Bukefalos 28 år!

Höstföräldrar 2019

September
1 - Jordgubblime, 31 år, 2:a barnet, Skåne
13 - Heartstring, 30 år, barn nr 3 & 4, Östergötland
21 - Humla, 33 år, 2:a barnet, Stockholm

Oktober
10 - Lovise, 30 år, 2:a barnet, Västra Götaland
11 - Lilleknodd2, 30år, 2:a barnet (4:e graviditeten), Södermanland
20 - Lickety, 35 år, 1:a barnet, Västmanland

November
3 - zassoo, 31 år, 1:a barnet, Uppland
8 - Rouise, 28 år. 1:a barnet, Dalarna
14 - trofé, 34 år, 1:a barnet (2:a graviditeten), Västmanland
16 - Olympus, 29 år, 1:a barnet, Skåne
22 - _Zacke_, 29år, 1:a barnet(3:e graviditeten), Västra Götaland
 
September
1 - Jordgubblime, 31 år, 2:a barnet, Skåne
13 - Heartstring, 30 år, barn nr 3 & 4, Östergötland
21 - Humla, 33 år, 2:a barnet, Stockholm

Oktober
10 - Lovise, 30 år, 2:a barnet, Västra Götaland
11 - Lilleknodd2, 30år, 2:a barnet (4:e graviditeten), Södermanland
20 - Lickety, 35 år, 1:a barnet, Västmanland

November
3 - zassoo, 31 år, 1:a barnet, Uppland
8 - Rouise, 28 år. 1:a barnet, Dalarna
14 - trofé, 34 år, 1:a barnet (2:a graviditeten), Västmanland
16 - Olympus, 29 år, 1:a barnet, Skåne
22 - _Zacke_, 29år, 1:a barnet(3:e graviditeten), Västra Götaland
Hur har det gått för @heartstring ?
Har BF på fredag, den 11e 😊
Åh så snart! :bump: Tålamodet börjar tryta här med...
 
Va spännande med flera förlossningar på gång nu i tråden! :love:

vecka 36 här och jag har dragit på mig en jäkla förkylning! öron hals och bihålor kämpar tillsammans för att bryta ner mig, frågade Maken för en stund sen om han kunde åka och köpa ett nytt ansikte till mig för mitt är uppenbarligen trasigt! rösten ger upp också som den ofta gör på mig vid förkylning, det var spännande att undervisa idag när viska var det som fanns kvar av röstresurserna fram mot eftermiddagen. Imorgon blir jag dock hemma trodde jag var pigg nog att jobba idag eftersom förkylningen började i fredags och jag var lite bättre imorse, men nej...
 
@lilleknodd2 Spännande!!
Jag var på förhoppningsvis sista BM-besöket idag, allt bra som vanligt. I övrigt inget spännande att rapportera..
Men nog blir det fler bebisar i tråden inom kort!! 😍
Ja nu är det inte långt kvar! Jag har barnmorskan på fredag, även om jag hoppas att jag inte behöver åka dit.. känner dock inte av något mer trots gårdagens alla promenader och tyngre lyft.
Hoppet är dock det sista som överger en ;)
 
Ojoj, nu är det snart flera bebisar på gång! :love:

Här är det vecka 37 och näst sista arbetsveckan, jobbar sista dagen 18/10. Jag känner mig mest som en gigantisk heffaklump, osmidig som sjutton och så svullen om händer och fötter :p Men mår mentalt lite bättre i och med att jag börjar se ljuset i tunneln, snart får jag sluta jobba och ha mer chans till vila :) Har lite sammandragningar till och från och ibland ilar det väldigt mycket neråt i bäckenet och känns lite tyngre liksom.

BB-väskan ska väl packas i veckan hade jag tänkt. I övrigt är inköpen och förberedelserna i princip klara.
 
Här hemma gick vattnet precis.
inga värkar än dock. Vi ska in till sjukhuset på en koll kl 9 om inget annat hänt innan dess 😁🙌🏻
Var uppe och kissade och sen kom dottern insläntrades. Bar tillbaka henne till sin säng och satte mig på en sammetspall bredvid och då kändes det som att jag kissade ner hela mig 🤣 Väckte sambon som fick ta in dotterni våran säng så nu ligger dom båda och sover medan jag är nedbäddad i soffan och tittar på a star is born 😆
Ska försöka äta något, är hungrig..

Ingen annan vaken den här tiden på dygnet så skriver här för att skriva av mig lite 😂
 
Här hemma gick vattnet precis.
inga värkar än dock. Vi ska in till sjukhuset på en koll kl 9 om inget annat hänt innan dess 😁🙌🏻
Var uppe och kissade och sen kom dottern insläntrades. Bar tillbaka henne till sin säng och satte mig på en sammetspall bredvid och då kändes det som att jag kissade ner hela mig 🤣 Väckte sambon som fick ta in dotterni våran säng så nu ligger dom båda och sover medan jag är nedbäddad i soffan och tittar på a star is born 😆
Ska försöka äta något, är hungrig..

Ingen annan vaken den här tiden på dygnet så skriver här för att skriva av mig lite 😂
Här är en ammande som är vaken 🙄 Sjukt spännande ju. Lycka till!
 
Oj @lilleknodd2 spännande! Jag har ju aldrig fått vara med om att vattnet går sådär (har gått precis innan bebis kommer båda gångerna, första gången vid undersökning på bb)
Men hoppas det sätter igång det hela och att bebis är på gång!🤞
 
Oj @lilleknodd2 spännande! Jag har ju aldrig fått vara med om att vattnet går sådär (har gått precis innan bebis kommer båda gångerna, första gången vid undersökning på bb)
Men hoppas det sätter igång det hela och att bebis är på gång!🤞
Med första gick vattnet när vi var inne på förlossningen och bm undersökte mig, så detta var nytt för mig med.. 😆
Nu ska vi snart åka hemifrån för en koll. Hoppas på att få vara kvar iallafall..
 
Med första gick vattnet när vi var inne på förlossningen och bm undersökte mig, så detta var nytt för mig med.. 😆
Nu ska vi snart åka hemifrån för en koll. Hoppas på att få vara kvar iallafall..

Heja heja!!

Här händer inget mer än lite mer sammandragningar/förvärkar jämfört med tidigare dagar.
 
Här kommer den sista på listan och springer förbi! Igår(tisdag 8/10) kom våran lilla tjej ut med snitt. En hel del komplikationer och inte mycket som gick som det skulle med mig. Allt är i alla fall bra med lilla pluttan :heart stark och pigg. Har andningsmask i nuläget men det är gränsfall om hon behöver den så blir nog inte inte så många dagar. 1955gram kärlek:heart
 
@_Zacke_ Men åh så fint att höra att i alla fall lilltjejen mår bra! Grattis! Hoppas att få höra mer om hur allt gick och hur du mår när du piggnat på dig lite mer 🧡
 
Här kommer den sista på listan och springer förbi! Igår(tisdag 8/10) kom våran lilla tjej ut med snitt. En hel del komplikationer och inte mycket som gick som det skulle med mig. Allt är i alla fall bra med lilla pluttan :heart stark och pigg. Har andningsmask i nuläget men det är gränsfall om hon behöver den så blir nog inte inte så många dagar. 1955gram kärlek:heart

Grattis! :love: Vad skönt att det gick bra med bebis och att hon fick stanna i magen flera veckor till ändå. Hoppas du återhämtar dig bra :heart
 
Grattis! :love: Vad skönt att det gick bra med bebis och att hon fick stanna i magen flera veckor till ändå. Hoppas du återhämtar dig bra :heart

Ja vi kom ju in första gången i 29+6 och nu blev det 33+3, viktiga veckor för henne :) :heart Trodde hon skulle se mer ”förtidigt född” ut(sådär skör och tunn) men hon ser ju ut precis som en fullgången bebis i mini format, bara morsan som har förutfattade meningar om saker:o:heart nu får vi bo några veckor på neoavdelning(och jag är just nu på IVA), längtar så tills familjen är samlad hemma på våran gård😍
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
13 14 15
Svar
299
· Visningar
21 865
Senast: sthu
·
Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
8 9 10
Svar
189
· Visningar
12 992
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Hur skulle ni hantera en ungdom som nyligen tillfälligt hoppat av skolan (hen tänker fortsätta till hösten på en annan typ av skola) och...
Svar
12
· Visningar
1 888
Senast: Pilot
·
Gravid - 1år Jag var tvungen att starta en höst tråd :D Plussade förra veckan så det är fortfarande väldigt tidigt. Om det går vägen blir det vårt...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
44 590

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp