Höstföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi hade babysim-premiär idag! Tyvärr hade vi även veterinär-premiär så hela förmiddagen behövde vi vara i stallet.

Babysimmet är precis den tid grabben brukar sova eftermiddag och självklart somnade han i bilen på vägen dit, så var rätt trött och ledsen i början. Sen fattade han att det nog var rätt skoj med vatten ändå :p
 
Hur går det för alla med sjukdomar och allt?

Här är båda lite halvförkylda, den stora mer än den lilla. Storebror har varit hemma hela veckan med oss så vi har varit ute mkt i det fina vädret. Även om det varit jobbigt så har det ändå varit skönt att lillebror kan sova klart ute, inte som när man är tvungen att hämta storebror på fsk mitt i en sovning.

Lillebror vänder sig även hela tiden nu, man hinner knappt lägga ner honom på rygg förrän han ligger på mage och så blir han sur och man vänder tillbaka och så ligger han på mage igen och muttrar :laugh::banghead::love:
Blöjbytena börjar bli en utmaning nu ;)
 
Hur går det för alla med sjukdomar och allt?

Här är båda lite halvförkylda, den stora mer än den lilla. Storebror har varit hemma hela veckan med oss så vi har varit ute mkt i det fina vädret. Även om det varit jobbigt så har det ändå varit skönt att lillebror kan sova klart ute, inte som när man är tvungen att hämta storebror på fsk mitt i en sovning.

Lillebror vänder sig även hela tiden nu, man hinner knappt lägga ner honom på rygg förrän han ligger på mage och så blir han sur och man vänder tillbaka och så ligger han på mage igen och muttrar :laugh::banghead::love:
Blöjbytena börjar bli en utmaning nu ;)
Vi har sluppit alla sjukor (ta i trä:bow:) Har iofs hållt oss ifrån öppna fsk och babycafét, där blir dom sjuka på automatik.. Så vi har inte varit där sedan Caspian föddes, och nu väntar vi till att han blivit döpt nästa vecka. känner inte för att ha sjuk bebis när vi ska ha nattgäster och kalas i kubik:angel:
 
Tydligen vår tur att bli sjuka! Ändå nöjd att ha klarat oss lite mer än 3,5 månad när han nu är född på vintern... Men nu har han haft lite feber och varit mer ledsen och trött än vanligt sedan igår eftermiddag. Fick en Alvedon supp i eftermiddags och förvandlades nästan helt till sitt vanliga spralliga och glada jag och vid 18 somnade han för natten som vanligt så vi får väl se om det behövs mer Alvedon inatt eller om han sover bra som vanligt. Lilla hjärtat :heart Jag har känt mig lite hängig jag med ärligt talat men inte så farligt, får väl se vad det blir av det.

Det här med att rulla från rygg till mage har inte Alvar listat ut ännu. Och nu tycker han magläge är så roligt så det är sällan han rullar till mage till rygg heller men det händer då och då.
Förra veckan kom första riktiga skrattet, herregud vad gulligt! :love:
 
Härligt att han börjat krypa @Okeydokey :love: måste vara underhållande för er båda!

Här är vi inne på sista veckan hos syster i Florida och jag längtar verkligen hem till sambon. Känns dessutom som det hänt så mycket under tiden vi varit här. Bebis rullar runt som bara den nu både från mage till rygg och tvärtom samt att när han ligger på mage så drar han sig runt, framåt har han dock inte listat ut än :)
 
@Poison-heart Det är väldigt kul och lite skitjobbigt :D! Blir inte många minuter man kan sitta still under tiden han är vaken. Han har dessutom fått två tjusiga tänder som han mer än gärna vill sätta i brorsans böcker, tidningar och andra ägodelar. Men visst är det härligt att se all utveckling! Tänk vad mycket som händer på bara några månader. Vad modigt av dig att åka själv med bebis så långt! Längsta resan vi gjort såhär långt är en timme med tåg, haha.
 
@Poison-heart Det är väldigt kul och lite skitjobbigt :D! Blir inte många minuter man kan sitta still under tiden han är vaken. Han har dessutom fått två tjusiga tänder som han mer än gärna vill sätta i brorsans böcker, tidningar och andra ägodelar. Men visst är det härligt att se all utveckling! Tänk vad mycket som händer på bara några månader. Vad modigt av dig att åka själv med bebis så långt! Längsta resan vi gjort såhär långt är en timme med tåg, haha.
Jösses har han fått tänder också! Var inte han bara en dag äldre än min gosse? 😁 här skymtas inga tänder än.
Jo det har faktiskt gått väldigt bra. Helt ensamma åkte vi inte för min pappa är också med. Skönt på flygresan med hjälp, annars hade det nog blivit lite övermäktigt. Bärselen har varit min bästa vän under den här resan, vilket börjar kännas lite i svanken :o måste verkligen börja träna när jag kommer hem!
 
Jösses har han fått tänder också! Var inte han bara en dag äldre än min gosse? 😁 här skymtas inga tänder än.
Jo det har faktiskt gått väldigt bra. Helt ensamma åkte vi inte för min pappa är också med. Skönt på flygresan med hjälp, annars hade det nog blivit lite övermäktigt. Bärselen har varit min bästa vän under den här resan, vilket börjar kännas lite i svanken :o måste verkligen börja träna när jag kommer hem!

Hans tänder dök upp som från ingenstans i förra veckan! Märkte det när han tog en tugga av min bröstvårta...

Vi bär massor i bärsele! Trodde jag skulle gilla sjal bättre, men älskar verkligen vår Ergo. Får bli vävd långsjal när han blivit lite större. Jag börjar bli rejält sugen på långa skogsutflykter med kaffetermos och matsäck! Lite bättre väder bara (har verkligen ösregnat hela dagen idag) så ska jag våga bära Dunderklump på ryggen och ta med honom på en första picknick.

Dunderklump ligger för övrigt och sover på golvet intill mig. Han blir trött av allt krypande och nu somnade han verkligen mitt i ett "steg" med huvudet på en nallebjörn :heart.
 
Fasen va veckorna rusar fram, på lördag är det dags för dop och släkten kommer på besök. Har tagit bekväma vägen med catering och hyrd lokal. Orkar verkligen inte ha allt hemma även om vi skulle få plats ifall vi vill men det blir mer än lovligt rörigt med 35pers plus våra hundar, det enda jag gör själv i matväg till dopet blir kaka/tårta.
 
Fasen va veckorna rusar fram, på lördag är det dags för dop och släkten kommer på besök. Har tagit bekväma vägen med catering och hyrd lokal. Orkar verkligen inte ha allt hemma även om vi skulle få plats ifall vi vill men det blir mer än lovligt rörigt med 35pers plus våra hundar, det enda jag gör själv i matväg till dopet blir kaka/tårta.
Vi ska ha dop i maj och var också inne på att ha det hemma men orkar inte heller med folk och städning. Plus att man får låna församlingsgården gratis :up:
 
Mina barn ger mej gråa hår och snudd på hjärtinfarkt flera ggr/dag. Är det inte Sammy som lyckas klättra upp på köksbänken så är det Caspian som idag nästan lyckades komma ur babyskyddet genom att gå upp i brygga.. Hade honom i det på köksbänken när jag fixade kvällsmat till oss, helt plötsligt ser jag i ögonvrån hur han spänner upp sej och vrider sej samtidigt och börjar glida ur:nailbiting: Som tur va så stod jag alldeles intill och kunde ta honom i farten, vågar inte ens tänka på hur illa det kunde gått:eek: Så där försvann den sittplatsen! Hädanefter får guldklimpen va på golvet eller fastspänd..
(Mamma behöver åka på spa...)

Bild på bröderna bus:
26290
 
Mina barn ger mej gråa hår och snudd på hjärtinfarkt flera ggr/dag. Är det inte Sammy som lyckas klättra upp på köksbänken så är det Caspian som idag nästan lyckades komma ur babyskyddet genom att gå upp i brygga.. Hade honom i det på köksbänken när jag fixade kvällsmat till oss, helt plötsligt ser jag i ögonvrån hur han spänner upp sej och vrider sej samtidigt och börjar glida ur:nailbiting: Som tur va så stod jag alldeles intill och kunde ta honom i farten, vågar inte ens tänka på hur illa det kunde gått:eek: Så där försvann den sittplatsen! Hädanefter får guldklimpen va på golvet eller fastspänd..
(Mamma behöver åka på spa...)

Bild på bröderna bus:
Visa bifogad fil 26290

Tur de är så söta :love: Det är vad jag säger till Alvar med när han vägrar sova längre än till 5 på morgonen "tur du är söt..." :cautious::p

Vi har haft lite jobbiga dagar här hemma. Började med lite feber och väldigt trött och lite ledsen bebis i fredags sen har helgen varit ok men inte lika nöjd och go bebis som vanligt. Sen igår var han inte alls nöjd, ammade max 5 minuter åt gången innan han släppte och spände sig bakåt i en båge och skrek och var generellt ledsen och missnöjd och ville bara bli runtburen. Han var lite glad mellan varven men mkt korta stunder sen missnöjd igen. Stackars bebis han verkade ha ont i magen och bara vara allmänt ur gängorna :(
Sov lite sådär natten till idag med amning drygt 1 gång i timmen efter 00 fram tills 05 då vi gick upp.
Men sen har det faktiskt varit en bra dag och min glada, nöjda bebis varit tillbaka större delen av dagen, underbart! :love: Hoppas det får fortsätta så nu :heart
 
Mina barn ger mej gråa hår och snudd på hjärtinfarkt flera ggr/dag. Är det inte Sammy som lyckas klättra upp på köksbänken så är det Caspian som idag nästan lyckades komma ur babyskyddet genom att gå upp i brygga.. Hade honom i det på köksbänken när jag fixade kvällsmat till oss, helt plötsligt ser jag i ögonvrån hur han spänner upp sej och vrider sej samtidigt och börjar glida ur:nailbiting: Som tur va så stod jag alldeles intill och kunde ta honom i farten, vågar inte ens tänka på hur illa det kunde gått:eek: Så där försvann den sittplatsen! Hädanefter får guldklimpen va på golvet eller fastspänd..
(Mamma behöver åka på spa...)

Bild på bröderna bus:
Visa bifogad fil 26290
Haha, känner igen mig helt! Lillebror får bara sitta i babysittern fastspänd nu....

Storebror har aldrig varit nån klättrare som liten men det tar han igen nu kan jag lova. Han ramlade och slog i en tand så den blev lös så jag brukar påminna om det men då svarar han bara " jag är större nu så jag kommer inte ramla" jo tjena liksom :banghead:

För övrigt njuter jag av egentid. Lyckades få stora att somna ensam och lilla somnade nyss på köksgolvet i babysittern!
 
Tur de är så söta :love: Det är vad jag säger till Alvar med när han vägrar sova längre än till 5 på morgonen "tur du är söt..." :cautious::p

Vi har haft lite jobbiga dagar här hemma. Började med lite feber och väldigt trött och lite ledsen bebis i fredags sen har helgen varit ok men inte lika nöjd och go bebis som vanligt. Sen igår var han inte alls nöjd, ammade max 5 minuter åt gången innan han släppte och spände sig bakåt i en båge och skrek och var generellt ledsen och missnöjd och ville bara bli runtburen. Han var lite glad mellan varven men mkt korta stunder sen missnöjd igen. Stackars bebis han verkade ha ont i magen och bara vara allmänt ur gängorna :(
Sov lite sådär natten till idag med amning drygt 1 gång i timmen efter 00 fram tills 05 då vi gick upp.
Men sen har det faktiskt varit en bra dag och min glada, nöjda bebis varit tillbaka större delen av dagen, underbart! :love: Hoppas det får fortsätta så nu :heart
Låter inte roligt, hoppas ni får en bra natt och att han är sitt vanliga jag imorgon.
 
Hej hej tråden! Jag försvann visst ett "litet" tag.. :o Minns inte när jag skrev sist, före jul nån gång kanske, eller ännu tidigare. Jag tog ett litet forumuppehåll helt oplanerat, kan bli så ibland men glömde att skriva nåt om det här. Ser att ni har skrivit mycket sen jag var in sist och orkar verkligen inte med att läsa ikapp nu, men hoppas att allt är bra med er och bebisarna!
Uppdatering härifrån! Lillebror blev 6 månader igår :heart Kan inte fatta vad tiden rusar iväg. Han är helt underbar, och så otroligt söt :love: Skrattar så han kiknar ibland och det är ju så härligt! Två tänder har han också och det har börjat bli lite smärtsamt att amma emellanåt när han biter tag.. Rullar runt både från mage och rygg, och kan ta sig runt i cirklar men kryper/ålar inte direkt framåt än. Hoppas det dröjer lite till :angel: I övrigt så är han och storebror så himla fina tillsammans och de har redan nu jättemycket glädje av varandra, underbart att se!
 
Tight linne i kombination med bh (om än mjuk) gav mjölkstockning på ena tutten. Alltså shit vad det gör ont:cautious: Kan knappt ha armen intill bröstet ens en gång. Massage och värme gör ju så ont att man nästan storknar men det hjälper, fast obehaget får en att tänka att det kanske släpper av sej själv:angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
25 999
  • Låst
Gravid - 1år Såg inte någon tråd för oss blivande höstföräldrar så jag tog mig friheten att skapa en. Fyll på listan! September 13 - Energi, andra...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
114 402
Senast: Emtherlia
·
Småbarn Välkomna till en ny tråd! Augusti 20 - Emtherlia - flicka på 47 cm och 3045 gram (BF 30/8) 30 - Blueberry - flicka, 50,5 cm och 3475...
70 71 72
Svar
1 432
· Visningar
78 491
Senast: turbofling
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu har alla bebisarna kommit och lagom till deras första jul så fortsätter vi att hänga här i nya tråden :heart September 1/9...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
102 920
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus
  • Lunchtips till "matlådehatare"

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp