Höstföräldrar 2020 - del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag har Elsa på sig tights i storlek 6-9 månader! Hon ligger mellan medelkurvan och nästa, så hon är inte särskilt stor. Men huvudet är stort, nästan på den översta... Vilket jag såklart oroar mig för!

Mer tjat om mat från mig, men nästan alla ni andra har ju småbarn och koll 🙏. Jag har fått span på klämmisar och är ganska pepp på att göra egna efter besök på Instagram. Käkar era barn det? Är det så bra, lätt och omtyckt som det låter? Är själva tanken att bebisen ska klämma själv?
 
Idag har Elsa på sig tights i storlek 6-9 månader! Hon ligger mellan medelkurvan och nästa, så hon är inte särskilt stor. Men huvudet är stort, nästan på den översta... Vilket jag såklart oroar mig för!

Mer tjat om mat från mig, men nästan alla ni andra har ju småbarn och koll 🙏. Jag har fått span på klämmisar och är ganska pepp på att göra egna efter besök på Instagram. Käkar era barn det? Är det så bra, lätt och omtyckt som det låter? Är själva tanken att bebisen ska klämma själv?
Jag har inte gjort egna till Stora sonen men han har fått som mellis ibland när vi är iväg eller åker bil. Då har han fått grötklämmis, finns ju såna med mat också. Han älskar dem. I början matade jag med sked, nu vägrar han och suger i sig själv på nolltid. Som logoped så är jag väl inte överförtjust i ättekniken som man får av klämmisar. Ofta behöver man ju inte tugga alls- munmotoriken utvecklas inte som man önskar. Egentligen finns ju inget steg i ätutvecklingen som innehåller sugande av mat 🤔
Men, som mellanmål på språng nångång ibland tycker jag att det är smidigt men kanske inte varje dag...
 
Jag har inte gjort egna till Stora sonen men han har fått som mellis ibland när vi är iväg eller åker bil. Då har han fått grötklämmis, finns ju såna med mat också. Han älskar dem. I början matade jag med sked, nu vägrar han och suger i sig själv på nolltid. Som logoped så är jag väl inte överförtjust i ättekniken som man får av klämmisar. Ofta behöver man ju inte tugga alls- munmotoriken utvecklas inte som man önskar. Egentligen finns ju inget steg i ätutvecklingen som innehåller sugande av mat 🤔
Men, som mellanmål på språng nångång ibland tycker jag att det är smidigt men kanske inte varje dag...
Jag lockades av att man kan mixa i lite alla möjliga nyttiga grönsaker. Vad säger du om idén om man matar eller låter barnet äta med sked? Vi hänger mycket på stranden och formatet var smidigt!
 
Man undrar ju var det ska sluta 😂
Eller hur 😅 Här dregglas det otroligt mycket och dregglisar går åt i mängder. Har fått ärva en del sådana från vänner och bekanta med lite äldre barn och många dregglisar vi fått är så himla små, tror ärligt talat inte de hade passat ens när Lilleman var nyfödd 🙈 då inser jag verkligen hur olika bebisar kan vara. ❤️
 
Idag har Elsa på sig tights i storlek 6-9 månader! Hon ligger mellan medelkurvan och nästa, så hon är inte särskilt stor. Men huvudet är stort, nästan på den översta... Vilket jag såklart oroar mig för!

Mer tjat om mat från mig, men nästan alla ni andra har ju småbarn och koll 🙏. Jag har fått span på klämmisar och är ganska pepp på att göra egna efter besök på Instagram. Käkar era barn det? Är det så bra, lätt och omtyckt som det låter? Är själva tanken att bebisen ska klämma själv?
mellanbarnet hade (och har stort huvud. Tror han drar storlek 53 vid en ålder av 2,5 år 🙈) Han hade inte ens en kurva. Den gick spikrakt upp, tror han låg på +3,5 😅. Vi fick ett ultraljud för att kolla att de inte var vattenskalle. Vilket det inte var

men kan jämföras att min lillasyster hade större huvud än mig när hon var 8 månader och jag närmare 4 år
 
Phu. Träffar ju inte folk pga covid, men har en kompis som jag träffar då och då. Idag var hon inom i cirka 1,5 timme. Elsa har skrikit nästan oavbrutet. Vägrat amma, vägrat somna. Och så blir det ju en ond cirkel såklart. Fem minuter efter att kompisen åkt har hon ätit och somnat. 🥴
 
Mina syskonbarn var också jättar som bebisar och sonen en tunnis men nu är de alla i 2 års åldern och drar samma storlek typ. Tror de hade 80-86 rätt länge medan sonen gick snabbt från 80-86/92

Ja, alltså jag tror ju inte att han kommer bli onormalt stor när han är vuxen direkt 😅 Däremot växer han väldigt mycket snabbare än storebror som fortfarande ligger åtminstone en storlek efter de flesta i hans ålder. Men det säger ju egentligen ingenting om hur lång han blir som vuxen. Min mans storebror tex vägde ett par kg mer än min man hela vägen som liten och var lång, men nu när dom är vuxna är min man 5 cm längre än honom ändå, och grövre byggd. Blir spännande att se hur ens egna barn blir :p
 
Rymliga skulle jag säga. Dubbelknäppning på bodysarna plus muddar på både byxor och body. De större storlekarna var också rymliga.
Alltså, jag tycker också kläders är jättegulliga - men jag tycker texten som står på de flesta (?) kläderna är konstig. Inser att jag nog är rätt ensam om att reagera, men skulle aldrig komma på tanken att sätta på mitt barn ett klädesplagg där det står att hen är weird.. :)
 
Alltså, jag tycker också kläders är jättegulliga - men jag tycker texten som står på de flesta (?) kläderna är konstig. Inser att jag nog är rätt ensam om att reagera, men skulle aldrig komma på tanken att sätta på mitt barn ett klädesplagg där det står att hen är weird.. :)
Såg också den och reagerade som du. Men tycker även det fanns fina utan text :)
 
Alltså, jag tycker också kläders är jättegulliga - men jag tycker texten som står på de flesta (?) kläderna är konstig. Inser att jag nog är rätt ensam om att reagera, men skulle aldrig komma på tanken att sätta på mitt barn ett klädesplagg där det står att hen är weird.. :)

Jag tycker texten är bra. "Weird" är inget negativt för mig. Hellre "weird", egen och snäll istället för att alla pojkar ska vara "cool" och "wild" och alla flickor "princess" och "cute". Också skönt med kläder som inte är uppdelade i pojk och flick.
 
Apropå kläder, ni som använder strumpbyxor till era bebisar. Har ni bodyn nedstoppad i strumpbyxorna eller bodyn över? Fick höra att strumpbyxor ska man ha till kjol och klänning. Klänningarna tycker jag är jobbiga eftersom de åker upp och magen blir bar utan linnebody under. Och kjol äger vi ingen.

Och så hittade jag en rolig bild 😍
20210218_184720.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har tänkt ta upp ridningen igen efter flera flera års uppehåll men känner att jag kommit av mig väldigt mycket vad gäller både...
Svar
9
· Visningar
748
Senast: skiesabove
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
8 543
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
76 77 78
Svar
1 559
· Visningar
82 307
Tjatter Just nu funderar jag på hur oändligt mycket vi funderar på, så det behövdes en 3e tråd...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
6 710
Senast: Filura
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp