Höstföräldrar 2019

Vi är hemma nu, äntligen.
Lillebror mår toppenbra, jag - not so much men det kan bara bli bättre 👍🏻
Han kom i torsdags 10/10 ❤
Återkommer med lite mer utförlig rapport när jag smält det här lite och hjärnan åter är i fas.
Ville bara tala om att vi är ok, och lillebror är magisk ❤
Grattis!! Hoppas du mår bättre snart!!
 
Åkte in till förlossningen vid 15 tiden för minskade fosterrörelser. CTG kurvan såg bra ut men sen fick vi vänta på läkare. Under tiden togs blodtryck som var något högt och urinprov, även det såg bra ut. Strax efter kl 19 kom äntligen läkaren och gjorde ultraljud så nu väntar vi på resultat från det innan vi får åka hem. Lillan har kommit igång och röra på sig mer och ultraljudet såg bra ut, hon hade hicka. 😍

Jag är vrålhungrig och galet sugen på tacos så trots att det blir sent så blir det nog att laga iordning tacosen vi har i kylen hemma sedan.
 
I natt var vår väntan över på BF+4 och lillasyster är här! Det har gått jättebra och snabbt, skriver mer när vi landat lite i det hela!
Stort grattis!
Och tack för alla gratulationer 🥰
Lillebror är hur snäll som helst, vi har lyckats bestämma namn och är hemma allihopa.
Förlossningen var riktigt tuff och kommer ta ett tag att smälta. Han föddes med vidöppen hjässbjudning och sen lossnade aldrig moderkakan så jag fick opereras när han var två timmar gammal. Förlorade rätt mycket blod och efter 1,5 dygn fick jag en blodtransfusion. Pappa fick inte vara kvar på bb trots mitt tillstånd och det hela känns rätt tufft såhär efteråt.
Kommer en mer utförlig berättelse senare då jag måste smälta allt mer Först.
 
På förlossningen idag igen, vattnet gick på jobbet nu på eftermiddagen :nailbiting: tror jag, nått läcker i alla fall så jag ringde in och frågade hur vet man att vattnet gått?:p

Dom sa åt mig att åka in så vi får se vad dom säger, nu tas CTG i allafall.
DD58D09C-49DA-460E-8FC7-9EC6F9031CE9.jpeg
 
Besök hos BM idag i vecka 38, fick dock mest vara med en barnmorskestudent som var trevlig och vettig. Blodtrycket hade tyvärr dragit iväg en del, har ju legat jättebra hela graviditeten men nu låg det på 135/100 (jmf 115/65 förra gången). Vi mätte en gång till efter att jag fått ligga ner och vila i 10 min, då hade det sjunkit lite till 130/90 men de vill ändå hålla koll så jag ska dit igen på torsdag. Fick lämna urinprov också men det visade ingenting så det är ju bra.

I övrigt var det bra, järnvärdet håller sig stabilt. Magen växer och bebis hjärtljud var också bra.

Nu är det nedräkning tills jag får sluta jobba, fredag är sista dagen. Ska bli SÅ skönt att få varva ner och ha möjlighet att vila ordentligt!
 
Allt går bra för oss på neo :heart Lillpluttan utvecklas dock fortare än mor sin😂 vi har fått flytta till ett annat rum där vi får sköta oss mer själva. Hon blir av med den ena apparaten efter den andra. Nu är bara sondmaten och en liten knapp på magen som kontrollerar andningen kvar. Hon ligger dock väldigt stabilt i puls, andning och syresättning så det är bara en trygghetsåtgärd😍 vi har även börjat prova mata med flaska och hon lär sig mer och mer för varje gång. Vi vill inte använda för lättsugen flaska eftersom jag vill kunna amma sen och risken är att hon då väljer bort amningen. Tyvärr hänger sig mitt höga blodtryck kvar så äter massa medicin. Så får pumpa och slänga maten nu, väldigt ledsamt😢
En vecka idag 🥰
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
19 441
Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
10 401
Övr. Barn Hur skulle ni hantera en ungdom som nyligen tillfälligt hoppat av skolan (hen tänker fortsätta till hösten på en annan typ av skola) och...
Svar
12
· Visningar
1 850
Senast: Pilot
·
Gravid - 1år Jag var tvungen att starta en höst tråd :D Plussade förra veckan så det är fortfarande väldigt tidigt. Om det går vägen blir det vårt...
19 20 21
Svar
401
· Visningar
42 914

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp