Horsereality

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jahapp, så var man fast i det här också :o Spelade Howrse ganska länge precis när det kom ut men tröttnade sedan. Fattar inte allt här ännu men det ger sig nog. Så extremt fina bilder alltså. Nu ska jag bara försöka bestämma mig för en ras :cautious:
 
Vad som krävs för utställningar: ju fler very good desto bättre. Det kan gå lite i vågor hur bra det går men i princip är det det. Iallafall enligt mig, andra kanske har bättre tankar.

Fjording: Deras medelvärde på hur bra de är är lägre än tex hos oldenburgare, definitivt. Men eftersom de tävlar i utställning bland andra fjordingar, och inte bland tex oldenburgare, så blir det inte omöjligt att vinna en klass om man har en bra häst. För att få tag på en bra häst så krävs det en del tålamod och tur om man går via foundation biljetter. Marknaden är ett annat alternativ men då har man konkurrens om priset istället.
Och varför man skulle vilja satsa på dem ... Tja, för att man gillar rasen och tycker att de är fina? :D Vita fjordingar är rätt sällsynta nu. Och så med de nya tävlingsgrenarna så kanske de går bra i någon annan gren där de klassiska raserna inte går så bra, kanske körning? Har du fått syn på någon Fjording som kan bli champion i något?

Foundation ticket får du lättast genom att levela upp, och det gör du genom att ta hand om hästar - det går snabbt i början :)
Mitt bästa sto (som nyss fick 89.470 på utställning) har alla ”good”... Fattar inte varför hon är så bra. :p
 
Tack så mycket för svaret! :)

Alltså, egentligen är det ju de grova ponnyerna jag älskar allra mest, så min ursprungliga tanke var att satsa på mina tre favoritraser - fjording, haflinger, och islandshäst. Men så blir de totalsågade av Caroll, så jag blev osäker på om det skulle gå att gå runt på dem alls... Men när jag blir bättre på spelet så lyckas jag nog också lista ut vad jag ska kolla efter för att få finingarna. ;) Jag tycker bara det är lite orättvist, för fjordingar kan faktiskt också! :p

Aja, nu har jag fått tag på en helt okej liten welshponnyhingst, så kanske det är där aveln bär av ett tag nu. :D Jag var tvungen att ladda ner Puffin till telefonen så att jag kunde spela där också...
Jag har faktiskt en haflinger som har gått ganska bra på utställningarna. Den har 609 GP och kan bli champion. Texten är inte så jättekul men den har 1 VG och 11 G.
Man får tänka på att de som är till salu nu är sämre, och då kan det dröja innan någon köper någon av dem och nya kan komma in på sidan. Som sagt, man får ha en hel del flyt för att få tag på ett bra föl ibland :D
 
Meh. Mitt welshföl kom etta i sin utställningsklass, men har ändå inte fått en pokal (trots att den var bredvid namnet när utställningen hade avslutats). Why? :cry:
De rosetter som syns på sidan får man bara om man kommit över en viss siffra. Och dagschampion om hästen fick bäst poäng av alla, inklusive ston och hingstar.
 
Vad betyder symbolerna under status på hästarna?
Utropstecken - de kan matas, vattnas, mockas osv.
Hanteln - de kan tränas.
"Retur"symbolen - de är till salu
Könsymbolen - hingsten står till tjänst i stuteriet (andra kan betala för att använda honom) och jag tror att ett dräktigt sto har samma symbol.
 
Utropstecken - de kan matas, vattnas, mockas osv.
Hanteln - de kan tränas.
"Retur"symbolen - de är till salu
Könsymbolen - hingsten står till tjänst i stuteriet (andra kan betala för att använda honom) och jag tror att ett dräktigt sto har samma symbol.

Dräktigt sto har väl väckarklockan? Tror det iaf :)
 
De rosetter som syns på sidan får man bara om man kommit över en viss siffra. Och dagschampion om hästen fick bäst poäng av alla, inklusive ston och hingstar.
Men rosetter får de ju. Men inte pokaler om de kommer på guld/silver/brons-plats.
 
Reste till asien och kom hem med två Akhal Teker, 699 och 701 GP. Den senare köptes pga färg (isabel) och det blev ju strålande.
 
Fan, jag köpte en häst till... :laugh:
jag har verkligen ingen självbehärskning när jag hittar en lovande häst... typiskt nog en hingst. En till. Tack och lov har jag bara två ston som är gamla nog att vara dräktiga. (Gissa om de är dräktiga?)
Jag förstår inte var alla framtida föl ska få plats. Jag menar, visst, jag säljer av ”de dåliga”, men om jag avlar för andra egenskaper än utseende vet jag ju inte om de är ”dåliga” förrän de är tävlade, och vem vill köpa dem då? Både ”fula” och ”dåliga”.
Och det kommer knappast finnas plats att behålla alla ”bra” heller...
Det här börjar känns lite grann som verkligheten :D
 
Men rosetter får de ju. Men inte pokaler om de kommer på guld/silver/brons-plats.
Nu förstår jag det som att man inte får några pokaler alls i utställningar, utan pokalerna gäller för de olika tävlingsgrenarna. Så egentligen får man ingen belöning för att ens häst var bäst på en utställning, utan bara en rosett för den poäng hästen fick.
 
Alltså, jag är helt fast. När jag har vaknat under natten har jag slängt fram telefonen och tränat mina hästar... :o Och så råkade jag köpa tre islandsstoföl. De är ganska fina, men alla har typ samma färg. :p
 
Jag börjar också få fullt i mitt stall! :nailbiting: Ska sälja 5 av hästarna nu, hoppas någon vill köpa dem haha. Sen ska ett av de dräktiga stona säljas så fort fölet är fött. Skulle kunna sälja henne dräktig egentligen, men jag är för nyfiken på fölungen... tänk om den blir fin och jag vill ha den själv liksom :angel:
 
Nu förstår jag det som att man inte får några pokaler alls i utställningar, utan pokalerna gäller för de olika tävlingsgrenarna. Så egentligen får man ingen belöning för att ens häst var bäst på en utställning, utan bara en rosett för den poäng hästen fick.
Aha! Det förklarar ju saken. Då hade de ju inte behövt ha pokalsymboler på resultatlistan... :idea:
 
Alltså, jag är helt fast. När jag har vaknat under natten har jag slängt fram telefonen och tränat mina hästar... :o Och så råkade jag köpa tre islandsstoföl. De är ganska fina, men alla har typ samma färg. :p
Alltså, jag med... :o Och känslan av att man inte kollat på jääääätte lääääänge. Och så har det gått typ 2 min. :nailbiting:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 816
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 889
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 267
Senast: Madalitso
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
32 700
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Diarré
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp