Horse reality VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har ju mina två mustanger - elvis och rammstein, jag hoppas på att kunna avla deras bästa avkommor ihop. Rammsteins avkommor har inte så hög GP men bra confo. Elvis har ok confo och den bästa också 690 i GP. Men ett sto som jag använt till rammstein har en samma förälder som elvis, och det är hon som har gett bäst avkommor e. rammstein.
Det blir alltså samma häst tre generationer bakåt i stamtavlan på de fölen, om jag nu räknat rätt, låter det acceptabelt tycker ni?

...
Jag kommer inte att kunna sälja någon pga jag vill behålla dem alla. :cautious:
 
Jag har ju mina två mustanger - elvis och rammstein, jag hoppas på att kunna avla deras bästa avkommor ihop. Rammsteins avkommor har inte så hög GP men bra confo. Elvis har ok confo och den bästa också 690 i GP. Men ett sto som jag använt till rammstein har en samma förälder som elvis, och det är hon som har gett bäst avkommor e. rammstein.
Det blir alltså samma häst tre generationer bakåt i stamtavlan på de fölen, om jag nu räknat rätt, låter det acceptabelt tycker ni?

...
Jag kommer inte att kunna sälja någon pga jag vill behålla dem alla. :cautious:
Jag skulle inte tveka framförallt inte när det gäller Mustangerna. Om du inte vill dra in riktigt dåliga hästar så måste du linjeavla ganska snabbt iom den mycket smala avelsbasen
 
Jag har ju mina två mustanger - elvis och rammstein, jag hoppas på att kunna avla deras bästa avkommor ihop. Rammsteins avkommor har inte så hög GP men bra confo. Elvis har ok confo och den bästa också 690 i GP. Men ett sto som jag använt till rammstein har en samma förälder som elvis, och det är hon som har gett bäst avkommor e. rammstein.
Det blir alltså samma häst tre generationer bakåt i stamtavlan på de fölen, om jag nu räknat rätt, låter det acceptabelt tycker ni?

...
Jag kommer inte att kunna sälja någon pga jag vill behålla dem alla. :cautious:
Den här tex behåller jag ju bara för att han verkar ha en fascinerande färg: https://www.horsereality.com/horses/320426/ammaini
Kanske jag kan komma till beslutet att sälja när han vuxit upp och jag sett färgen då .. :cautious:
 
Nu får jag ju titta på fölen och se vilka jag kan avla tillsammans på .. :d:d:d

Jag har en hingst e. Elvis, 690 GP, 3VG8G 1Av (nesligt :cautious: men jag har gjort om kombinationen i förhoppning av ingen av nästa gång)
Dock bara ett sto e. rammstein som fick ett konstigt resultat med 574 GP (:confused: mkt sämre än föräldrarna) men 6VG5G1Av.
Kanske värd att prova iallafall..

Men en hingst e. Rammstein med 648 GP 4VG 8G (RN/D dessutom). Sto e. elvis 671GP 2VG10G. Eller så får jag avla hingsten med ett annat sto jag har med 674GP 2VG10G. Eller båda. :p

Oh, jag kan ju avla elvis direkt med en rammstein avkomma också... Lite närmare med den där gemensamma hästen i stamtavlan men inte så mycket närmare.. Tåls att tänkas på.
 
Inte jättebråttom att bli av med henne. Hade en häst jag ville buda på och nu har jag gjort det (och blivit överbudad) nästa bud blir precis innan auktionen tar slut så jag hoppas det inte är mitt i natten

Verkar som @Mumfie inte är på så jag tar henne gärna om ett par dagar - som sagt, hamnar du i tidspress så tar jag inte illa upp om du lägger upp henne på marknaden/säljer till nån annan, men skulle gärna se att hon fick flytta till mig. :)
 
Verkar som @Mumfie inte är på så jag tar henne gärna om ett par dagar - som sagt, hamnar du i tidspress så tar jag inte illa upp om du lägger upp henne på marknaden/säljer till nån annan, men skulle gärna se att hon fick flytta till mig. :)
Tror jag klarar ett par dagar. Har en auktion som jag måste ha plats till men det försvinner 2 minst 2 imorgon och då borde det gå
 
Tror jag klarar ett par dagar. Har en auktion som jag måste ha plats till men det försvinner 2 minst 2 imorgon och då borde det gå
Hojta annars bara om det krånglar till sig, så kanske jag kan lösa det ( eller om du säljer till nån annan). Om ett par dagar har jag garanterat plats.
 
Jag har en hingst e. Elvis, 690 GP, 3VG8G 1Av (nesligt :cautious: men jag har gjort om kombinationen i förhoppning av ingen av nästa gång)
Jag hade fått ett till föl av samma kombination, men 687 GP dock 3VG9G. Men enligt mitt exceldokument ska det första fölet ha bättre poäng i sina grenar.
:cautious::cautious::cautious:
Och så blev denna inte en skäck :arghh:
 
Den här blev rätt intressant med sina 94 i surefootedness.
https://www.horsereality.com/horses/426289/red-elvis
Om jag har räknat rätt så har han rent och slätt 300 i endurance enligt det sätt som de flesta på HR verkar räkna. Låter det bra eller? Jag har ingen koll där :o Han verkar bara se väldigt bra ut i mitt excelark så därför undrar jag.
Bland mustangerna då.
Bland A-Tna sjunker han i mina ögon :meh::p
 
Den här blev rätt intressant med sina 94 i surefootedness.
https://www.horsereality.com/horses/426289/red-elvis
Om jag har räknat rätt så har han rent och slätt 300 i endurance enligt det sätt som de flesta på HR verkar räkna. Låter det bra eller? Jag har ingen koll där :o Han verkar bara se väldigt bra ut i mitt excelark så därför undrar jag.
Bland mustangerna då.
Bland A-Tna sjunker han i mina ögon :meh::p
Vad fin stoet var!
 
Upprepar väl frågan nu men, föl går att pensionera från dag ett utan att stoet följer med?

Ja det gör det. Fölet kommer dock synas vid stoets sida fram tills den är 6(?) månader. Även om den byter ägare så kommer den synas kvar även fast du inte kommer kunna ta hand om den.
 
Ja det gör det. Fölet kommer dock synas vid stoets sida fram tills den är 6(?) månader. Även om den byter ägare så kommer den synas kvar även fast du inte kommer kunna ta hand om den.
Obs, bara för att tydliggöra för alla, byter ägare till Gisela alltså. I alla andra fall när man säljer så säljer man både sto och föl när man säljer den ena, fram till 6 månader. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 846
Senast: Iamia
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
60 238
Senast: igbest
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
59 182
Senast: liwhoj
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
63 593
Senast: Laa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Vi som letar häst II
  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp