klappa på bebisen när jag sitter och ammar honom?
 
Liten rant här bara, men kan folk sluta pussa på och klappa på bebis i ansiktet när de är tydligt förkylda :mad:!? Släktkalas med 50 personer idag och i Vabruari är jag inte det minsta glad åt närgångna människor, släktingar eller ej. Och what's up med att komma och klappa på bebisen när jag sitter och ammar honom?
Fy, lite respektlöst är det kan jag tycka!
 
Igår hade vi dop! Det blev ett stort kalas med nästan 50 personer där många åkte långt trots snöstorm för att vara med och fira vårt lilla barn. En fantastisk känsla med så mycket släkt som bryr sig! :love:

Idag tar vi det lugnt, mormor och morfar har åkt hem och jag och grabben är själva igen.
 
Jahapp... dunderförkyld igen. Kul. Har hög feber och så ont i lederna att jag gråter när jag vänder mig om i sängen på nätterna. Har flyttat in i gästrummet för att kunna ligga där i min misär med mina vänner halstabletterna (som är helt värdelösa eftersom man inte får ta the good stuff när man ammar) och vattenflaskan. Tack och lov för att Dunderklump sover hela nätterna. I övrigt känns det så märkligt att ha en ålande bebis hemma som man måste passa på, men det är verkligen superhärligt att se honom ta för sig av världen!
 
Jahapp... dunderförkyld igen. Kul. Har hög feber och så ont i lederna att jag gråter när jag vänder mig om i sängen på nätterna. Har flyttat in i gästrummet för att kunna ligga där i min misär med mina vänner halstabletterna (som är helt värdelösa eftersom man inte får ta the good stuff när man ammar) och vattenflaskan. Tack och lov för att Dunderklump sover hela nätterna. I övrigt känns det så märkligt att ha en ålande bebis hemma som man måste passa på, men det är verkligen superhärligt att se honom ta för sig av världen!
Usch vad jobbigt, hopas du kryar på dig snabbt!
 
Jag bara går och väntar på att något ska komma på storebror eller lillebror med för den delen. Vi hade gäster hemma i söndags och sen ringer de igår och berättar att deras barn fått 40 graders feber.... plus att det går rs-virus på deras förskola. Jahapp bara att vänta liksom och hoppas att vi inte blivit smittade...
 
Jahapp... dunderförkyld igen. Kul. Har hög feber och så ont i lederna att jag gråter när jag vänder mig om i sängen på nätterna. Har flyttat in i gästrummet för att kunna ligga där i min misär med mina vänner halstabletterna (som är helt värdelösa eftersom man inte får ta the good stuff när man ammar) och vattenflaskan. Tack och lov för att Dunderklump sover hela nätterna. I övrigt känns det så märkligt att ha en ålande bebis hemma som man måste passa på, men det är verkligen superhärligt att se honom ta för sig av världen!

Strefen! Lite dyrare men ok om man ammar. 1a på janusinfo. Räddade mig senaste förkylningen. Jag ville bara gråta när jag skulle dricka eller äta. Krya!
 
3 månaders kontroll igår för oss :) 6,4 kg och 62 cm och vaccinationer givna. Han blev såklart jätteledsen efter sprutorna men det gick över snabbt. Sen på em/tidig kväll var han jätteledsen igen :( Men somnade faktiskt som vanligt vid 18 och sov sen sitt längsta pass hitills till klockan 02, 8 h ju! Vid 4-tiden fick han sen faktiskt en liten Alvedon-supp då han vaknade väldigt ledsen och kändes varm. Vid 6-tiden ville han gå upp som vanligt men då var han glad och go igen. Dagen idag har varit som vanligt :up:
 
Håller tummar och tår att ni inte blir sjuka @Olina och att du snabbt blir frisk igen @Okeydokey :heart

Jag har fått massa gjort hemma idag, plus varit i stallet. Grabben sov i vagnen när jag mockade och fixade och fick vara med i sele när hästen lösgalopperade på ridbanan :)
Imorgon måste jag lämna in ena bilen på verkstad :down:, sen till BVC efter lunch så tror inte vi kommer få gjort något alls mer än så :p
 
Mysigt med dop! Vi har funderat på någon slags namngivningsfest eller så istället men inte bestämt något...
Ja! Det är jättemysigt, vi har min släkt och familj 35-40mil bort och det blir lite av en sammankomst samtidigt vilket är väldigt härligt. Sammys dop 2017 blev hur mysigt som helst så jag hoppas detta blir det också:love:
Nu ska det planeras catering, tårta och lokal. Dopinbjudningar gjorde jag nu ikväll och beställde.

Namngivningsceremoni är också jättemysigt! Brorsdottern är namngiven och dom hade det hemma i trädgården på sensommaren, varmt och skönt!
 
Här blir det Välkommen till världen-kalas med 50 gäster om en månad! Ska bli så kul, många reser långt för att träffa vår älskade Dunderklump. Vi är så mycket ateister som två människor kan vara, så dop har aldrig varit aktuellt för oss, men jag kan verkligen förstå att det kan vara väldigt stämningsfullt och vackert med dop :heart. Storebror har fått välja meny till kalaset, så det blir tacos och sen fyra olika tårtor. Well, sonen ville ha tio olika tårtor, men vi fick sätta gränsen vid fyra kände jag :D.

Har för övrigt 39,7 graders feber och ramlade tidigare idag mot vårt badkar och slog i hakan när jag skulle resa mig från toalettstolen. Livet leker :meh:.
 
När maken väcker en mitt i natten och berättar att man ligger och yrar i plaskvåta lakan. "Ge det stora fältet till invandrarna!" hade jag tydligen upprepat gång på gång O_o.
 
Här blir det Välkommen till världen-kalas med 50 gäster om en månad! Ska bli så kul, många reser långt för att träffa vår älskade Dunderklump. Vi är så mycket ateister som två människor kan vara, så dop har aldrig varit aktuellt för oss, men jag kan verkligen förstå att det kan vara väldigt stämningsfullt och vackert med dop :heart. Storebror har fått välja meny till kalaset, så det blir tacos och sen fyra olika tårtor. Well, sonen ville ha tio olika tårtor, men vi fick sätta gränsen vid fyra kände jag :D.

Har för övrigt 39,7 graders feber och ramlade tidigare idag mot vårt badkar och slog i hakan när jag skulle resa mig från toalettstolen. Livet leker :meh:.
När maken väcker en mitt i natten och berättar att man ligger och yrar i plaskvåta lakan. "Ge det stora fältet till invandrarna!" hade jag tydligen upprepat gång på gång O_o.

Men gud krya på dig! :eek:

Och välkommen till världen-kalas låter ju supermysigt!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
26 463
  • Låst
Gravid - 1år Såg inte någon tråd för oss blivande höstföräldrar så jag tog mig friheten att skapa en. Fyll på listan! September 13 - Energi, andra...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
115 274
Senast: Emtherlia
·
Småbarn Välkomna till en ny tråd! Augusti 20 - Emtherlia - flicka på 47 cm och 3045 gram (BF 30/8) 30 - Blueberry - flicka, 50,5 cm och 3475...
70 71 72
Svar
1 432
· Visningar
79 279
Senast: turbofling
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu har alla bebisarna kommit och lagom till deras första jul så fortsätter vi att hänga här i nya tråden :heart September 1/9...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 230
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp