Bukefalos 28 år!

Horsereality IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag läste detta i forumet, angående att vissa av oss i princip bara får hingstföl:

"So all the colts being born may be caused by the server making sure it is closer to a 50/50 match since there is a bit of an unbalance in some breeds."

Om det stämmer så känns det jättetråkigt. Bland mustanger finns det ju mycket mer ston eftersom folk ofta fångar ston i vildmarken och inte hingstar eftersom man inte har samma användning för dem.. Då känns det jättetråkigt att fölen jag avlar fram ska vara till för att jämna ut statistiken..
Läs vidare. Hon förklarar senare att det inte finns någon avkänning av existerande hästar utan att alla betäckningar är en singla slant grej. Jag tror att problemet är att hon är dålig på statistik och hur just den här saken fungerar.
 
Läs vidare. Hon förklarar senare att det inte finns någon avkänning av existerande hästar utan att alla betäckningar är en singla slant grej. Jag tror att problemet är att hon är dålig på statistik och hur just den här saken fungerar.

Aha, vad skönt! Jag läste bara första sidan för spelet bara snurrade och kraschade när jag försökte gå vidare.

Håller då tummarna för att min otur vänder snart så att jag slutar få nästan bara hingstar :up:
 
Jag behöver nog sälja av lite, börjar tappa lusten lite och har för många hästar. Problemet är dock att ingen vill köpa dem så jag måste pensionera dem istället :wtf:
 
Jag tycker synd om de som har auktioner som går ut nu. Det går ju inte att ladda sidorna alls så hur ska man kunna kolla upp hästarna och kanske dessutom tömma ur sitt eget stall?
 
Senast ändrad:
Jag städar och städar :devil: Men jag behöver få bort minst 20 hästar tror jag .... och där är jag nog inte än :cautious:

Edit: 12 kvar tills jag når mitt maximala kapacitet igen :cautious:
 
Helt hopplöst. Försökte anmäla 4 hästar till galoppen. Det tog 5 försök innan alla fyra var med, altså inte knapptryckningar utan omladdande av sidan. Det tog 3 försök att ladda en häst inklusive två felmeddelanden Vad har de gjort. Häromdagen släppte det ju riktigt fint så något måste ju blivit totalfel
 
Jag har en auktion som går ut imorgon men funderar seriöst på att avbryta den. Sidan är såååå seg och jag är rädd för att den ska krascha helt så att hästen går för ett struntpris :crazy:
 
Helt hopplöst. Försökte anmäla 4 hästar till galoppen. Det tog 5 försök innan alla fyra var med, altså inte knapptryckningar utan omladdande av sidan. Det tog 3 försök att ladda en häst inklusive två felmeddelanden Vad har de gjort. Häromdagen släppte det ju riktigt fint så något måste ju blivit totalfel
Jag tycker det har varit så hur mycket som helst. Stundtals går det smidigt. Men ibland (ofta) så får man ladda och ladda om, för att sedan bli utkastad.
Tar alldeles för lång tid att träna hästarna, kan inte kolla banken eller klicka i ridskolan.
 
Jag har inte ens försökt träna hästarna i kväll, helt hopplöst segt att bara anmäla en häst till tävling.
 
Hur tänker ni angående inavel? Jag har undvikt det helt, men börjar undra om det kan vara okej om det är längre ner i ledet? Jag hittar verkligen inga bra mustanghingstar som inte är släkt med typ 90% av mina ston :arghh:
Jag har betäckt en märr så att ungen kommer ha Yadigar både som mormor och farmorsmor/farfarsmor (minns inte vilket och kan ju inte kolla nu). Förhoppningsvis hittar jag något intressant att betäcka ettt eventuellt stoföl med som inte innehåller Yadigar.
Jag blir störd när jag hittar samma häst både som som far/morförälder men iom den trånga avelsbasen så är det svårt att hitta kvalitetshästar som även har bra GP i alla raser men givetvis helt hopplöst inom de tre "vilda" raserna.
 
Det här med att kunna "collect" ränte-pengarna går ju sådär om man inte ens kan ta sig in på banken :rofl:
Men eller hur. Jag lyckades men undrar egentligen hur mycket processorkraft de sparar på det där. Det känns inte som om "kontoutdragen" är en sådär jätteoptimerad process. För mig verkar det som om de har samma fel som ett jobbsystem jag arbetade med på mitt förra jobb. Där skulle jag göra sammanställningar av en journal med kopiösa mängder data i. Varje gång jag tog fram journal för mer än ett par dagar så kunde jag ta fika innan det var klart. Felet var att datorn varje gång man tittade på journalen räknade fram den istället för att göra beräkningen en gång direkt när man sparade anteckningen. När vi ändrade den rutinen för servern så funkade allt snabbt och enkelt, den där minimala tiden det tog att göra beräkningen direkt märktes inte för användarna. (Ta nu min förklaring med en nypa salt det är några år sedan och jag är inte så bra på datorer men förklaringen var något åt det hållet)
Den här förändringen medför ju att folk måste in i banken vilket iallafall jag inte brytt mig om. Det gör ju helt plötsligt att servern måste plocka fram alla dessa sidor med transaktioner för varje användare.
 
Senast ändrad:
Lyckades också få min ränta efter mycket om och men. Hade däremot velat mata och träna mina hästar, vilket verkar stört omöjligt.
 
Tips på isis-hingst med SW1 (ej släkt med Andvari), räcker med anlaget i enkel upplaga, gärna med nåt annat roligt anlag men inte så superviktigt, men framför allt GP över 600 och fler än 4 VG?
 
Och så undrar jag fortfarande hur en söker i studbooken.... nån expert som kan hjälpa mig? @Shaggy @Murray @Arisj? Taggar några som jag sett diskutera den. Jag har länken till formuläret där en lägger in sina egna hingstar, men inte hur en sen bläddrar bland andras...
 
Och så undrar jag fortfarande hur en söker i studbooken.... nån expert som kan hjälpa mig? @Shaggy @Murray @Arisj? Taggar några som jag sett diskutera den. Jag har länken till formuläret där en lägger in sina egna hingstar, men inte hur en sen bläddrar bland andras...
Du hittar länken i en av de nålade trådarna i "collaboration" om du behöver den vid senare tillfälle och då inte hittar det här inlägget :)
https://awesome-table.com/-LT33CvtcZYyai7iPnni/view
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
13 131
Senast: Iamia
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
61 615
Senast: igbest
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
64 624
Senast: Laa
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
60 427
Senast: liwhoj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp