Just nu funderar jag på... Del 3

Funderar på när hyresförhandlingarna är klara och hur stor höjning det blir och från när.
Har lagt undan lite ifall det blir retroaktivt flera månader men nu är det ju snart maj. Förra året kom de överens i mars tror jag.
Huset förvaltas av en stor förvaltare som förhandlar själv med HGF och det finns ingenstans att kolla hur det går.
 
Jag funderar på hur man gör gör att få en designidé till produkt.
Jag drömde om en vas i natt. Har aldrig sett någon liknande, men hade absolut velat äga en sådan.
Den var av glas, genomskinligt ytterst, men vitt i mitten, och med en masa små bubblor i glaset. Nedre delen var rund, men baksidan var mycket högre, lite liknande så som blombuketter ibland är inslagna i sellofan och silkespapper, där framsidan är mer eller mindre öppen.
Kan inte ens teckna vettigt så jag skulle kunna göra en begriplig bild av den.
 
Om jag fått hälsporre på båda fötterna eller om det är nåt annat?

Symptomen är hyfsat lika förutom att det inte alls gör ont på morgonen. Första stegen gör inte alls ont och sen gör det successivt mer ont ju mer jag går.

Det gör mest ont runt hälen (speciellt på en punkt precis framför hälen) men inget mitt på. Också en sak som gör att jag funderar på om det är nåt annat. Sjukt irriterande är det iaf! Dels att ha ont och vara begränsad och dels att inte veta vad det är.
 
Jag funderar på om det kan stämma att min lön blivit höjd med 0,95 procent. Eller när jag räknar så stämmer det. Funderar på om det är rimligt. Jag är inte utbildad inom jobbet så kanske får man inte mer än lägsta möjliga.

Min lön är nu på samma nivå som lägsta lön för utbildad som fyllt 19 år. Det känns snålt även om jag inte gjorde bra lönesamtal... men samtidigt är det kanske så det är när man saknar rätt utbildning oavsett ålder och erfarenhet.
 
Jag funderar på om det kan stämma att min lön blivit höjd med 0,95 procent. Eller när jag räknar så stämmer det. Funderar på om det är rimligt. Jag är inte utbildad inom jobbet så kanske får man inte mer än lägsta möjliga.

Min lön är nu på samma nivå som lägsta lön för utbildad som fyllt 19 år. Det känns snålt även om jag inte gjorde bra lönesamtal... men samtidigt är det kanske så det är när man saknar rätt utbildning oavsett ålder och erfarenhet.
Hm, var nog inte årets höjning, nog lite för tidigt för den, så blir kanske lite bättre.
 
Jag funderar på om det kan stämma att min lön blivit höjd med 0,95 procent. Eller när jag räknar så stämmer det. Funderar på om det är rimligt. Jag är inte utbildad inom jobbet så kanske får man inte mer än lägsta möjliga.

Min lön är nu på samma nivå som lägsta lön för utbildad som fyllt 19 år. Det känns snålt även om jag inte gjorde bra lönesamtal... men samtidigt är det kanske så det är när man saknar rätt utbildning oavsett ålder och erfarenhet.
Det låter verkligen inte rimligt. Skulle det stämma så innebär det att du tjänar mindre nu än när du började, med tanke på vilket håll inflationen barkat åt.
 
Det låter verkligen inte rimligt. Skulle det stämma så innebär det att du tjänar mindre nu än när du började, med tanke på vilket håll inflationen barkat åt.
Det verkar som jag fått någon separat ökning (pratade med löner). Vet inte riktigt vad, men kanske på grund av att jag börjat utbilda mig. Minns dock inte om chefen sagt nåt sånt 😅.

Så borde bli lite bättre ändå!
 
Bilen är på verkstad.
Lite ostadig, knäpper när man svänger...

ALLA fjädrar var av. En fjäder var av på 3 ställen. Mekanikern hade aldrig varit med om något liknande. Hur går detta ens till? :rofl:
Men jag är ganska nöjd ändå, nu sätter vi på normala fjädrar och inte några sänkta helveten. ÄNTLIGEN! Detta har varit lite som med TV:n. Kändes ovärt att sätta på normala fjädrar när bilen har fungerande, om än korta fjädrar. Men nu fasen!
 
Ja, jo. Men bilen var på service i januari- Och då sa de inget om fjädrarna... Så eh... Alla har gått av senaste 2,5 månaderna då. Helt orimligt ju!
Jag har något som jag tror heter husvagnsfjädrar bak i min bil. Hårdare som tar mer kraft (egentligen tänkta för om man har mycket last på dragkroken?). Oumbärliga för att kunna köra på de vägar som är härikring. Tror nackdelen är att de inte ger lika mycket komfort i småsvackor på släta vägar? Men sådana ser aldrig min bil... :D
 
Jag har något som jag tror heter husvagnsfjädrar bak i min bil. Hårdare som tar mer kraft (egentligen tänkta för om man har mycket last på dragkroken?). Oumbärliga för att kunna köra på de vägar som är härikring. Tror nackdelen är att de inte ger lika mycket komfort i småsvackor på släta vägar? Men sådana ser aldrig min bil... :D
Dessa fjädrar var extra hårda eftersom bilen var sänkt (köpt sänkt, sambon gillar det). Men nu ser jag till att ha kontakt med verkstan istället för sambon, gissa vilken typ av fjädrar det blir på bilen nu? :devil:
 
Jag ska bjuda på avskedsfika på tisdag och funderar på vad jag ska bjuda på. Först hade jag tänkt baka men känner att jag inte har tid eller ork. Förslag på vad kan inhandlas? Det ska ju hålla sig över natten så färska saker gör ju bort.,

Kanske några påsar med frysta kanelbullar?
 

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
212
· Visningar
8 249
Senast: tuaphua
·
Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 701
Senast: Breaktown
·
Relationer Visste inte var jag skulle lägga tråden, men moderator får flytta om den passar bättre någon annanstans. Jag hyr ju ut ett rum via...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 639
Senast: Wille
·
Juridik & Ekonomi Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde...
2
Svar
20
· Visningar
892
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp