Bukefalos 28 år!

Horsereality XV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ni som använder Noukies Stable tracker eller annat liknande, hur gör ni med hästar som blivit sålda och pensionerade? Dvs raderar ni dem eller markerar ni på annat sätt och i så fall hur?
 
Ni som använder Noukies Stable tracker eller annat liknande, hur gör ni med hästar som blivit sålda och pensionerade? Dvs raderar ni dem eller markerar ni på annat sätt och i så fall hur?
Jag har kvar dom men markerar den hästens hela rad med röd färg i Breed 1. Och sen justerar jag manuellt i fliken för statistics.

Så himla förvirrande det är när man sålt ett sto och har kvar fölet och sedan döper den nya ägaren om stoet och man fattar inte alls vem som är mamma till fölet :confused:🤔 En anledning till att pensionera i stället för att sälja bara det :D
Det är verkligen SJUKT irriterande. Just nu går det inte att sälja några (gypsy) hästar alls, men i framtiden kommer jag nog inte ens försöka sälja hästar jag haft i avel av den anledningen. Jag har sålt ett gäng sen tidigare som blev omdöpta såklart och varje gång jag tittar i stamtavlan på avkommorna blir jag lika förvirrad och undrar "vad 17 är det där för häst". :meh:
Det blir Gisela i fortsättningen.
 
Ni som använder Noukies Stable tracker eller annat liknande, hur gör ni med hästar som blivit sålda och pensionerade? Dvs raderar ni dem eller markerar ni på annat sätt och i så fall hur?
Jag markerar mina med en”•” och blå färg för såld, lila för gisela.
Jag vill ju ha kvar deras siffror för att veta vad olika hästar ärver ner (tex att Stryke Three ärver ner average health på respiratory, ok den upptäckte jag ändå eftersom alla föl kom ungefär samtidigt ;) ), och vad som finns bakom de jag har nu.
Summa: har jag lagt ner jobbet på att föra in en häst så ska de j-ligt mycket till innan jag raderar informationen.
 
@Murray skulle man kunna få komma med ett sto till Whydah för hrc vid tillfälle?
Javisst! Är du kvar?

Ni som använder Noukies Stable tracker eller annat liknande, hur gör ni med hästar som blivit sålda och pensionerade? Dvs raderar ni dem eller markerar ni på annat sätt och i så fall hur?
Jag brukar sätta in i ett annat dokument. Förut under en annan flik men dokumentet blev för tungt (har tydligen sålt/pensionerat snart 1000 hästar :o). Nu lägger jag dessutom inte in hästar i dokumentet jag vet med mig direkt att jag ska pensionera så nu hamnar bara keepers och ? i dokumentet.
 
Tack alla för svar. Ja man vill ju ha kvar dem på något vis, och siffrorna i och med att de försvinner när man pensionerar. Dessutom kan man ju då se vad hästskrällena egentligen heter om de säljs och blir omdöpta. Får mecka lite och se om jag ska prova färgmarkera dem till att börja med.
 
Javisst! Är du kvar?


Jag brukar sätta in i ett annat dokument. Förut under en annan flik men dokumentet blev för tungt (har tydligen sålt/pensionerat snart 1000 hästar :o). Nu lägger jag dessutom inte in hästar i dokumentet jag vet med mig direkt att jag ska pensionera så nu hamnar bara keepers och ? i dokumentet.

Nu är jag!
 
Vill någon ha en tävlingshäst för reining? 351 reiningGP. winning-moment
Jag använder honom inte i min avel (har dock sparat strån i frysen utifall att) och tänkte att han får flytta ut så jag har plats för annat. Men innan jag skickar till Gisela tänkte jag ändå höra här först.
 
Kollade igenom mina mustangers resultat i körning och blev väldigt positivt överraskad.
Hingsten har en rad som är 25-26-20 vilket väl får anses tyda på att han hänger med rätt bra iom att han har rätt jämnt antal första, andra och tredjeplatser.
 
@Riru, titta pulling powern på den här 😍
Inte sett nån ligga så högt innan, men det kanske finns fler?
Synd att han bara har 12G
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20190721_231209_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_20190721_231209_com.android.chrome.jpg
    118,5 KB · Visningar: 19
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 996
Senast: Iamia
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 013
· Visningar
64 029
Senast: Laa
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
60 992
Senast: igbest
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
59 845
Senast: liwhoj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp