Bukefalos 28 år!

Horsereality IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tänker
De som har 600-700 hästar har vanligen tömt sitt retirement och tänker nu sitta och plocka xp på alla dessa djur för att hamna längst upp på rankinglistan. Blir det begränsningar och kostnader för att hålla så många så kommer de snabbt att stoppa in dem där de hör hemma. Antalet som kommer ut på marknaden skulle jag tro är försvinnande litet.
Jag tänker att ett så stort avelsmaterial bör ge ett antal rätt ok föl ändå. Behövs ju bara några bra egna hingstar så kan man avla vidare utan kostnad. Och det är ju roligare att sälja än pensionera. Nåväl, hoppas du har rätt och att de går till Gisela så småningom! :up:
 

Tack! Jag satt med det där huvudbryt igår när jag åldrade upp henne - problemet är ju att typ alla fina SW1SW1-hingstar har Andvari en eller två eller tre gånger i stamtavlan... försöker undvika linjeavel (även om jag kanske är onödigt försiktig?). Men de där ligger på min lista allihop. :)
 
Tack! Jag satt med det där huvudbryt igår när jag åldrade upp henne - problemet är ju att typ alla fina SW1SW1-hingstar har Andvari en eller två eller tre gånger i stamtavlan... försöker undvika linjeavel (även om jag kanske är onödigt försiktig?). Men de där ligger på min lista allihop. :)
Ja, Fjall och Vitnir är mina favoriter men stammen går som sagt igen. Jag har accepterat om någon förekommer i andra och tredje led om det inte funnits någon bättre hingst men försöker undvika om det går. Men dessa ligger Andvari så pass långt bak så det borde vara ok :)
 
Hur tänker ni angående inavel? Jag har undvikt det helt, men börjar undra om det kan vara okej om det är längre ner i ledet? Jag hittar verkligen inga bra mustanghingstar som inte är släkt med typ 90% av mina ston :arghh:
 
Hur tänker ni angående inavel? Jag har undvikt det helt, men börjar undra om det kan vara okej om det är längre ner i ledet? Jag hittar verkligen inga bra mustanghingstar som inte är släkt med typ 90% av mina ston :arghh:
Om det är en great-grandparent som är en gemensam släkting, då är det okej för mig, dock tar jag inte in det bland mina kladrubers för folk där är väldigt petiga. Jag vet inte hur de har tänkt inför penalties för det i spelet sen, men vet att vissa bryr sig inte så länge det inte är med på den stamtavla som syns.
 
@Mumfie angående inavel så försöker jag vara väldigt restriktiv, helst inga namn som nämns mer än en gång, men ibland är det svårt... så jag gör undantag, men är noga med att utavla i generationen efteråt.
 
Jag läste detta i forumet, angående att vissa av oss i princip bara får hingstföl:

"So all the colts being born may be caused by the server making sure it is closer to a 50/50 match since there is a bit of an unbalance in some breeds."

Om det stämmer så känns det jättetråkigt. Bland mustanger finns det ju mycket mer ston eftersom folk ofta fångar ston i vildmarken och inte hingstar eftersom man inte har samma användning för dem.. Då känns det jättetråkigt att fölen jag avlar fram ska vara till för att jämna ut statistiken..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 972
Senast: Iamia
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
60 856
Senast: igbest
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
63 918
Senast: Laa
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
59 700
Senast: liwhoj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp