HorseReality XI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Får förfrågningar om Aphodiinibetäckningar.. Egentligen så vill jag inte, föredrar att hålla honom inom buke, men funderar på att sätta ut honom för bara DP så jag slipper få meddelanden. Sätter jag ut honom för hrc så blir det väl massproducering av inavelshästar :p Hur hade ni gjort?
Sätt ut honom för DP. Jag tror inte förfrågningarna minskar.
Jag har ju valt 250 på Diospyros iom att det är den summan man får då man levlar= alla har teoretiskt chansen att använda men samtidigt så kostar det rätt rejält.
 
jag fick min första betäckning med en av mina asdonhingstar igår! Den sämre conf-mässigt men han är bättre tävlingsmässigt så det var kanske därför.... Eller så ville stoägaren ha ett helsyskon av nån anledning.
 
Gifthaferl. Hen verkar inte superseriös så det gör väl inget att tipsa bukegänget :o:devil:

Nu har du ju bestämt dig för att strunta i det men nej, du är inte gnällig! Jag, som har relativt ont om både pengar och DP har utnyttjat LFG två gånger, en gång för en som hade det utskrivet på sin sida och en gång för en som inte hade det utskrivet men som genast erbjöd det då jag PMade och skickade screenshot med uppgifter om att stoet kastat. Båda gångerna har det hela varit fixat inom en timme när vi väl fått kontakt.

Däremot tycker jag också det är superläskigt att skicka över mitt sto till en okänd användare. I de både fallen ovan har det varit ston som inte är superduperfantastiska men nu när man börjar få lite bättre hästar känns det inte riktigt okej, tänk om man inte får tillbaka stoet!
 
När jag tog bort mitt sto från market för att jag gav upp med Gifthaferl skickade jag ett kort meddelande typ hej nu tar jag bort mitt sto från market, jag väljer en annan hingst i stället.
Fick precis ett surt meddelande från hen om att injicering visst fungerar för betäckningar och att jag inte kan förvänta mig att hen är online 12 timmar om dagen för hen har ett jobb att gå till, till skillnad från vissa.
Alltså... O_o:confused::D Tänker inte svara.
 
Vilken suris @Hoarfrost!

Idag är jag besviken för att jag budat på ett trakehnersto och så bestämde sig ägaren plötsligt för att behålla fölet. Jag som gjort upp planer, kollat hingstar och allt :-( Inte för att jag behöver ett föl till men men.
 
Har en standardkombination i mitt stall, två 5vg friesrar (båda två tillhör mina allra första foundationköp :love:) som stabilt producerar 4-6vg föl, idag fick stoet ett föl, med 2! vg, trodde nästan det var ett projektföl innan jag dubbelkollade hingsten :rofl:.

Sen har jag en fråga till bättre vetande, i raser där det är vanligt med vita tecken verkar det enbart behövas en upplaga för att fölet ska få bläs/strumpor/osv (eller är det kanske så att 99% bär på genen så den dubblas iaf?). Nu har jag kommit över en Frieser med vit stjärn i pannan. Det verkar enbart finnas ett föräldrarpar som ger detta, och jag har redan betäckt och fått ett flertal föl efter brodern med en av mina vanliga svarta ston, och ingen får några tecken. Behöver jag två anlag för detta eller har jag bara otur? Jag vill inte gärna betäcka helsyskon men jag är inte heller sugen på att projektavla i blindo :confused:. Hur fungerar vita tecken egentligen?
Åh länka? Jag har inte sett någon av den rasen med vita tecken förut :love:
 
Däremot tycker jag också det är superläskigt att skicka över mitt sto till en okänd användare. I de både fallen ovan har det varit ston som inte är superduperfantastiska men nu när man börjar få lite bättre hästar känns det inte riktigt okej, tänk om man inte får tillbaka stoet!
De få gånger jag fått lösa saken genom att folk skickar ston till mig så har jag gjort så att jag skickat ett meddelande till dem där jag skriver något typ
"XXX säljer sitt sto Märren med life number 123456 till Aleon för 1 HRC för betäckning med hingst YYY. Märren återsäljs sedan omedelbart till XXX för 1HRC (alternativt transportkostnaden 500HRC)"
Jag ber dem behålla meddelandet som ett bevis på vår uppgörelse.
 
Det hade jag ingen aning om! Tack! Läge att leta rabicanooooos :D

Så lite så😊 Det finns inte så många ännu, vet iaf de här
Två med synlig rabicano :
https://www.horsereality.com/horses/380374/Evernt pappa till den👇
https://www.horsereality.com/horses/667420/mv-walt-disney-83914

Två bekräftade bärare :
https://www.horsereality.com/horses/311495/pellegrino-dc Pappa & farfar till de två☝️
https://www.horsereality.com/horses/530630/xgobeithiol
 
Kan man sälja/pensionera en så här vacker A-T? Hade bestämt mig för att göra det om halvsyrran blev bra och det blev hon ju
 
Hade visst ytterligare ett sto med G+ som jag missade. Även hon med Tarth som pappa.
https://www.horsereality.com/horses/694133/cymidei
Har både ett sto med 5VG och ett A på gallop och en hingst e. HPA med 671 GP och 11G och ett A på gallop så vore kul att tvätta bort de där retliga A:na

Edit: båda har dock G-text på gallop så de känns inte supersvaga. Men hingsten har lyckats nedärva sitt A till ston med G där ändå :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 853
Senast: Iamia
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
60 330
Senast: igbest
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
63 660
Senast: Laa
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
59 244
Senast: liwhoj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp