Horsereality

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ååh, så segt att min finaste mustanghingst har så låg GP :( 3VG och 9G, Star predicate och bara utställd med 1st.. E/E CR/CR D/nd2 - och så har han bara 573 i GP :banghead:
 
Jag gjorde nog ett kap igår igen. Hittade ett W19 arabsto på marknaden. Texten lät ok och hon kostade...2000. :D Klick klick. Hon visade sig ha alla G och är och sniffar på 80 på utställningarna redan. Inte SÅ dåligt. Tror första ägaren trodde hon var jättedålig. Hen hade skickat henne på utställning utan att grooma... :cautious:
 
-AlvaT - Loocello - PRE och Mustanger
-AraSlei - AraSlei - Mustanger, frieser och Oldenburg.
-Arisj - Arisj - Kladrubers, Mustanger + några till
-Asko - Asko - akhal-tekes, mustang, oldenburg, norman cob, trakehner, shire. endast 1 hingst: brabant, haflinger
-Avalbane - Avalbane - Gypsy, Haflinger, islänning (och nästan (minst) en av varje ras utöver...)
-Blacksmtifharm - Blacksmithfarm - Cleveland Bay(körning), Mustanger, Norman Cob
-Brisa - Sparrow - Oldenburgare, Trakehner samt Mustanger.
-Calmiche - Calmiche - Camargue, Exmoor, enstaka av andra raser
-Caoimhe - Caoimhe - Welsh (+ andra raser för att sälja)
-Cewe-Exmoor- Camargue- Mustang-Oldsburgare-Trakenher
-Din_vante - Matsuu- Främst Gypsy horse
-Elo - Mynonaster - Akhal Teke, Mustang, PRE, Welsh
-Fazeem - Fazeem - Welsh, Oldenburgare, Trakehner (+ lite av varje av de andra raserna)
-Gabby_Ossi - Guana - Akhal-Teke, Oldenburger
-Hedinn - Allee - Islandshäst, PRE, Trakehner (och tydligen Mustanger)
-Invicta - Tuskntemper - Normandisk cob, och lite annat blandat. Blir nog mest avelshingstar ett tag för att håva in pengar tills Knabstruppern eller Norikern släpps. :angel:
-Iamia - Ophiogomphus - islandshäst, akhal teke, quarter, trakehner, oldenburg, en maskotmustang, en shire hingst () och en rätt bra RN welshhingst... Blandad kompott alltså.
-Ii-ssa - Mrkiwi19 - en jäkla massa mustanger 🙈😂 2 st pre o en arab, 2 camargue ute för försäljning
-inverterad - inverterad - Islandshäst, Mustanger, Gypsy horse mest, och camargue/exmoor/brabant/welsh/araber till försäljning
-Laa - Laa - Araber, några Camarguer, en Akhal teke ute till försäljning
-Laponia - Holmavik - Mustanger, Islänning, Ahkhal-Teke. Och massor till salu...
-Linta - Linta - Fjordingar + ett par andra individer som råkade vara dugliga
-Lyeton - Lazetti - Arab, Akhal-Teke
-Mirella - Mirella - Mustangs och några enstaka av andra raser.
-Santoxen - Santoxen - mustang, fjord, exmoor, brabant
-Shaggy- Aleon- Arab (+1 Akhal-Teke)
-Sasse - Mustanger och Akhal-Tekes. Enstaka av andra raser.
-Therese1988 - Therese88 - Oldenburg, Mustanger, Quarter. Och några andra
-Wingates - Wingates- Akhal Teke, och enstaka individer av andra sorter.


Har spelat ett tag nu men missat att skriva något här! Har framförallt en islandshingst och en mustanghingst som jag tycker väldigt mycket om och hoppas ge trevliga föl. Sen har jag ett gäng halvbra mustangston som ska bli mammor, dom har ju så roliga färger :angel: Första fölet kommer imorgon så ska bli spännande!

Har även ett gäng akhal-teke på tillväxt som jag har tänkt avla på, sen får vi se om det känns värt att fortsätta. Hittat en bra hingst efter mycket om och men iallafall. Sitter på massor med dåliga akhal-tekes som jag köpt bara för färgerna (man hinner ju inte kolla breeders advice, finns ju risk att någon annan hinner före :nailbiting:).... Så om någon vill ha så är dom gratis, behöver göra plats i stallet....

Råkade även köpa mig en cleveland bay igår (trots endast 1 plats ledig i stallet :banghead:), bara för att hon var sååå söt. Ställde ut henne i morse och hon fick över 80 poäng, så tror hon får vara kvar och växa till sig lite!

Har tydligen extremt dålig självkontroll så det här med att få ner antalet hästar går sådär. Försöker bli lite kräsen på vad jag köper in nu iaf...
 
  • Gilla
Reactions: Laa
Hmm, den där gulsvarta ATn som jag var glad att bli av med (bra GP med 7 below average och aldrig kommit över 60% i utställningen) har nya ägaren lagt ut till salu igen. Med startbud 20 000 :cautious:
 
Jag gjorde ett lyckat köp igår kväll! 😃 Min Norman cob-hingst har blivit day champion 33 gånger, men jag tänkte att jag ville ha en till att använda på hans döttrar sen. Köpte en som såg ut att ha perfekt genetik för körning, enligt texten. Han hade inte världens bästa GP, men så slog han till och blev day champion i sin första utställning och spöade därmed min stjärnhingst 😯
 
Har precis startat upp jag med. Behover nagat att gora trakiga dagar pa jobbet :angel: Tankte satsa pa Gypsys men ger mig sjalv en inkorningsperiod forst. tester alla funktioner och sant.
 
Kollade på min avelshingsts avkommor och där fanns en till deceased nu och näää så bittert för stoägaren, den var så fin med mörk färg bred bläs och blåa ögon :(
 
För övrigt så har en till av mina ston äntligen blivit vuxen och jag känner mig som en stolt mamma :D
Screenshot_20181108-124953_Samsung Internet.jpg

Så fin :love:
 
Min Camargue som är den enda färdigtränade vuxna hästen jag har kom trea på tävling inatt.:D Jag fick hela startavgiften tillbaka... :meh: Vet att jag läst att det inte var jättemycket man får, men känns ändå lite glädjedödande.

Köpte mitt första welsh-sto imorse(foundation), inspirerad av tråden. 74%, 1VG resten G och 617 i GP. Beskrivningen tyckte jag lät som att det skulle vara bättre än så, men tydligen inte.

Har levlat upp igen så är lite sugen på att köpa mig mina sista boxplatser (upp till 50st) och fånga lite fler hästar... Har för tillfället inget bättre att lägga pengarna på ändå :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 885
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 965
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 376
Senast: Madalitso
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
32 832
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Lösa hundar
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp