Horsereality

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag gråter lite dock. Någon har pensionerat några föl som jag vill ha! Uääääääh!!! Får hoppas det produceras ett nytt som jag kan lägga vantarna på... i brist på det har jag stalkat fram ett föl med samma mamma och duglig pappa som bor som ensam arab med en massa andra hästar och skickat ett brev till ägaren och frågat om hen vill sälja :D
Hur ser du vilka föl som pensionerats?
 
Mitt ena Cleveland Bay-sto har fått två Day-Champion :D (det lönar sig att ställa ut på natt/morgon, för de två gånger jag ställt ut henne nu på dagen för att få en tredje Champion har hon inte räckt till för). Så nu håller jag tummarna för att det ska gå vägen ikväll istället.
Hon har bara good på confirmation, men har ändå skrapat ihop 4 1st Premium och 1 2nd Premium. Tyvärr är hon mest lämpad för löp, och jag vill satsa på körning. Hon har körning som en möjlig gren men löp rekommenderas. Vet inte om jag ska gå emot den rekommendationen eller inte...

4 av 16 kurser avklarade på universitetet. Så det rullar på ganska bra ändå.
 
  • Gilla
Reactions: Laa
Hon har bara good på confirmation, men har ändå skrapat ihop 4 1st Premium och 1 2nd Premium. Tyvärr är hon mest lämpad för löp, och jag vill satsa på körning. Hon har körning som en möjlig gren men löp rekommenderas. Vet inte om jag ska gå emot den rekommendationen eller inte...
Jag tycker det är synd att man inte lagt lite mer energi på grenrekomendationerna. De är vanligen helt uppåt väggarna utifrån vilka raser det rör sig om. En tinker som rekomenderas för distans :confused:. För mig känns det lite som om man ofta rekomenderar distans som en sista utväg om hästen inte duger till annat :crazy:
 
Jag kollar lite på marknaden och rycker nästan till när jag ser hästar till salu för 150 000 :eek: inga bud, jojo vad konstigt då med tanke på att hästarna är helt medioker med inga poäng över 80 på utställning :confused::angel::D
 
Jag kollar lite på marknaden och rycker nästan till när jag ser hästar till salu för 150 000 :eek: inga bud, jojo vad konstigt då med tanke på att hästarna är helt medioker med inga poäng över 80 på utställning :confused::angel::D
Ja vissa verkar tro att de hittat en privat hemlig guldgruva i Foundation market. Jag bara skakar på huvudet. Tittade på ett föl som var intressant på marknaden tidigare idag men den var itne intressant för 15000 alt. köpa loss för 50000
 
Häromkvällen när jag var i Asien och kollade efter oldenburgare föl med inriktning dressyr, så kom jag tänka på något. Något som fick mig att känna väldigt dum :o Jag har ju trakehnare också och deras inriktningar är dressyr, och då undrade jag om inte den rasen helt enkelt är bättre för dressyr än oldenburgare. Så jag jämförde conformationpoängen (på de tre grenar som gäller för dressyr) hos min bästa oldenburgare med inriktning dressyr mot min sämsta trakehnare - joho trakehnaren hade bättre poäng :o vet inte varför jag inte tänkt på detta förut :banghead:

Mina oldenburgare för hoppning och fälttävlan behåller jag absolut, har inte ännu märkt någon ras som är bättre där. Men de som är riktade mot dressyr blev jag lite osäker på nu. Hingstarna kan jag behålla ändå och ha dem tillgängliga för stuterier, jag har märkt att min mustang hingst har fått betäcka en del ston (troligen tack vare hög GP och låg kostnad) :up:
Men jag har två dressyr ston som jag skulle kunna sälja ... eller avla på med hingstar utifrån. Det var ju ändå dressyr hästarna som var värst drabbade av att vara så släkt med varandra. Tåls att tänkas på, men nu känner jag mig iallafall mindre stressad av att behöva hitta en obesläktad häst till dem iallafall :D
 
  • Gilla
Reactions: Laa
Ja vissa verkar tro att de hittat en privat hemlig guldgruva i Foundation market. Jag bara skakar på huvudet. Tittade på ett föl som var intressant på marknaden tidigare idag men den var itne intressant för 15000 alt. köpa loss för 50000
:rofl:

Jag upptäckte en intressant sak dock! De där non-player kontona (som står bakom foundation fölen tex) säljer ibland föl på marknaden också. Jag har inte sett någon i europa ännu men jag var i andra världsdelar där jag råkade på några, och då såldes de för lägre än 5000. Likadan risk för dåliga hästar tror jag. Men det kan vara lite lurigt att få syn på dem, jag köpte en, som dock inte var så jättebra, som hade fått namnet Be Careful - och det var från ett non-player konto, så man kan inte bara liksom hålla ett öga efter foal doe namn.
 
Och så råkade jag visst köpa en Akhal Teke :crazy:. Jag skulle ju bara ha araber. Så nu är det två "fula" ankungar i flocken en exmor och en akhalteke :banghead:
 
Klickade hem tre Gypsy Horses, skäckar alla tre, tänkte jag kanske skulle kunna tjäna en hacka men än så länge går det trögt. Skulle sälja Akhal Teken jag köpte också men blev akut betuttad så han får stanna, än så länge..
 
Aleon heter jag där
Nu när man inte köper så mycket hästar så rullar ju det mesta på rätt automatiskt så visst borde man kunna skapa ett konto till för en 'familjemedlem' :angel:
 
Om detta håller i sig så...:nailbiting:
horserealityconf.PNG

Nu är det bara 5 anmälda än så länge, och knappt tre timmar kvar, men man kan ju hoppas i alla fall.

(heter som ni kanske ser samma där som här:))
 
Jag heter Loocello :)

Om mitt Mustangsto fortsätter som hon gjort idag, kommer hon ha fått en stjärna när jag vaknar imorgon! Tyvärr var inte hingstarna lika bra. Den ena försöker jag sälja för tillfället, men jag tror inte någon kommer nappa då han inte alls är särskilt attraktiv. Lär bli Retirement Home.
 
Jag heter samma där som här. :)

Jag har en hel hög med hästar till salu just nu. Jag tycker ju att det är roligt att klicka hem hästar, både på HR Foundation och i vildmarken i NA... Så det är ju tråkigt när det blir fullt i stallet. :angel:
Mina två trakehnerstoföl kommer inte vara svårsålda, men de andra... Men gissa hur glad jag blev när någon hade köpt mitt camargueföl! Jag trodde aldrig att han skulle bli såld, för han var ganska usel. Mina andra mindre bra hästar som är till salu har i alla fall lite roligare färger, så kanske det kan komma något skambud på dem också. :p Det känns ju tråkigt att pensionera små föl, liksom...
 
Jag kollar lite på marknaden och rycker nästan till när jag ser hästar till salu för 150 000 :eek: inga bud, jojo vad konstigt då med tanke på att hästarna är helt medioker med inga poäng över 80 på utställning :confused::angel::D
Jag gick in på marknaden och ser en häst som heter Champion For Sale med underrubrik "Wonder Colt!". En häst med den sämsta bedömningen jag någonsin sett från Jean (Camargue), med 4 st below average och resten average.

Jag kan inte för mitt liv förstå vad som gör denna Champion (som INTE är en Day Champion, utan har fått några 3rd och några under 60 %) till en "Wonder Colt!" men han går att köpa direkt för... 700.000. :nailbiting: Just nu ligger budet dock på 4000...

Tycker det är så fruktansvärt fult att försöka luras. :down: :turd:
 
Jag gick in på marknaden och ser en häst som heter Champion For Sale med underrubrik "Wonder Colt!". En häst med den sämsta bedömningen jag någonsin sett från Jean (Camargue), med 4 st below average och resten average.

Jag kan inte för mitt liv förstå vad som gör denna Champion (som INTE är en Day Champion, utan har fått några 3rd och några under 60 %) till en "Wonder Colt!" men han går att köpa direkt för... 700.000. :nailbiting: Just nu ligger budet dock på 4000...

Tycker det är så fruktansvärt fult att försöka luras. :down::turd:
Det kan ju stå champion i texten, champion inom någon gren. Så det finns det förutom day champion också.
Men det låter högst otroligt att det fölet skulle ha något sånt O_o och för det priset..!! :rofl: Det får mig nästan att bara skratta, jag kan förstå att man lägger direkt priset högre än budgivningens början men så högt.. :rofl::rofl::rofl: Av ren princip skulle jag vägra lägga bud bara på grund av den anledningen. :D

Men lurigt att döpa hästen så, jag håller med :down: Därför kollar jag alltid siffrorna för säkerhets skull.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 892
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 971
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 376
Senast: Madalitso
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
32 835
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp