Horsereality XIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Do it. :devil: Jag är så dödens trött på spelare som vill ha allt serverat istället för att själva anstränga sig lite. Att hen sedan vill ha en inavelsbetäckning på det hade fått mig att be människan fara och flyga, faktiskt. Hädanefter så får mina uppfödningar gå till Gisela eller någon i Bukegänget om intresse finns, för det är alldeles för drygt att försöka sälja dem utan att få skambud eller andra korkade meddelanden.

Nej alltså, hon visste inte vad stoet hade för stam. Jag hade bara gett henne siffrorna. :p


Du har rätt. Ber om 70k + stud fee mellan 15-20k.

Det lät billigt

Jag säljer visserligen inte på marknaden så jag vet inte, men tror inte man kan få så himla mycket för dem egentligen. :p
 
Jag säljer visserligen inte på marknaden så jag vet inte, men tror inte man kan få så himla mycket för dem egentligen. :p
Nej det kan man inte och därför blir det ännu viktigare att man faktiskt begär betalt för hästen. Med dagens utveckling så kommer en bra häst snart vara värd exakt ingenting. Det är orsaken till att jag pensionerar snarare än säljer. Är så oerhört trött när folk med stora stall lägger minimibudet som jag mest satt för att fattiga spelare ska kunna bjuda på en bra häst. Har man pengar kan man banne mig även hosta upp med en rimlig summa.
 
Nej det kan man inte och därför blir det ännu viktigare att man faktiskt begär betalt för hästen. Med dagens utveckling så kommer en bra häst snart vara värd exakt ingenting. Det är orsaken till att jag pensionerar snarare än säljer. Är så oerhört trött när folk med stora stall lägger minimibudet som jag mest satt för att fattiga spelare ska kunna bjuda på en bra häst. Har man pengar kan man banne mig även hosta upp med en rimlig summa.
Jag kan tycka det är helt vansinnigt att man utan att blinka (nåja) lägger 40'-50' på en stud fee där man vet att man med största sannolikhet kommer att pensionera fölet men man vill inte betala skäligt för en vuxen häst som dels förmodligen tjänar in sitt värde i prispengar men dessutom har kostat pengar och framförallt tid och engagemang att ta fram.

Nä mina går till buke eller rakt in i retirement. Sorgligt men sant.
 
Vad kan man sätta för studfee på SW1 hingsten? För icke bukare alltså. Han har ju fina dressyrsiffror, men trots allt 2 A, även om de A:na borde vara lätta att få bort på ev avkommor.
 
Försöker göra mig av med lite Mustangföl men nä asså, jag vill inte. Så jag vägrar. :p

Jag försöker dra ner ordentligt på mustangerna så har bestämt mig för att göra mig av med de äldre stona i min "hög GP+kass confo" linje och bara ha kvar 730-stoet. Men det tar emot att göra mig av med fina Skysong :cry:
 
Vad kan man sätta för studfee på SW1 hingsten? För icke bukare alltså. Han har ju fina dressyrsiffror, men trots allt 2 A, även om de A:na borde vara lätta att få bort på ev avkommor.
Jag betäckte nyligen med en hingst med mkt bra dressyrstats (274 tror jag) men A på gallop. Den kostade 25000. Inga roliga tecken och gallop är ett värre A än de din har.

Samma hingsthållare har en SW1 med bra stats utan A ute för 200 DP.
 
Nu undrar jag om det inte börjar gro en liten fejd mellan mig och en annan spelare... vi verkar ha liknande ambitioner i aveln och ligger snarlikt i en del tävlingar, jag har köpt ett par av hennes hästar tidigare men nu har hon cancellat 3 (!) trades ganska direkt efter att jag lagt bud på dem. Om slump så är det en ganska märklig slump :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 705
Senast: Iamia
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
63 285
Senast: Laa
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
59 658
Senast: igbest
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
58 599
Senast: liwhoj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp