Just nu funderar jag på... Del 3

Jag köpte ny tv i höstas. Tvekade till och från i flera år om jag skulle köpa ny eller inte. då den jag hade funkar utan problem.
Största nackdelen att det var en plasma tv så blev extra varm och drog ström därefter.
Storleken funka men insåg att jag behövde större för att (lättare) se spelmenyer på ps5 och andra konsoler. Samt inbyggd smarttv är smidigt. :D
Tillslut ändrade min hyresvärd TV-signalerna så jag var ”tvungen” att köpa ny ( eller skaffa en extern box). Gamla tvn står i förrådet. För oavsett så är det väldigt bra bild med plasman även fast den inte är fullHD. Så får se vad jag gör med den. Kanske blir extra tv om jag flyttar större eller så får den flytta till museum. :rofl:

I ditt fall hade jag kunna köpa en om jag vill ha en större. Inget fel med det. Annars hade jag väntat till kommande flytt. För då kanske det visar sig att man vill ha/ passar med en ännu större än vad som är tänkt nu. Och tekniken går alltid framåt.

Edit: @SiZo kan ju vara bra o tagga också. Såg inte det var en allmän tråd. :rofl:
 
Jag har fått en ny blandare i köket. Vredet för vatten till diskmaskinen, hur vet jag om den är av eller på? 😅
Vad står den på nu?
Kan ju förstås testa mig fram men om någon vet är det ju trevligt!

IMG_3461.jpeg
 
Idag var det nära att jag kilade in hos frisören för att boka en tid men vet inte riktigt hur jag vill ha det. Klippa som vanligt, ja, men kanske slingor också? Aldrig gjort det och är less på mitt brungråa hår.
Funderat på gråvita slingor, har redan mycket naturligt grått, bäst att spela med det man har, typ.
Eller ska jag välja slingor i min naturliga hårfärg kanske?
🤔
 
Jag undrar när den nya lönen kommer. Jag vill veta vad jag kommer få! Om min insats förra året värderas högre än bara fina ord.
 
Jag undrar när den nya lönen kommer. Jag vill veta vad jag kommer få! Om min insats förra året värderas högre än bara fina ord.
Är avtalet klart? Vi får alltid löneförhöjning från april. Avtalet blev precis klart, och vi ska få veta i mitten av maj vad den nya lönen blir. Höjningen kommer dock att synas först på junilönen.
 
Är avtalet klart? Vi får alltid löneförhöjning från april. Avtalet blev precis klart, och vi ska få veta i mitten av maj vad den nya lönen blir. Höjningen kommer dock att synas först på junilönen.

Vi ska få höjningen på majlönen så jag antar att vi snart får lönebeskedet.
 
Är avtalet klart? Vi får alltid löneförhöjning från april. Avtalet blev precis klart, och vi ska få veta i mitten av maj vad den nya lönen blir. Höjningen kommer dock att synas först på junilönen.

Hade mitt lönesättande samtal i februari och nya lönen blir utbetald denna månad. Så det beror helt på vart man jobbar.
 
Är avtalet klart? Vi får alltid löneförhöjning från april. Avtalet blev precis klart, och vi ska få veta i mitten av maj vad den nya lönen blir. Höjningen kommer dock att synas först på junilönen.
Jag vet inte, i och med att jag inte jobbat sen innan påsk har jag inte fått nån info (allt skickas till jobbmail). Avtalet skulle vara klart 1 april enligt facket, har inte hört nåt annat.
 
Är avtalet klart? Vi får alltid löneförhöjning från april. Avtalet blev precis klart, och vi ska få veta i mitten av maj vad den nya lönen blir. Höjningen kommer dock att synas först på junilönen.
Å vårat avtal går ut nästa år. Hoppas ekonomin rättat till sig till dess.
 
Jag har gjort det. Dock köpte jag en bättre begagnad, typ 1,5 år gammal, från min partners föräldrar. Den gamla TV:n, då 14 år gammal, har min dotter fått ärva.
Jag har kikat lite på beg TV-apparater. Men de flesta verkar vara trasiga (typ en rad pixlar längs hela skärmen...) eller en del alldeles för billiga och säljs av någon som har sålt 10 andra TV:apparater i år... ehe. Ingen av dessa vill jag köpa, givetvis. Och ska jag köpa någon som kostar bara 2000 mindre än en ny så kan jag lika gärna köpa en ny.

Och det stora antalet trasiga TV-apparater gör mig ju inte sugen på att byta bort min gamla TV som lär fungera tills jorden går under ungefär.

Vilket igen får mig att fundera på om det inte är bäst att behålla den tills vi flyttar och kanske har mer plats att stoppa undan den och inte sälja den... Då kan jag ha den som backup.
 
Jag har kikat lite på beg TV-apparater. Men de flesta verkar vara trasiga (typ en rad pixlar längs hela skärmen...) eller en del alldeles för billiga och säljs av någon som har sålt 10 andra TV:apparater i år... ehe. Ingen av dessa vill jag köpa, givetvis. Och ska jag köpa någon som kostar bara 2000 mindre än en ny så kan jag lika gärna köpa en ny.

Och det stora antalet trasiga TV-apparater gör mig ju inte sugen på att byta bort min gamla TV som lär fungera tills jorden går under ungefär.

Vilket igen får mig att fundera på om det inte är bäst att behålla den tills vi flyttar och kanske har mer plats att stoppa undan den och inte sälja den... Då kan jag ha den som backup.

Jag hade inte köpt begagnad TV om det inte vore från någon jag känner. Kanske kan du kolla i bekantskapskretsen om någon har en TV att sälja?
 
Om "målad polisbil" är ett vedertaget uttryck? De har upprepat det genom bokserien som jag tyvärr verkar fortsätta lyssna på, verkar referera till en vanlig polisbil :confused:
 

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
209
· Visningar
8 012
Senast: tuaphua
·
Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 696
Senast: Breaktown
·
Relationer Visste inte var jag skulle lägga tråden, men moderator får flytta om den passar bättre någon annanstans. Jag hyr ju ut ett rum via...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 625
Senast: Wille
·
Juridik & Ekonomi Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde...
2
Svar
20
· Visningar
888
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp