HorseReality XI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Angående rabicano på A-T. Är det någon som fått fram en rabicano från Asdon*Asdon avel? Jag har ingen vuxen men börjar fundera på om det ändå inte är märrarna Nelaria och Aytac som är bärarna. Det är ju ett antal ungar som blivit åldrade mig veterligen helt utan resultat.

Inte än från någon av mina hingstar iaf, men är inte så många vuxna heller.
Men om det vore Nelaria och Aytac så borde väl dom två mötts tidigare? Eller är dom väldigt ovanliga?
 
Inte än från någon av mina hingstar iaf, men är inte så många vuxna heller.
Men om det vore Nelaria och Aytac så borde väl dom två mötts tidigare? Eller är dom väldigt ovanliga?
Sant att det inte är så många vuxna än men tycker någon borde blivit det iom att det är ett antal vuxna efter dyngbaggen som har Asdon som morfar. Aytac är rätt väl representerad men Nelaria tror jag är rätt trist exteriörmässigt, måste kolla upp henne lite. Tyvärr kan jag inte testa direkt mot Aytac märr eftersom jag sålde min, har en dotterdotter kvar chansen att hon är bärare bli väl bara 25% om nu Aytac är bäraren.
 
Här är Nelarias exteriörbeskrivning
"Nelaira has a powerful and balanced step. She has an amazing two-beat rhythm. Seems like you can keep her canter under control easily. Nelaira's gallop is under control and has some nice extended strides.

She seems to hold up like any other horse. Hmm… Her head seems okay. Not too bad. Nelaira's shoulder could be a bit more upright. Her back movement is flatter and quieter. There's good muscle on the hindquarters. Nelaira's front legs have some solid lines going. She has a good amount of feathering going on"
Hon har alltså BA på Posture, Head och Shoulders

Jag säger inte att det är så bara att det kan vara läge att fundera på saken och inte grotta in sig för mycket på Asdon
 
Tror inte heller jag har något Aytaç-sto kvar, bara en hingst och barnbarn... Använde dock Aytaç-hingsten på min Mango-dotter, blir kanske en rolig överraskning där då ;)
 
Jag har satt alla på Private trade nu. Marshmallow är inte helt gratis (men nästan :p) eftersom hon har en väldans speciell färg, och eftersom hon är betäckt med Gaius. Vill du inte ha fölis så får hon bo kvar hos mig tills hon har fölat och fölet växt upp/kastat, annars är det bara att klicka hem henne när du känner för.
Lille pojken växer upp om några dagar, men jag har noterat att han ska till dig också. :)
 
Jag blir lika förvirrad var gång jag lyckas sälja en häst. Jag har helt gått ifrån att sätta ut dem för 1000 HRC för de annonserna verkar folk inte ens titta på så jag lägger med startbud 1000 men buy out mellan 2500 och 5000 och märkligt nog funkar det ofta. Ibland är det nybörjare som köper dem och då får jag aningen dåligt samvete men vad tusan, hästarna jag säljer i stället för att pensionera är ju söta ganska okej hästar, inte usla så jag tror det är okej. Men så ibland, som i natt, så köper någon som är typ på level 35 och då blir jag misstänksam och undrar vad jag missat angående hästen i fråga! I natt såldes ett sådant föl till en sådan spelare och jag fick lite ångest nu på morgonen. Fast ja, fölet var ett sto och hade bra dressyrsnitt men tragiskt lågt på strenght och man kan ju inte spara alla föl liksom. Men man kanske skulle haft ett lite högre buy out.... #bliraldrignågonbrahästhandlare
 
Min ena Asdon-hingst är u. Aytac. Nu köpte jag ett Nelaria-sto på foundation. Segt bara att jag har för lite DP för att åldra henne. Blir till att skicka in lite hästar på conf-shows och hoppas på bättre utdelning idag!

Det gjorde jag visst inte alls........... det var en hingstunge jag kom hem med :wtf:
 
Weeee!! @Murray Första fölet efter Rhythm Of Sound. 1VG 11G. ”Bara” 712 i totalGP (730 + 734), meeeen - 93,97,88 för dressyr. Alltså. Va? Nittiosju! :cool:https://www.horsereality.com/horses/708470/foal-doe-708470
Men wow vad sjukt! Grattis!! Kul att de andra två statsen hängde med också.
Min första unge hade ju 95 och det som hittills dykt verkar tyda på att hingstens alleller är något spridda. Med lite tålamod och kanske några trista föl på köpet borde det finns chans för ännu fler positiva överraskningar tänker jag. :D
Såklart får du betäcka om, nu?
 
Min ena Asdon-hingst är u. Aytac. Nu köpte jag ett Nelaria-sto på foundation. Segt bara att jag har för lite DP för att åldra henne. Blir till att skicka in lite hästar på conf-shows och hoppas på bättre utdelning idag!

Det gjorde jag visst inte alls........... det var en hingstunge jag kom hem med :wtf:
Så, hittade en vuxen på market. Att man inte alltid börjar där... Nu ska jag prova att koka ihop Aytac och Nelaira och se vad det blir.
https://www.horsereality.com/horses/190051

Edit: kollade confon nu... 2G 4A 6BA :nailbiting: och henne köpte jag ut för 12 000 :laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 951
Senast: Iamia
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
60 735
Senast: igbest
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
63 868
Senast: Laa
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
59 564
Senast: liwhoj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp