Horsereality XIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad ska man säga, knabbarna levererar :p :o
 

Bifogade filer

  • Skärmavbild 2019-07-12 kl. 16.43.29.png
    Skärmavbild 2019-07-12 kl. 16.43.29.png
    62,1 KB · Visningar: 19
Åkte till Australien för att foundationsraida friesrar, helst ville jag ha från specifik kombination men eftersom jag har lite dåligt med stålar tänkte jag nöja mig med några som i alla fall har en av dessa föräldrar. Döm min förvåning när det ligger en liten hingst ute från exakt rätt kombination direkt :rofl: åker jag hem nu med pengar och FT i behåll eller ska jag satsa lite? :o
 
Long time, no see! Jag har varit upptagen med en massa annat och har idag sträckläst halva förra och hela denna tråden :D ni är bra på att babbla ;) jag också :angel: men jag har ju lyckats missa hela knabbe-hysterin! Katastrof! :D
Ännu större, och mer reell katastrof är att senast jag var här skulle jag rensa bort 135 hästar för att kunna ta över 5 fantastiska camarguer från en fellow bukare som skulle ta HR-paus. Det var en vidrig upplevelse att gallra så många. Och nu är det alltså kanske dags igen.
Jag ligger väl på ca 350/200 (ok, minst 50 är föl som ska till Gisela, så de är lättgallrade). Suck. Jag kommer vara tvungen att sluta med några raser.
Men, jag tänker inte ha någon superbrådska. Visst, några ston kommer få gå tomma ett tag om hard-capen införs, men jag tänker betäcka alla som vanligt nu, och fundera på vilka som ska bort under veckorna som kommer.
Shire och Welsh kommer att få stryka på foten om det inte blir en soft-cap (kommer behålla några Welshhingstar och eventuellt något av de äldre welshstona att tävla med isf). Kommer nog få stryka hela linjer hos araberna, eller iaf sublinjer, och vette tusan hur jag ska få ordning på camarguerna... det känns ständigt som att jag har för många hingstar där, men ingen annan har några bra hingstar, så jag måste iaf tappa några omgångar... mycket att fundera på...
Jaja... summa: kika gärna på mina Welshar och Shires. De kan bli till salu ;)
 
Alltså. Jag hade fyra ston som skulle föla idag. Två islandshästar och två trakehnare. Islandshästarna var liksom inga tok-wow-väntar-med-spänning även om det absolut skulle kunna bli bra, men helt egen avel och inget jättenytt. Trakehnarna, däremot... Framförallt den ena, som har 97, 93, 86 för dressyr. Två föl var födda när jag vaknade. Gissa vilka? Trakehnerfölen har fortfarande inte fötts än... :arghh:
Födseln kommer 16 timmar efter betäckningen (och ett antal dagar, självklart), så du får tajma dina betäckningar bättre :idea: ;)
 
Men oldiesarna är också uppe på höga 390, vet inte om någon har kommit över 400 dock.
Ja jag förstår att mina inte håller direkt måttet i toppen :p har inte så stor koll och avlat bland mina, skulle behöva ta in nytt blod om jag skulle satsa mera seriöst men vet inte om jag vill det.
 
Jag tycker eventing är så random så jag kör hoppning med mina oldies. Jag har nio hästar för närvarande som tävlar i hoppning och bara två av dem är trakehnare, resten oldies och de placerar sig en hel del i Europa.
Jag tävlar en del oldies i hoppning också men mina trakehnare, även i hoppning, är så långt bättre att oldiesarna som ras börjar kännas typ värdelös om man vill satsa på tävlingarna.
 
Sant.. Svårt med ovissheten. Det är ju inte långt till den planerade hardcapen (alldeles för kort, kunde man inte få en månads notice iallafall?). Vill inte köpa platser nu och sen upptäcka att jag förlorat på det, men inte heller plötsligt stå med ett överfullt stall :cautious:
Har de spikat ett datum?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 726
Senast: Iamia
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
63 372
Senast: Laa
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
59 866
Senast: igbest
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
58 691
Senast: liwhoj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sätta upp gammal tapet?
  • Bra djurtrimmer, tips?
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp