Höstföräldrar 2021, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bebis har sovit typ hela dagen, inte så konstigt med tanke på att han var vaken halva natten :p Skulle med andra ord kunna få massvis gjort! Men jag är ju hysteriskt trött jag med 🙈

Men ska verkligen inte klaga. Senaste 45 min har jag och bebis halvsovit i soffan medan de stora barnen ritat i köket. Så nu har jag jinxat det också :D
Låter som du prioriterat helt rätt att slöa i soffan :).
 
Ja precis, så därför de vill att de ska bajsa en gång per dygn iaf. Tror jag? 😂
Sigrid äter ersättning och brukar bajsa varannan dag! Men blir det riktigt gnälligt kan jag rekommendera pysventil! Det är fantastiskt. Har även fått tips om en sked messmör i flaskan som ska smörja bra men har inte själv testat det. Även att mata med bara vatten mellan matningar kan dra igång lite.
 
Sigrid äter ersättning och brukar bajsa varannan dag! Men blir det riktigt gnälligt kan jag rekommendera pysventil! Det är fantastiskt. Har även fått tips om en sked messmör i flaskan som ska smörja bra men har inte själv testat det. Även att mata med bara vatten mellan matningar kan dra igång lite.

Sköterskan på Neo idag sa att varannan-var tredje var okej också.
Och idag har magen funkat fint så det var nog inget igår ändå 😁😂
Testade faktiskt oysventil igår. Den pös till en gång snabbt, sen inget 🤷
 
Tog precis av stripesen över mitt snitt, äntligen. 🤷🙈
Varit lite rädd för att göra det. Men alltså. Det ser SÅ fint ut? Sjukt ändå, så kort tid efter 🥳

Heja kroppen! (och läkarna som är helt grymma!)
Jag var också livrädd för att ta mina, både första och andra gången.
Första gången blev mitt också superfint. Denna gången fick de lite bråttom att lappa ihop mig så det blev inte lika snyggt 😅
 
Sköterskan på Neo idag sa att varannan-var tredje var okej också.
Och idag har magen funkat fint så det var nog inget igår ändå 😁😂
Testade faktiskt oysventil igår. Den pös till en gång snabbt, sen inget 🤷

Det säger vår BVC sköterska också då lilla E har rejäla bajsblöjor varann-var tredje dag där hela hennes rygg täcks av det, och det läcker ut från blöjans alla kanter. Däremellan bajsar hon ingenting trots olja i sitt mat, hon äter enbart ersättning.
 
Här hemma har vi länge haft ungefär samma mattider dygnet runt, så nu är det så mycket lättare att planera in när man ska iväg. Vet när vi skulle till sjukhuset tex, och hon åt strax innan vi åkte samt precis när vi kom fram så flera gånger fick personalen vänta in att hon åt klart eftersom hon hade noll struktur.

Men nu äter hon ca 01, 06, 09, 12, 15, 18, 21, 01 osv. Vilket blir lite stressigt när man lämnar syskonen vid 08.30, och är hemma strax innan 09, men jag är ändå så glad att hon har en struktur i sina mattider så man kan planera lite mer :D. Ibland avviker de, eftersom hon får äta när hon vill men hon hamnar alltid in på tiden efter isåfall.
 
Här äter fröken ungefär var tredje/fjärde timme. På natten sover hon längre men hon brukar äta lite tätare på kvällen så tror hon liksom samlar på sig mat för att klara natten 😂

Fortfarande väldigt enkel och lättsam! Och väldigt mysig:love:
 
Och lilla E har inga matrutiner över huvud taget :D Ständig gissningslek över om hon är hungrig och isåfall hur pass mycket hon kommer vilja äta. Det enda som varit hyfsat konstant är att hon brukar vilja äta en flaska vid 16 men det har också börjat luckras upp. Hon är fortsatt väldigt liten i maten, kan räkna på ena handens fingrar hur många gånger hon ätit en större flaska än 120ml. (Den där ökningsfasen jag nämnde var nog ett önsketänkande :p)

Men det är nog magen som är boven mycket. Hon äter fortfarande omnilax varje dag och det känns som att hon kommer behöva det ett tag till...
 
Här hemma har vi länge haft ungefär samma mattider dygnet runt, så nu är det så mycket lättare att planera in när man ska iväg. Vet när vi skulle till sjukhuset tex, och hon åt strax innan vi åkte samt precis när vi kom fram så flera gånger fick personalen vänta in att hon åt klart eftersom hon hade noll struktur.

Men nu äter hon ca 01, 06, 09, 12, 15, 18, 21, 01 osv. Vilket blir lite stressigt när man lämnar syskonen vid 08.30, och är hemma strax innan 09, men jag är ändå så glad att hon har en struktur i sina mattider så man kan planera lite mer :D. Ibland avviker de, eftersom hon får äta när hon vill men hon hamnar alltid in på tiden efter isåfall.

Vad olika man är :D Jag är tvärtom överlycklig att vi äntligen sluppit de fasta mattiderna och slipper planera kring dem.
 
Här äter fröken ungefär var tredje/fjärde timme. På natten sover hon längre men hon brukar äta lite tätare på kvällen så tror hon liksom samlar på sig mat för att klara natten 😂

Fortfarande väldigt enkel och lättsam! Och väldigt mysig:love:

Här är det också enkelt, lättsamt och mysigt! (Förutom att han tydligen bestämt sig för att det är mellan 00-02 han ska vara piggast och gladast på dygnet 😅). Men vi har hittills sluppit magkrångel och kvällsoro och sånt. Men det kan säkert komma det med 😉

Han ammar betydligt oftare än var tredje timme dagtid. Men lite är nog det för att jag försökt amma så ofta som möjligt eftersom han är lite seg på att gå upp i vikt. Men på natten sover han 3-4 timmar i sträck och äter en gång där emellan så det känns helt hanterbart.
 
Vad olika man är :D Jag är tvärtom överlycklig att vi äntligen sluppit de fasta mattiderna och slipper planera kring dem.

Haha ja, hon åt ju varann timme när vi kom hem från neo så då hann jag typ aldrig något. Nu vet jag när det finns en lucka att köra syskon, plugga osv. Eller ja en lucka när hon inte ska äta ifall för sällskap kräver hon mer och mer :rofl: Så nu räknar jag ner tills mannen slutar jobba sina 3 dagar i veckan för min tid räcker inte längre till mina studier i den takt jag vill.
 
Senaste här är att bebis förklarat att hon hellre somnar i vagnen än bärselen. Det går ganska fort och hon skriker ingenting (vilket hon oftast gör lite i selen) så då får vi väl ha det så ett tag, det kan ju ändras fort igen. Jag både njuter av att inte behöva ha bebis på mig utan vara lite mer fri, och känner mig samtidigt lite... Kränkt? :D Här har man chansen på mammamys och värme och hjärtslag och gos, så väljer man att ligga själv i en vagn?! :cautious: :D
 
Jag fick hem vår sjal igår, så nu ska jag få in snitsen så att det går lite smidigare 😁
Så gosigt!

20211209_110904.jpg
 
Tror dessutom att någon kommer vända sig (rygg-mage) inom en ganska snar framtid. Hon har legat länge(!) idag på sin lekfilt och tränat på att lägga sig på sidan, bara armarna hänger med också så är det inte långt kvar. Har aldrig sett bebis så koncentrerad innan :D
 
Vad ni skriver massa kul, mysiga och härliga inlägg :love:

Jag grävde ner mig totalt i bebishålet och kollar inte buke så ofta, amningen strular en del då bebbot har för litet grepp men vi kämpar på och hoppas det blir ordning snart så jag har mer ork för viktiga saker som buke tex :D

Tänkte ju skriva en förlossningberättelse dels för det är kul att själv kunna läsa sen samt jag älskar att läsa andras.
Men nu vet jag att många som väntar barn läser trådarna här och min förlossning gick bra till slut men den känns inte lämplig att dela här ifall nån blir uppskrämd.

Bebbot är iaf en ljuvlig liten varelse, otroligt lik sin storasyster och pappa men ändå sin egen. Vill va nära hela tiden och har börjat kolla in omvärlden nu senaste dagarna :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Ja, jo. Men att säga att ryggkotorna måste vara klara för att man ska kunna sitta på hästen är att dra slutsatsen väldigt långt. Här har...
2
Svar
21
· Visningar
1 113
Senast: Jerseyite
·
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
19 193
Övr. Barn Hur skulle ni hantera en ungdom som nyligen tillfälligt hoppat av skolan (hen tänker fortsätta till hösten på en annan typ av skola) och...
Svar
12
· Visningar
1 845
Senast: Pilot
·
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 260

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp