Horse Reality III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast priserna på marknaden lär ju förändras då, och nya spelare kommer bara ha råd med de dåliga hästarna. Plus att folk med pengar kommer kunna köpa hästar som idioter de perioder när Foundation är öppet, så risken finns att skillnaden blir minimal spelmässigt, men det försvårar för nya spelare (speciellt om de inte kan köpa någon häst dag 1 för att alla är på auktion med för dyrt buy out), som antagligen riskerar att tröttna. Jag skulle i alla fall inte tycka det vore kul om jag registrerade mig och sen inte kunde få tag på nån häst förrän efter flera dagar, liksom.
Men jag talar om att stänga foundation nu ett tag tills dess att serverproblemen är lösta. De ska vara helt stängda inga perioder av öppet alls tills dess att de öppnar som normalt igen.
Angående att nya spelare bara kommer kunna köpa de dåliga hästarna så är det ju redan så idag. Jag kan sätta mig och köpa loss 30 hästar från foundation för att hitta den bra (och pensionera resten för att jag behöver utrymmet). En ny spelare måste vara mycket mer rädd om sina FT och pengar. Därmed kommer de få ta avskrapet som råkar ligga framme då "rika" spelare redan varit där och plockat gräddan. Chansen att de hittar något bra på marknaden är betydligt större, men kräver mer jobb. I morse köpte jag ju två Akhal-Teke, jag behövde rent krasst ingen av dem. Eftersom jag kan Asiens stammar så visste jag att den första var bra och kunde köpa omedelbart. När den andra sedan dök upp så visste jag att det var en utmärkt stam och så ryckte jag den också. När jag åkte därifrån låg det 3 trista hingstar framme samt en okej (den som dök upp efter mitt perfekta sto).
 
Jag har ju i princip bara hästar från Foundation och Wildlife.
Är jag rent krass så borde jag pensionera mer eller mindre alla utom fem, kanske. Det är ju skithästar rent ut sagt, vilket jag har lärt mig efter spelets gång.
Tyvärr fastnar man ju för sina ögonstenar, särskilt när man har lagt ner en del tid på träning innan man upptäckte och förstod deras kvalitéer.
Tycker spelet laggar och det tar forever att bläddra sig igenom och klicka på foder, mockning och liknande.

Det har varit ett par olika små saker som har gjort att jag har börjat tröttna och idag är första dagen denna veckan jag är inne ens.
 
Jag har bara 4 hästar mer än vad jag har boxplatser nu. Lite lycka på marknaden och en eller några hästar till Gisela så kan jag ju köpa mig en häst om jag vill det! Häftigt. Sen att jag har en hög föl vid sidan av ston som snart ska ha egen box, det kan vi kanske strunta i?
 
Det här med färgavel går verkligen inte bra för mig. :arghh:
Av 8 (tror jag) föl med möjlighet till CR de senaste veckorna fick en av de CR, och det var en betäckning jag gjorde med min egna CR-hingst som inte håller måttet egentligen en kväll när jag var trött och inte orkade hitta någon bra match... :cry: Med andra ord är även avkomman högst medelmåttig. Som väntat. Dessutom hingst. :cautious:
Så surt när man får flera fina, och så är de bara tråkigt bruna. :cautious:

Fick tag på ett par ok ston undan Seraphina på foundation iaf, båda med CR. Båda givetvis svarta. :p

Måste också säga att EmLar verkligen drar in både HRC och dp. :o Helt plötsligt är inget av det något jag behöver bekymra mig över. :D
 
Det här med färgavel går verkligen inte bra för mig. :arghh:
Av 8 (tror jag) föl med möjlighet till CR de senaste veckorna fick en av de CR, och det var en betäckning jag gjorde med min egna CR-hingst som inte håller måttet egentligen en kväll när jag var trött och inte orkade hitta någon bra match... :cry: Med andra ord är även avkomman högst medelmåttig. Som väntat. Dessutom hingst. :cautious:
Så surt när man får flera fina, och så är de bara tråkigt bruna. :cautious:

Fick tag på ett par ok ston undan Seraphina på foundation iaf, båda med CR. Båda givetvis svarta. :p

Måste också säga att EmLar verkligen drar in både HRC och dp. :o Helt plötsligt är inget av det något jag behöver bekymra mig över. :D
Jag sponsrade dig lite för en stund sedan... :p
 
Meeen. Jag upptäckte just att ett av mina AT-ston har 310 för racing... Jag har valt endurance för henne och hon har 312 i det, men 310 är ju bättre än mina racingarabers 291 och 292. :cautious: Araberna blir placerade rätt ofta så ATn hade kanske varit en riktig hit som galoppör... Ska nog hitta en racing AT-hingst till henne nästa gång...
 
Meeen. Jag upptäckte just att ett av mina AT-ston har 310 för racing... Jag har valt endurance för henne och hon har 312 i det, men 310 är ju bättre än mina racingarabers 291 och 292. :cautious: Araberna blir placerade rätt ofta så ATn hade kanske varit en riktig hit som galoppör... Ska nog hitta en racing AT-hingst till henne nästa gång...
Hint Munin har 314 i race
https://www.horsereality.com/horses/169829/munin
 
Ohh, var den fina skäcken din? :d Du får ju säga till så får du Bukerabatt! :p
Tycker hon blev jätteful som vuxen... :laugh: Hon är ju inte superbra heller. Men jädrar vilket fint föl det ska bli!

Behöver bli av med lite pengar, så bukerabatt känns gnidigt. Säger till om hon kastar, dock... :up:
 
Tycker hon blev jätteful som vuxen... :laugh: Hon är ju inte superbra heller. Men jädrar vilket fint föl det ska bli!

Behöver bli av med lite pengar, så bukerabatt känns gnidigt. Säger till om hon kastar, dock... :up:

Haha, nää då! Jämfört med många andra ston han fått är hon bra! Blir nog en finfin unge av det där. Vissa andra lär garanterat få bättre ungar än mammorna, men ptja, han kan nog inte göra några mirakel heller. :D
 
Meeen. Jag upptäckte just att ett av mina AT-ston har 310 för racing... Jag har valt endurance för henne och hon har 312 i det, men 310 är ju bättre än mina racingarabers 291 och 292. :cautious: Araberna blir placerade rätt ofta så ATn hade kanske varit en riktig hit som galoppör... Ska nog hitta en racing AT-hingst till henne nästa gång...

Den här har också 314 på racing, dock lite låg total GP
https://www.horsereality.com/horses/138757/direnc-dj
 
Idag föddes mitt första DD mustangföl :D
Bättre GP än båda föräldrarna men eftersom de båda har ganska lågt så går fölets 630 naturligtvis att förbättra rejält. 3 VG och 9 G precis som båda föräldrarna. Så pass förbättring att jag inte är jätteledsen över att det är en hingst.

Ibland är det roligt att inte börja med det bästa avelsmaterialet och se förbättringarna.

Han fick vara med på utställning nu och otränad fick han 79.021 så en stjärna lär han få förr eller senare.

I övrigt så tänker jag att jag ska försöka göra mig av med några av mina vuxna mustangston som inte har black-anlaget men varje gång jag tittar på dom och kollar av vilka föl de fått hittills så tänker jag att en chans till är hon värd... Förhoppningsvis är jag på rätt humör efter deras respektive fölningar för att inte betäcka samt lägga ut på marknaden. Vi får se.
 
  • Gilla
Reactions: Laa
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag har köpt en unghäst! :D Jag tillhörde tråden med hästar födda 2007 och tyckte att det var så roligt att följa jämngamla hästar så...
Svar
3
· Visningar
1 058
Senast: Soffan74
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 686
Senast: Mia_R
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 594
Senast: Iamia
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
62 586
Senast: Laa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp