Horsereality

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag fick precis fullt i stallet igen :banghead: men tack för erbjudandet!
De finns säkert kvar längre fram. Sålda blir de nog inte...:/

Helt plötsligt har jag däremot 5(!)tomma boxar! Jag är lite sugen på att köpa in nån mer ras; lurar på quarter, islänning eller fjording. Men vad är bra GP på dessa raser?

Kanske nån bukare sitter på nåt trevligt sto som ska säljas? Vill köpa BRA hästar, gärna med rolig färg/fina tecken men viktigast är GP en bit över medel och minst 1 VG på conformation samt inga average.
 
De finns säkert kvar längre fram. Sålda blir de nog inte...:/

Helt plötsligt har jag däremot 5(!)tomma boxar! Jag är lite sugen på att köpa in nån mer ras; lurar på quarter, islänning eller fjording. Men vad är bra GP på dessa raser?

Kanske nån bukare sitter på nåt trevligt sto som ska säljas? Vill köpa BRA hästar, gärna med rolig färg/fina tecken men viktigast är GP en bit över medel och minst 1 VG på conformation samt inga average.
Vad gäller islänning är det fortfarande relativt få över 600 GP. Har dock dåligt med BRA ston till salu just nu, men nån helt okej hingst om det skulle vara intressant.
 
De finns säkert kvar längre fram. Sålda blir de nog inte...:/

Helt plötsligt har jag däremot 5(!)tomma boxar! Jag är lite sugen på att köpa in nån mer ras; lurar på quarter, islänning eller fjording. Men vad är bra GP på dessa raser?

Kanske nån bukare sitter på nåt trevligt sto som ska säljas? Vill köpa BRA hästar, gärna med rolig färg/fina tecken men viktigast är GP en bit över medel och minst 1 VG på conformation samt inga average.
Skulle denna kanske kunna vara något? 😊
https://www.horsereality.com/horses/132520/ritma-af-aura
 
Yes! Hittade ett foundationföl jag ville ha till sist. Ett tråkigt brunt sto utan några tecken, men hon har tillräckligt bra GP för att jag ska vilja behålla henne. Hoppas bara att hon får okej conformation också... :nailbiting:
 
På väg hem från jobbet så ser jag att jag har fått ett meddelande på HR. Någon som är intresserad av en av min w10 QH som ligger ute med startbud på 10.000, men "since nobody seems interested i[sic] would offer you 5 to 7k." EEEEEH, hästen har fem dagar kvar på marknaden (sex när hon skrev?), så att våga påstå att 'ingen är intresserad' är ganska magstarkt. :cautious: Och tänka sig, en och en halv timme efter att hen skickat sitt meddelande så hade någon bjudit 10.000 HRC på hästen. :grin:
 
Grattis till fölet @Din_vante , hon ser ut att ha blivit ett mellanting mellan far och mor :) och speciellt grattis till g-genen ;)

Nu har jag lagt ut stoet inklusive föl på marknaden för bara 5000. Jag håller mig till mina tinkrar. Det var ju omöjligt att hitta ny hingst till stoet och orkar inte vänta tills fölet växer upp för att prova färgavla. Så om någon är intresserad är det bara att hojta så tar jag bort dem från marknaden och säljer privat.
 
På väg hem från jobbet så ser jag att jag har fått ett meddelande på HR. Någon som är intresserad av en av min w10 QH som ligger ute med startbud på 10.000, men "since nobody seems interested i[sic] would offer you 5 to 7k." EEEEEH, hästen har fem dagar kvar på marknaden (sex när hon skrev?), så att våga påstå att 'ingen är intresserad' är ganska magstarkt. :cautious: Och tänka sig, en och en halv timme efter att hen skickat sitt meddelande så hade någon bjudit 10.000 HRC på hästen. :grin:

Hm, vad skulle du vilja ha som buyout för att köpa loss nåt av W10-stona? :angel: Nu har jag lite mer pengar (sålt hästar) och avskyr auktioner där folk höjer 1 HRC i taget...
 
Skulle ju inte skaffa mer hingstar... Men den här hade i alla fall 708 i GP, nu får jag vänta spänt tills jag kan flyga hem för att kolla resten på den.

Tror jag måste sluta med camargue och/eller mustanger, börjar samla på mig en himla massa Akhal Tekes och PREs.
 
  • Gilla
Reactions: Laa
Hm, vad skulle du vilja ha som buyout för att köpa loss nåt av W10-stona? :angel: Nu har jag lite mer pengar (sålt hästar) och avskyr auktioner där folk höjer 1 HRC i taget...
Ååh, jag vet inte. :o Jag vet liksom inte vad de är värda... Det finns väldigt få liknande till salu just nu, så jag kan inte heller kolla vad de "borde" kosta. Vad är du sugen på att betala? :p
 
Har flera mustanger till salu just nu, lite blandad kompott och inga superhästar, men en del med lite kul teckning och färg (grullo, OLW, TO, CR) :) Flera är Star eller med 2x1st. Heter samma som här, om någon vill kika.

Btw köpte någon loss min urusla CR/CR mustanghingst för 50000, som visserligen gick fint på utställning men hade GP 574 typ :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 837
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 903
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 317
Senast: Madalitso
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
32 717
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp