Höstföräldrar 2020 - del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså min sambo är fantastisk och ställer upp för mig och barnen på alla sätt men ibland blir jag så trött. Som idag då är vi hemma alla fyra och sambon skulle iväg och göra ärende och köpa lunch på väg hem. Jag börjar säga åt honom runt 1040 att han måste åka om vi ska hinna äta innan lillan behöver sova igen. Han håller på att sätta ihop en byrå. Åker iväg 1120 och lillan blir övertrött och vi får äta i omgångar. Sen är han helt uppgiven över att vi aldrig hinner nåt och så är det ju. Men med bebis svårigheter att sova på dagen har jag kapitulerat för längesen och är liksom nöjd om vi ätit nyttig mat och kanske hunnit vara ute en stund och hunnit tvätta lite 😔

Dom inser när dom plötsligt står där själva och ska lösa skrikig bebis och allt annat :heart
 
Idag blev jag less. Vädret har varit grått och slask senaste veckan så man vill inte gå ut och storebror sitter bara och spelar tv-spel hela dagarna om jag inte engagerar skiten ur mig själv. Är trött och låg, äter alldeles för mycket socker, är lättirriterad och känner mig allmänt obekväm med mig själv. Fick lite nog idag och satte ungarna i bilen, tog vägen förbi McDonalds och köpte glass till storebror, sen var vi ute och körde i en timme. Lillebror sov och jag och storebror kunde småprata och han var tyst långa stunder. Såå skönt :D
 
Idag blev jag less. Vädret har varit grått och slask senaste veckan så man vill inte gå ut och storebror sitter bara och spelar tv-spel hela dagarna om jag inte engagerar skiten ur mig själv. Är trött och låg, äter alldeles för mycket socker, är lättirriterad och känner mig allmänt obekväm med mig själv. Fick lite nog idag och satte ungarna i bilen, tog vägen förbi McDonalds och köpte glass till storebror, sen var vi ute och körde i en timme. Lillebror sov och jag och storebror kunde småprata och han var tyst långa stunder. Såå skönt :D
Vilken bra lösning ändå!
 
  • Gilla
Reactions: Eli
Idag har jag varit ute på vift pga blev kallad som vittne i en rättegång i tjänsten, jag fick ta bilen och åka en timme för ca fem minuters förhör och sen tillbaka igen. Kändes jättemärkligt att vara utan barnen så länge! 😭😭. På bilresan dit njöt jag en del av tystnaden och ensamheten men på vägen hem kände jag bara för att trampa gasen i botten för att jag inte stod ut utan mina bebisar längre 😂❤️.
 
Elsa har varit mer missnöjd och ledsen de sista dagarna. Vissa dagar när hon vaknar tidigare än vad hon behöver blir lite jobbiga, då blir varken amning eller vakenperioderna heller bra. Jag kommer lite ur spår om hon sover bara 20 minuter och har lite svårt att veta - förrän det är försent - när det är dags för henne att sova igen. Hej övertrött bebis 🙃.

Idag har jag kommit undan med 19tusen steg 🙏. Med nageltrång 😅.

Elsa försöker vända sig men vågar inte riktigt sista biten fast att jag lockar med roliga saker.
 
Idag har jag varit ute på vift pga blev kallad som vittne i en rättegång i tjänsten, jag fick ta bilen och åka en timme för ca fem minuters förhör och sen tillbaka igen. Kändes jättemärkligt att vara utan barnen så länge! 😭😭. På bilresan dit njöt jag en del av tystnaden och ensamheten men på vägen hem kände jag bara för att trampa gasen i botten för att jag inte stod ut utan mina bebisar längre 😂❤️.
Jag ringde och bokade en tid hos frissan. Sen ringde jag och bad om ursäkt och avbokade pga kan inte vara ifrån bebis 1,5 timme. Tror det kommer kännas lättare sen när hon kan äta något annat. Har inte en droppe mjölk i frysen i reserv så känns lite läskigt.
 
Jag ringde och bokade en tid hos frissan. Sen ringde jag och bad om ursäkt och avbokade pga kan inte vara ifrån bebis 1,5 timme. Tror det kommer kännas lättare sen när hon kan äta något annat. Har inte en droppe mjölk i frysen i reserv så känns lite läskigt.
Jag tog med dottern till frissan, frågade innan om det var ok dock. Men jag fick en tid två timmar efter att jag ringde och maken var på arbete.
 
Jag tog med dottern till frissan, frågade innan om det var ok dock. Men jag fick en tid två timmar efter att jag ringde och maken var på arbete.
Tror jag hade fått det, men känner att är svårt att underhålla henne.

Mina äldre barn har jag inget minne av att de var såhär krävande faktiskt.
 
Tror jag hade fått det, men känner att är svårt att underhålla henne.

Mina äldre barn har jag inget minne av att de var såhär krävande faktiskt.
tog det på hennes sovtid :angel:.som tur sover hon bra även i bilstolen så var inga bekymmer. Vaknade upp sista 10 min och var lite gnällig då
 
Mitt vänstra bröst har fått spunk. Röd och öm/hård på en punkt men känns ändå inte som mjölkstockning då bröstet inte är knöligt eller gör ont. Det röda har blivit större under dagen men vet inte om det beror på att jag försökt handmjölka. Kommer väldigt dåligt både när jag pumpar och handmjölkar samt när hon äter, är som att utdrivningsreflexen gått i ide.
 
Jag ringde och bokade en tid hos frissan. Sen ringde jag och bad om ursäkt och avbokade pga kan inte vara ifrån bebis 1,5 timme. Tror det kommer kännas lättare sen när hon kan äta något annat. Har inte en droppe mjölk i frysen i reserv så känns lite läskigt.
Ja, det förstår jag! Är ju nåt helt annat med mina som bara äter ersättning! Idag har de haft barnvakt för första gången, mina föräldrar passade dem medan jag och min sambo var på visning av ett hus. Det kändes helt sjukt att vi båda åkte därifrån tillsammans utan dem 😱😱. Var väl borta 30-40 minuter kanske och min mamma var helt slut när vi kom tillbaka 😅.
 
Ja, det förstår jag! Är ju nåt helt annat med mina som bara äter ersättning! Idag har de haft barnvakt för första gången, mina föräldrar passade dem medan jag och min sambo var på visning av ett hus. Det kändes helt sjukt att vi båda åkte därifrån tillsammans utan dem 😱😱. Var väl borta 30-40 minuter kanske och min mamma var helt slut när vi kom tillbaka 😅.
Å, nåt ni är intresserade av?
Haha, det förstår jag! Tycker jag har händerna fulla av en enda!

Hur förflyttar ni er om ni är ensamma? Bara en bilbarnstol är så tung ju!
 
Just det, är det nån som har en babyvakt att rekommendera? Gärna med kamera, då lillan vaknat ljudlöst ofta.
 
Å, nåt ni är intresserade av?
Haha, det förstår jag! Tycker jag har händerna fulla av en enda!

Hur förflyttar ni er om ni är ensamma? Bara en bilbarnstol är så tung ju!
Jag är mer intresserad än min sambo men det är jag alltid 😅. Superfint läge på huset men tror det kommer bli för dyrt för oss tyvärr. Och sen är det ju grejen med att flytta till en helt annan stad, känner man nånsin redo för den grejen?
Vi förflyttar oss typ inte ensamma 😅, när jag varit iväg ensam har vi hjälpts åt ut till bilen och sen har jag lagt dem i vagnen bara, går att bära båda två i bilstolarna men är supertungt så måste stanna efter fem meter och hämta andan 😂.
 
Tror jag hade fått det, men känner att är svårt att underhålla henne.

Mina äldre barn har jag inget minne av att de var såhär krävande faktiskt.
Jag kan inte heller ta med min till frisören. Du är inte ensam. Var inne och klippte mig i januari. Färg och sling får bli när hon äter mer mat så jag kan lämna henne en längre stund ❤️
 
Elsa har varit mer missnöjd och ledsen de sista dagarna. Vissa dagar när hon vaknar tidigare än vad hon behöver blir lite jobbiga, då blir varken amning eller vakenperioderna heller bra. Jag kommer lite ur spår om hon sover bara 20 minuter och har lite svårt att veta - förrän det är försent - när det är dags för henne att sova igen. Hej övertrött bebis 🙃.

Idag har jag kommit undan med 19tusen steg 🙏. Med nageltrång 😅.

Elsa försöker vända sig men vågar inte riktigt sista biten fast att jag lockar med roliga saker.
Vet precis hur det är med övertrött bebis. Det är jättejobbigt 😔 Och ofta är man för sen på bollen och det blir svårt med båda mat och sömn. Man kommer ur fas helt enkelt. För mig försvårar det också att jag inte helt kan anpassa mig efter bebis utan också efter storebrors tider på förskolan 😔
 
Jag är mer intresserad än min sambo men det är jag alltid 😅. Superfint läge på huset men tror det kommer bli för dyrt för oss tyvärr. Och sen är det ju grejen med att flytta till en helt annan stad, känner man nånsin redo för den grejen?
Vi förflyttar oss typ inte ensamma 😅, när jag varit iväg ensam har vi hjälpts åt ut till bilen och sen har jag lagt dem i vagnen bara, går att bära båda två i bilstolarna men är supertungt så måste stanna efter fem meter och hämta andan 😂.
Hus är sjukt dyrt!

Ja, bilbarnstolar är oerhört tunga! Jag har satt min i ringsjalen som jag har under jackan, men det är ju bara en 😅
 
Jag kan inte heller ta med min till frisören. Du är inte ensam. Var inne och klippte mig i januari. Färg och sling får bli när hon äter mer mat så jag kan lämna henne en längre stund ❤️
Är lite sugen på att sätta saxen i barret men vet att det brukar bli lite snett 😅. Men är så sugen på att bli lite vårfräsch!
Vet precis hur det är med övertrött bebis. Det är jättejobbigt 😔 Och ofta är man för sen på bollen och det blir svårt med båda mat och sömn. Man kommer ur fas helt enkelt. För mig försvårar det också att jag inte helt kan anpassa mig efter bebis utan också efter storebrors tider på förskolan 😔
Å gud, tider att passa hade varit tufft. Sen säger folk "ta, med bebisen bara, det gör inget om hon skriker". Men alla mina stresshormoner är på topp när bebisen skriker, kan bara tänka på att jag måste trösta henne så det är inte värt att göra vad jag nu skulle göra.
 
Jag är mer intresserad än min sambo men det är jag alltid 😅. Superfint läge på huset men tror det kommer bli för dyrt för oss tyvärr. Och sen är det ju grejen med att flytta till en helt annan stad, känner man nånsin redo för den grejen?
Vi förflyttar oss typ inte ensamma 😅, när jag varit iväg ensam har vi hjälpts åt ut till bilen och sen har jag lagt dem i vagnen bara, går att bära båda två i bilstolarna men är supertungt så måste stanna efter fem meter och hämta andan 😂.

Jag kommer flytta till ny stad för andra gången nu 😅 ..klart det är lite trist innan man får något umgänge och sådär, lättare utan barn med tror jag om man inte har någon anknytning till nya staden. Nu flyttar vi ju till sambons hemstad - så får ju hela hans familj och släkt att umgås med. Är ju en stor anledning till att vi flyttar nu
 
Här har håret börjat rasa av mig. Vill minnas det var så när sonen var i denna ålder med, då blev jag riktigt tunnhårig till sist. Hoppas det inte blir så illa nu.
Har läst att man inte tappar under graviditeten, utan att det kommer såhär efter. Vet inte det vetenskapliga i det, men stämmer för mig att det kommer rejält fall såhär senare i alla fall. :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har tänkt ta upp ridningen igen efter flera flera års uppehåll men känner att jag kommit av mig väldigt mycket vad gäller både...
Svar
9
· Visningar
748
Senast: skiesabove
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
8 342
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
76 77 78
Svar
1 551
· Visningar
81 347
Tjatter Just nu funderar jag på hur oändligt mycket vi funderar på, så det behövdes en 3e tråd...
9 10 11
Svar
205
· Visningar
6 366
Senast: Snowball
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp