Bukefalos 28 år!

Höstföräldrar 2019

Ja vi kom ju in första gången i 29+6 och nu blev det 33+3, viktiga veckor för henne :) :heart Trodde hon skulle se mer ”förtidigt född” ut(sådär skör och tunn) men hon ser ju ut precis som en fullgången bebis i mini format, bara morsan som har förutfattade meningar om saker:o:heart nu får vi bo några veckor på neoavdelning(och jag är just nu på IVA), längtar så tills familjen är samlad hemma på våran gård😍

Åh ja det blir väl en himla skillnad för bl.a. lungornas utveckling kan jag tänka mig :)
 
Ja vi kom ju in första gången i 29+6 och nu blev det 33+3, viktiga veckor för henne :) :heart Trodde hon skulle se mer ”förtidigt född” ut(sådär skör och tunn) men hon ser ju ut precis som en fullgången bebis i mini format, bara morsan som har förutfattade meningar om saker:o:heart nu får vi bo några veckor på neoavdelning(och jag är just nu på IVA), längtar så tills familjen är samlad hemma på våran gård😍
Hoppas allt går bra och grattis till bebis! :love:
 
Här kommer den sista på listan och springer förbi! Igår(tisdag 8/10) kom våran lilla tjej ut med snitt. En hel del komplikationer och inte mycket som gick som det skulle med mig. Allt är i alla fall bra med lilla pluttan :heart stark och pigg. Har andningsmask i nuläget men det är gränsfall om hon behöver den så blir nog inte inte så många dagar. 1955gram kärlek:heart
Åh va skönt att det verkar bra med lillan! Grattis!!! :love:
 
Här kommer den sista på listan och springer förbi! Igår(tisdag 8/10) kom våran lilla tjej ut med snitt. En hel del komplikationer och inte mycket som gick som det skulle med mig. Allt är i alla fall bra med lilla pluttan :heart stark och pigg. Har andningsmask i nuläget men det är gränsfall om hon behöver den så blir nog inte inte så många dagar. 1955gram kärlek:heart
Stort grattis!
 
Här kommer den sista på listan och springer förbi! Igår(tisdag 8/10) kom våran lilla tjej ut med snitt. En hel del komplikationer och inte mycket som gick som det skulle med mig. Allt är i alla fall bra med lilla pluttan :heart stark och pigg. Har andningsmask i nuläget men det är gränsfall om hon behöver den så blir nog inte inte så många dagar. 1955gram kärlek:heart
Grattis! Skönt att det är bra med lillan och hoppas du kryar på dig snabbt och att ni snart får komma hem :)
 
Besök hos BM imorse. Ser fortsatt ta ut med alla värden, och lillan har lagt sig tillrätta neråt, fortfarande något ruckbar men snart så. :)
Min lilleman är fortfarande helt rörlig och ligger högt (kontrollen var i förrgår v 38+1). Det var lite ovanligt för en förstföderska tydligen. Men de behöver inte alltid fixera sig ens för förstföderskor. :)
 
Grattis @_Zacke_ , i samma vecka som vår kille kom (33+1 enligt IVF, 33+5 enligt RUL). Om du har nån fundering så bara pm:a. Rekommenderar annars prematurgruppen på FB :).
 
Hoppas det går bra för @lilleknodd2 :) :heart

Tänkte precis detsamma!
Här fortsätter förvärkarna lite då och då, men ännu inget på g.
BF+1 idag, det var då storebror kom till världen så har ju lite hopp om dagen fortfarande 😁 Bjuder på en magbild från igår också.
ED688A94-E805-444D-BD93-EDB2E75C3F39.jpeg
 
Här känns det som att det har spårat ur med händerna :down: Vaknar av att händerna är svullna och halvt domnade... Imorgon kommer mamma på besök och jag ska få handledsstöd av henne som hon använde när hon fick karpaltunnelsyndrom för några år sen. Hoppas det hjälper att sova med dem. Händerna blir liksom helt svaga också.

I natt när jag vaknade vid 01:30 sköljde jag händerna i iskallt vatten och sen hittade jag mina handledslindor för bänkpress som jag lindade lite halvlöst runt handlederna för att inte kunna böja handlederna så mycket i alla fall :p (de är väldigt stumma och ska egentligen sitta jättehårt) Tror det hjälpte lite men jag antar att det är bättre med grejer som används för rätt syfte :p
 
Vi är hemma nu, äntligen.
Lillebror mår toppenbra, jag - not so much men det kan bara bli bättre 👍🏻
Han kom i torsdags 10/10 ❤️
Återkommer med lite mer utförlig rapport när jag smält det här lite och hjärnan åter är i fas.
Ville bara tala om att vi är ok, och lillebror är magisk ❤️
 
Vi är hemma nu, äntligen.
Lillebror mår toppenbra, jag - not so much men det kan bara bli bättre 👍🏻
Han kom i torsdags 10/10 ❤
Återkommer med lite mer utförlig rapport när jag smält det här lite och hjärnan åter är i fas.
Ville bara tala om att vi är ok, och lillebror är magisk ❤
Grattis ❤ Hoppas du snart mår bättre!
 
Vi är hemma nu, äntligen.
Lillebror mår toppenbra, jag - not so much men det kan bara bli bättre 👍🏻
Han kom i torsdags 10/10 ❤
Återkommer med lite mer utförlig rapport när jag smält det här lite och hjärnan åter är i fas.
Ville bara tala om att vi är ok, och lillebror är magisk ❤

Vad skönt att höra från dig! Grattis till lillebror! :love:
 
Vi är hemma nu, äntligen.
Lillebror mår toppenbra, jag - not so much men det kan bara bli bättre 👍🏻
Han kom i torsdags 10/10 ❤
Återkommer med lite mer utförlig rapport när jag smält det här lite och hjärnan åter är i fas.
Ville bara tala om att vi är ok, och lillebror är magisk ❤
Stort grattis och hoppas du mår bättre snart!
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
13 14 15
Svar
299
· Visningar
21 860
Senast: sthu
·
Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
8 9 10
Svar
189
· Visningar
12 984
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Hur skulle ni hantera en ungdom som nyligen tillfälligt hoppat av skolan (hen tänker fortsätta till hösten på en annan typ av skola) och...
Svar
12
· Visningar
1 888
Senast: Pilot
·
Gravid - 1år Jag var tvungen att starta en höst tråd :D Plussade förra veckan så det är fortfarande väldigt tidigt. Om det går vägen blir det vårt...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
44 588

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp