Höstföräldrar 2020 - del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Apropå kläder, ni som använder strumpbyxor till era bebisar. Har ni bodyn nedstoppad i strumpbyxorna eller bodyn över? Fick höra att strumpbyxor ska man ha till kjol och klänning. Klänningarna tycker jag är jobbiga eftersom de åker upp och magen blir bar utan linnebody under. Och kjol äger vi ingen.

Och så hittade jag en rolig bild 😍
Visa bifogad fil 64989

Har inga strumpbyxor men det är ju faktiskt smart! Skulle absolut kunna ha under bodyn, då sitter dom ju kvar. På storebror hade vi strumpbyxor på vintern när han var liten. Blir så bylsigt med overall på en 1-1,5- åring så kändes bra med nåt "slätt" under 😅 Och jag håller med dig om klänning. Skulle faktiskt aldrig ha klänning på bebis. Känns bara otroligt opraktiskt för alla. Däremot skönt på sommaren, men då ska barnet gå. Går ju inte att krypa i klänning.
 
Apropå kläder, ni som använder strumpbyxor till era bebisar. Har ni bodyn nedstoppad i strumpbyxorna eller bodyn över? Fick höra att strumpbyxor ska man ha till kjol och klänning. Klänningarna tycker jag är jobbiga eftersom de åker upp och magen blir bar utan linnebody under. Och kjol äger vi ingen.

Och så hittade jag en rolig bild 😍
Visa bifogad fil 64989
Vi kör med body över strumpbyxor. ”Passar på” och använder klänning vid enstaka tillfällen men då antingen en ärmlös över bodyn eller linnebody under om klänningen har armar
 
Rensar ut brödernas urvuxna kläder och funderar hur många tröjor man skall spara med bilar/traktorer och andra ”killiga” tryck. Hon kommer vara 2-3 år för de plagg jag plockat undan nu. Med två bröder är det väldigt blått i klädlådorna. (Handlat färdiga klädpaket eller släkten som gett) nu försöker jag handla lite mer ”gulliga” klädpaket för variation.
 
Har inga strumpbyxor men det är ju faktiskt smart! Skulle absolut kunna ha under bodyn, då sitter dom ju kvar. På storebror hade vi strumpbyxor på vintern när han var liten. Blir så bylsigt med overall på en 1-1,5- åring så kändes bra med nåt "slätt" under 😅 Och jag håller med dig om klänning. Skulle faktiskt aldrig ha klänning på bebis. Känns bara otroligt opraktiskt för alla. Däremot skönt på sommaren, men då ska barnet gå. Går ju inte att krypa i klänning.
Hjälp jag som har fått jättemånga klänningar till sommaren 😅👻. Får göra som på bilden 🤪

Testade en soppåse häromdagen, men när bebis sparkade med fötterna stramades den åt uppe vid halslinningen. Lite besvikelse eftersom jag köpt några.
 
Vi har några strumpbyxor. Oftast sätter jag dom utanpå bodyn. Tycker dock de alltid är för långa i benen, eller så är det våra ungar som har korta ben :p.
 
Här är vi mellan storlek 56/62 nu, de märken där kläderna är lite rymligare eller har två rader med knappar funkar fortfarande 56 👍🏼 62 är fortfarande lite långa... rimligt dock för hon är ju 58,8cm 🤪

kul att ni pratar om storlek 80 😅 upptäckte (eftersom jag rensar nu när vi packar inför flytt) att jag absolut inte behöver köpa ett enda plagg i 80... massor kvar från storasyster 🙈

Angående klämmis - bra och smidigt mellanmål. Skulle tipsa om klämmis hållare (apoteket har som heter hållis (?)) så slipper man att barnet klämmer ut allt på en gång på sig själv 😂 finns även skedar man kan skruva på så att de inte suger utan äter med sked, har dock inte testat det själv. Storasyster gillade inte alla köp klämmisar så jag gjorde flest själv, finns smidiga såna att köpa som går diska i maskin också.

Och angående strumpbyxor - har endast haft till klänning.. lillan hade klänning under jul/nyår men då en klänning som har body. Blir så otympligt annars när de är såhär små, lättare med klänning sen när de kan gå 😅 men vid finare tillfällen eller så vill man ju ha ibland också.
 
Idag har Harry snurrat över på mage för första gången, efter flera veckor med att ligga som ett bakvänt S. Både jag och min sambo skrek till och applåderade så båda barnen börjar gråta 🙈, får se om han vågar göra om det... Han och S har också börjat upptäcka varandra, idag har de suttit i varsitt knä och tittat på varandra med försiktiga leenden 😍😍.
 
Fick till ringsjalen idag, men precis som med storebror blir det lite för sned belastning för mig. Ska ge det några försök till.

Tips: se till att bebis är mätt innan ni bär och försöker baka muffins med storebror samtidigt.
Och använd muffinsplåten och inte bullpapper på vanlig plåt - det blir hemskt mycket smet över hela plåten när formarna välter....🤫.
 
Hur vilar era barn på dagen? Vi har våra i babynesten i soffan dagtid men nu växer de snart ur dem, och antar att man ändå inte kan ha dem när de väl börjar vända sig osv?
 
Hur vilar era barn på dagen? Vi har våra i babynesten i soffan dagtid men nu växer de snart ur dem, och antar att man ändå inte kan ha dem när de väl börjar vända sig osv?
Hehe, så skönt det låter. I bärsele eller möjligen i vagnen. Alternativet för er är väl spjälsäng (kanske med sovorm) eller myspöl (vet en på öppna förskolan som hade sina tvillingar i myspöl).
 
Hur vilar era barn på dagen? Vi har våra i babynesten i soffan dagtid men nu växer de snart ur dem, och antar att man ändå inte kan ha dem när de väl börjar vända sig osv?

Vagnen är det enda som fungerar här på dagen numera, innan dess var det famnen eller i bärsele som gällde. Men eftersom ni har två och babynest fungerat fint hittills så hade jag nog testat med förslagen från @KarinStarfighter först. :)
 
Hehe, så skönt det låter. I bärsele eller möjligen i vagnen. Alternativet för er är väl spjälsäng (kanske med sovorm) eller myspöl (vet en på öppna förskolan som hade sina tvillingar i myspöl).

Vagnen är det enda som fungerar här på dagen numera, innan dess var det famnen eller i bärsele som gällde. Men eftersom ni har två och babynest fungerat fint hittills så hade jag nog testat med förslagen från @KarinStarfighter först. :)
Hehe, ja, det finns inget att klaga på när det kommer till de här barnens sömn... tur är väl det för vi får inte in vagnen genom ytterdörren 😂
 
Hur vilar era barn på dagen? Vi har våra i babynesten i soffan dagtid men nu växer de snart ur dem, och antar att man ändå inte kan ha dem när de väl börjar vända sig osv?

I vagn eller i famnen. Sover dom bra i nest hade jag också testat myspöl! Min brorson har precis fyllt 1 år och sover i en sån :)
 
Hur vilar era barn på dagen? Vi har våra i babynesten i soffan dagtid men nu växer de snart ur dem, och antar att man ändå inte kan ha dem när de väl börjar vända sig osv?
I vagn eller sjal 🙂, sålänge jag rör mig!

Igår fick jag bebis att somna inne i vagnen, men hon vaknar om det inte är knäpptyst. Jag öppnade min muffins i tvättstugan, men soffan knarrande till när jag satte mig och hon vaknade. Hoppas att det kommer ge med sig. Alla säger "träna", men det går ju inte när hon vaknar och inte somnar om och resten av dagen blir typ förstörd pga trött bebis 🤔

Screenshot_20210218-183422_One UI Home.jpg
 
I vagn eller sjal 🙂, sålänge jag rör mig!

Igår fick jag bebis att somna inne i vagnen, men hon vaknar om det inte är knäpptyst. Jag öppnade min muffins i tvättstugan, men soffan knarrande till när jag satte mig och hon vaknade. Hoppas att det kommer ge med sig. Alla säger "träna", men det går ju inte när hon vaknar och inte somnar om och resten av dagen blir typ förstörd pga trött bebis 🤔

Visa bifogad fil 65077
Såklart svårt att träna men kan ni försöka vänja henne vid lite ljud i bakgrunden, typ radion när hon är vaken? Sonen var jättekänslig och vaknade vid minsta ljud. Lillasyster är lite känslig men inte lika vilket jag tror beror på att hon är van vid mer ljud runtomkring när hon är vaken.
 
I vagn eller sjal 🙂, sålänge jag rör mig!

Igår fick jag bebis att somna inne i vagnen, men hon vaknar om det inte är knäpptyst. Jag öppnade min muffins i tvättstugan, men soffan knarrande till när jag satte mig och hon vaknade. Hoppas att det kommer ge med sig. Alla säger "träna", men det går ju inte när hon vaknar och inte somnar om och resten av dagen blir typ förstörd pga trött bebis 🤔

Visa bifogad fil 65077
En kompis till mig sätter på så kallat "white noise" på Spotify när hennes son sover, tänker att ett jämnt och konstant bakgrundsljud kanske kan dämpa övriga ljud? Det kanske är ett jättedumt förslag när problemet är ljudkänslighet men det var en tanke som slog mig. :)
 
En kompis till mig sätter på så kallat "white noise" på Spotify när hennes son sover, tänker att ett jämnt och konstant bakgrundsljud kanske kan dämpa övriga ljud? Det kanske är ett jättedumt förslag när problemet är ljudkänslighet men det var en tanke som slog mig. :)

Just det! Det har vi också använt. Hade jag glömt. Ska prova det igen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har tänkt ta upp ridningen igen efter flera flera års uppehåll men känner att jag kommit av mig väldigt mycket vad gäller både...
Svar
9
· Visningar
748
Senast: skiesabove
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
8 338
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
76 77 78
Svar
1 544
· Visningar
81 088
Tjatter Just nu funderar jag på hur oändligt mycket vi funderar på, så det behövdes en 3e tråd...
8 9 10
Svar
198
· Visningar
6 213
Senast: Snowball
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp