Horsereality XIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Riru - nej nu ser jag att jag kan kolla på könet på det tredje stoet, så då borde hon definitivt få ett föl efter Limarus :up: Min fina Pearl Jam :love:
 
Jag tycker det går lite blandat på marknaden nu. En hel del av hästarna säljs nästan direkt, men det är också många rätt vettiga hästar som knappt ens går att skänka bort. Några av fölen har t om hunnit bli vuxna innan de försvunnit... och då rör det sig ändå om BRA hästar
 
Nyfiken bara, varför är det viktigt med just hög styrka?
Därför att styrka är en av de GP bitar som ingår i både distans och galopp. Arabens förmåga inom dessa grenar har förbättrats kraftigt men just styrkan ligger efter. Den hingstunge jag länkade är den arab som har högst styrka i spelet (nästan säker då jag letar efter dem). Det är tyvärr inte ovanligt att se en arab med bra gren GP som vid en koll har en styrka på en bra bit under 50 ibland närmare 40. När det ser ut så finns det inte så mycket förbättringspotential längre eftersom de andra bitarna är såpass höga så det snarare blir slumpfaktorn än aveln som avgör om avkommorna är ett avelsframsteg eller inte
 
RNG för GP är så otroligt dålig överhuvudtaget så jag börjar fundera på att helt enkelt skippa aveln tills de uppdaterar den till något som inte är totalt random, för det känns det som att den är nu. :down:

Jag tycker det är en av de bitarna som faktiskt fungerar som man kunde vänta sig! Men som nämnts innan så tittar jag inte så mycket på total GP, utan koncentrerar mig på en gren. Och även om det såklart blir riktiga bottennapp ibland har jag fått många trevliga överraskningar också! :)
 
God morgon!

Vaknade till ett fint litet oldie-stoföl med helt okej GP och siffror och hela fem VG minsann. Det är lite ironiskt för egentligen är det trakehners jag vill pyssla med och bara ha oldiesarna som sidoprojekt men jag får fler fullträffar med oldiesarna...

Har en lite trist vecka igen med trakehnarna dock och i natt hade mitt sto som jag betäckte med Mad Hatter kastat så jag försöker gärna igen när vi råkar vara online båda @Hedinn
 
God morgon!

Vaknade till ett fint litet oldie-stoföl med helt okej GP och siffror och hela fem VG minsann. Det är lite ironiskt för egentligen är det trakehners jag vill pyssla med och bara ha oldiesarna som sidoprojekt men jag får fler fullträffar med oldiesarna...

Har en lite trist vecka igen med trakehnarna dock och i natt hade mitt sto som jag betäckte med Mad Hatter kastat så jag försöker gärna igen när vi råkar vara online båda @Hedinn
Jag är inne nu, om det passar dig :)
 
Okej jag är efter men varit på semester osv.
Men den här uppföddningsstoppet, gör de något åt foundation med då?
Hur menar du? Det är ju om man har fler hästar än stallplatser man inte ska kunna avla, i dagsläget kan man ju inte köpa från foundation utan plats i stallet, så det blir ju ingen skillnad. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 594
Senast: Iamia
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
62 585
Senast: Laa
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
58 957
Senast: igbest
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
57 944
Senast: liwhoj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp