Horsereality

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur kollar man vilka raser som är bäst lämpade för en viss gren? Även om andra raser hör sig bra på individnivå så måste väl nån specifik ras ändå vara mer passande än övriga?

Jag är för övrigt fattiglapp...
 
Vissa dagar får alla mina hästar dåliga utställningsresultat, typ flera procent under vad de kan ha annars. Vad beror det på? Och händer det er också, eller är det mitt stall som är olycksdrabbat? ;)
 
Såg en stackars krake som garanterat tryckt fel när h*n bjöd på en häst. Den var utlagd för minst 7500 och det hade någon bjudit. Nästa bud var på 75001 :arghh:
Säljaren har just accepterat budet, garanterat mycket glatt överaskad
 
De ägs av Gisela.
Såg det igår. Tror att många av dem köps dirket från marknaden. När jag var i Asien igår kväll så uppstod 4 nya föl på arabsidan just från Asien. De hade höga nummer så det verkar som om det plockas ut hästar ur systemet den vägen. En av dem var riktigt okej. Det kan ju ha varit en spelare men i såfall gick det oerhört fort från köp till penisonering
 
Vissa dagar får alla mina hästar dåliga utställningsresultat, typ flera procent under vad de kan ha annars. Vad beror det på? Och händer det er också, eller är det mitt stall som är olycksdrabbat? ;)
Enligt wiki-sidan baseras bedömningen dels på hästens grundförutsättningar och dels på en slumpad faktor som ska spegla hästens dagsform.
Jag har också haft några utställningar när hästar som annars alltid fått rött knappt fått 70 poäng, så så är det ibland. Trist, men det är det som gör att man med envetet utställande kan få star på rätt många hästar :D
 
Såg det igår. Tror att många av dem köps dirket från marknaden. När jag var i Asien igår kväll så uppstod 4 nya föl på arabsidan just från Asien. De hade höga nummer så det verkar som om det plockas ut hästar ur systemet den vägen. En av dem var riktigt okej. Det kan ju ha varit en spelare men i såfall gick det oerhört fort från köp till penisonering
Ja, jag såg samma när jag kollade vad som låg ute. (Bor i Asien). Det kan ju vara säljande spelare som har akut platsbrist och pensionerar hästen iofs.
 
Enligt wiki-sidan baseras bedömningen dels på hästens grundförutsättningar och dels på en slumpad faktor som ska spegla hästens dagsform.
Jag har också haft några utställningar när hästar som annars alltid fått rött knappt fått 70 poäng, så så är det ibland. Trist, men det är det som gör att man med envetet utställande kan få star på rätt många hästar :D

Åhåja, ja då är det bara dåliga dagar helt enkelt. :)
 
Jag heter Laa i spelet också.

XP per klick är undersökt, men redovisning blir ikväll. Nu ska jag iväg och mata mitt andra spelberoende. Det är community day i Pokémon Go :D
 
Heter Arisj där också.
Upptäckte för övrigt när jag kollade in conformation att mina hingstföl är överlägset bättre än mina stoföl. Har två stoföl med högst 3vg, högsta på mina hingstföl är en med 6vg och två med 5. Tror jag får satsa på att bli hingststation eller något istället. :rofl:
 
Jag heter Tuskntemper i spelet. Några bukare har susat förbi i flödet och köpt hästar av mig, har jag sett tidigare. :D
 
Hur kollar man vilka raser som är bäst lämpade för en viss gren? Även om andra raser hör sig bra på individnivå så måste väl nån specifik ras ändå vara mer passande än övriga?

Det brukar alltid rekommenderas någon gren om man tittar på uppfödarens utvärdering under fliken 'genetics'. Man märker snabbt en trend vilka raser som brukar anses lämpade till vad, och det brukar vara ungefär i linje med vad de ofta används till i verkligheten också. Alltså körning för de stora arbetshästarna, hoppning och dressyr för varmbloden, distans för araber, osv.
 
Funderar på en sak. Kan man träna som vanligt med hästen då hon är dräktig? Funderar lite på att åldra en märr, betäcka henne och göra klart grudnträningen under dräktigheten.
 
Man kan alltså inte få wildlife tickets på andra sätt än o levla upp?
Verkar inte så. Jag har inte heller lyckats lista ut hur man köper dp. Det står att man kan köpa dem men jag hittar inte hur (behöver inga nu men...).
Jag har en hel hög med Wildlifetickets som jag inte har något intresse av. Skulle gärna skicka dem vidare till någon bättre behövande
 
Funderar på en sak. Kan man träna som vanligt med hästen då hon är dräktig? Funderar lite på att åldra en märr, betäcka henne och göra klart grudnträningen under dräktigheten.

Mina dräktiga ston går än så länge att träna. De ska föla om en vecka. Jag tror det går att träna hela dräktigheten :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 899
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 983
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 384
Senast: Madalitso
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
32 845
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp