HorseReality XI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var den jag provade nu men jag kan inte få till det. Antar att du inte linjeavlar dina Simsfamiljer? :angel: Hade velat ha någon funktion så man kan välja en person/häst som man redan lagt in. Skriver jag tex "Jalal" som far i senare generationer så dras det ingen linje tillbaka till Jalal utan det blir en ny Jalal.
Säg till om du hittar något, jag sökte efter något liknande tills jag fick ge upp och använda excel :meh: Men jag skulle nu behöva börja se mor-föräldrar och far-föräldrar också i mitt dokument och jag vet inte riktigt var jag ska göra det... i ett nytt blad kanske.
Om du inte hittar något bättre :p

Var den jag provade nu men jag kan inte få till det. Antar att du inte linjeavlar dina Simsfamiljer? :angel: Hade velat ha någon funktion så man kan välja en person/häst som man redan lagt in. Skriver jag tex "Jalal" som far i senare generationer så dras det ingen linje tillbaka till Jalal utan det blir en ny Jalal.
Du skulle bara veta :laugh: Det går! Men du måste välja att koppla till en person som redan finns i trädet, lägger du till en ny med samma namn tolkar den det som just en annan individ som råkar heta likadant :)

Du skulle bara veta :laugh: Det går! Men du måste välja att koppla till en person som redan finns i trädet, lägger du till en ny med samma namn tolkar den det som just en annan individ som råkar heta likadant :)

Hur gör man det? Klickar jag på rutan med fader tex så finns bara möjligheten att skriva in namn?

Hur gör man det? Klickar jag på rutan med fader tex så finns bara möjligheten att skriva in namn?
Antingen länkar du sto+hingst som (ex)partners, "partner with person already on tree". Då finns "add child with XX". Eller så tar du "add child without father/mother" och väljer sen fölet->change or delete->change parents->choose new parents from tree. Lyckades skapa ett barn med helsyskon som föräldrar nu när jag testade den senare varianten. :)

Antingen länkar du sto+hingst som (ex)partners, "partner with person already on tree". Då finns "add child with XX". Eller så tar du "add child without father/mother" och väljer sen fölet->change or delete->change parents->choose new parents from tree. Lyckades skapa ett barn med helsyskon som föräldrar nu när jag testade den senare varianten. :)
Intressant, jag provar sidan nu. Men .. går det inte att visa hela stamträdet? Jag måste klicka mig vidare på olika hästar för att hitta den jag vill :confused::cautious:

Intressant, jag provar sidan nu. Men .. går det inte att visa hela stamträdet? Jag måste klicka mig vidare på olika hästar för att hitta den jag vill :confused::cautious:
Långt ner på sidan kan du välja hur många generationer du vill visa samtidigt, och där har du en individsök också :)

Långt ner på sidan kan du välja hur många generationer du vill visa samtidigt, och där har du en individsök också :)
Individsöket hittade jag :up:
Och jag förstår vad du menar men jag menade alla hästar samtidigt, även de som inte är släkt med varandra. För att kunna se vilka hästar som inte är släkt med varandra.

Individsöket hittade jag :up:
Och jag förstår vad du menar men jag menade alla hästar samtidigt, även de som inte är släkt med varandra. För att kunna se vilka hästar som inte är släkt med varandra.
Men jag provar lägga in alla mina A-T nu så får jag se hur det funkar för en ras.
Går det att spara på något vis utan att bli medlem @Linta ?

Jag tänkte börja använda BreedMate när mina stamtavlor blir för komplicerade för Excel, dvs om en eller två generationer till.
BreedMate är dock ett betal-stamtavleprogram, och det är inte helt intuitivt, så det är inte värt att ladda ner demo-versionen om man inte har annan nytta än HR till det... 80$...

Det duplicerades 🤣

MATS? Dvs om du är ute efter stamtavleprogram alltså.
Jag tror den gör printbara stamtavlor också, oklart med ”familjeträd”, lite beroende på vad du menar med detta.

Jag vill bara kunna få en bra översikt gällande vem som är släkt med vem och så. Tar sådan tid att kolla stamtavlorna och längre bak äv vad som visas direkt i HR. Så tänkte att ett familje/släktträd borde lösa saken.

Jag lyckas lägga in rätt föräldrar men det står "Duplicate:" över föräldrar och avkomman då, och allt byter plats när man klickar. Finns säkert någon vits med det men det stör mig :p

Jag lyckas lägga in rätt föräldrar men det står "Duplicate:" över föräldrar och avkomman då, och allt byter plats när man klickar. Finns säkert någon vits med det men det stör mig :p
Men Riru vad gör du :rofl: Det ordet har inte dykt upp hos mig.
Men jag har inte hunnit så långt då jag fick avbryta för middag och sedan lite blomsterbinderi och lekstund med hund och katt ute på uteplatsen. Nu är nog alla lagom nöjda så att jag kan återgå :p

Jag tänkte börja använda BreedMate när mina stamtavlor blir för komplicerade för Excel, dvs om en eller två generationer till.
BreedMate är dock ett betal-stamtavleprogram, och det är inte helt intuitivt, så det är inte värt att ladda ner demo-versionen om man inte har annan nytta än HR till det... 80$...
Inte värt det 😅 Jag har tydligen en viss gräns på mitt nörderi, min snålhet :rofl:

• Haha
Reactions: Laa
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna... 9 10 11
Svar
201
· Visningar
13 970
Senast: Iamia
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna... 100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
66 371
Senast: igbest
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
69 266
Senast: Laa
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna... 101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
64 749
Senast: liwhoj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka