Horsereality

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag önskar att det var tillåtet att ha flera konton.. :D Att man typ kunde parkoppla dem så att det inte var möjligt att fuska genom att sälja hästar och sånt mellan dem. Jag vill bara spela mer liksom :angel::D
 
Herregud, jag har ingen självbehärskning över huvud taget. :o Fortsätter jag så här så kommer jag ha alldeles för många hästar på nacken snart.

Hur lång tid tar det för fölen att åldras? Jag har väldigt många som är 6 månader gamla just nu. Det känns som en evighet innan de kommer att bli vuxna...

Också - Delta Points? Hur får man tag på dessa? Är det bara riktiga pengar som gäller för att få dessa?
 
  • Gilla
Reactions: Laa
Dräktigt sto har väl väckarklockan? Tror det iaf :)
Just det ja! :idea: Det glömde jag.

Men rosetter får de ju. Men inte pokaler om de kommer på guld/silver/brons-plats.
Precis. :)

Nu köpte jag ett rätt så uselt islandsstoföl bara för att den hade vita tecken och ett blått öga. Jag är en dååååålig uppfödare. :angel:
Köpa färg - vad är det för fel på det? :confused::angel: Men jag vill ändå tipsa om att ha lite tålamod (tålamod? vad är det?:o) för folk kommer att föda upp just såna hästar på löpande band, och då kanske man får tag på en sån häst med bra poäng. Fast .. vänta, vem har tid för det :angel:
 
Herregud, jag har ingen självbehärskning över huvud taget. :o Fortsätter jag så här så kommer jag ha alldeles för många hästar på nacken snart.

Hur lång tid tar det för fölen att åldras? Jag har väldigt många som är 6 månader gamla just nu. Det känns som en evighet innan de kommer att bli vuxna...

Också - Delta Points? Hur får man tag på dessa? Är det bara riktiga pengar som gäller för att få dessa?
Delta points, som du säger kan köpas, men de är även en möjlighet att vinna om en häst vinner day champion. Systemet lottar mellan belöningar som pengar, biljetter och delta points.
Jag tror att man får också delta points när man levelar upp...

Men bara en i taget. Man måste ju ha lite lockelse till att köpa en bunt istället för att vänta ;) Jag sparar alla mina tills jag måste köpa nya stallplatser (för jag känner mig själv rätt väl.. :angel:)

Tillägg: Hästarna åldras en månad per dag om man inte själv väljer att åldra dem :D
 
Finns det egentligen någon orsak att ställa ut hästen mer när den fått sin stjärna?
Chansen till day champion då man kan få belöning.
Annars så är det väl högsta poängen man kan pusha upp, och det kan vara bra ur försäljningssynpunkt eller hingstsynpunkt (då chansen blir större att folk väljer ens hingst att avla med).
 
Jag önskar att det var tillåtet att ha flera konton.. :D Att man typ kunde parkoppla dem så att det inte var möjligt att fuska genom att sälja hästar och sånt mellan dem. Jag vill bara spela mer liksom :angel::D
Ja men eller hur :o jag läste på registrar sidan om att om man var flera som spelade ur samma hushåll så höll de koll på transaktioner mellan dem. Och då dök en liten ful tanke upp om att det borde ju vara möjligt att ha flera konton då ... Men tiden på dygnet skulle inte räcka istället :rofl::D
 
  • Gilla
Reactions: Laa
Tillägg: Hästarna åldras en månad per dag om man inte själv väljer att åldra dem :D
OBS, om man väljer att åldra hästen för att man vill ha fölet här och nu - så hjälper det inte, oavsett vilken ålder modern har så måste man vänta de dagar man har tills fölet föds. Tyvärr! :D
 
Chansen till day champion då man kan få belöning.
Annars så är det väl högsta poängen man kan pusha upp, och det kan vara bra ur försäljningssynpunkt eller hingstsynpunkt (då chansen blir större att folk väljer ens hingst att avla med).
@Shaggy Kom på en grej till, jag tror att fölet blir också bättre ju äldre det blir och ju mer tränad det är. Dvs det går bättre i utställningarna.
 
@Shaggy Kom på en grej till, jag tror att fölet blir också bättre ju äldre det blir och ju mer tränad det är. Dvs det går bättre i utställningarna.
Ah! Så kan det ju vara. Får testa om ett tag igen (framförallt med hingsten). Frågan är ju vad man ska göra med hästarna snart. De är 6-9 månader och att träna igenom träningsprogrammet går ju rätt fort. Vad gör man när man har en 11 mån unge som det inte finns något att göra med? Den kommer ju förfalla totalt fysiskt
 
Jag gillar verkligen att de har ansträngt sig för att ge de olika träningsmomenten olika "namn" så att säga, känns mindre monotont att klicka på dem då :love:
 
Ah! Så kan det ju vara. Får testa om ett tag igen (framförallt med hingsten). Frågan är ju vad man ska göra med hästarna snart. De är 6-9 månader och att träna igenom träningsprogrammet går ju rätt fort. Vad gör man när man har en 11 mån unge som det inte finns något att göra med? Den kommer ju förfalla totalt fysiskt
Det är ett problem ja, man får antingen age:a upp den eller så får man vänta tills den är tre och då träna upp den igen. Jag hade det problemet i början förra gången och då blev otålig så att jag age:ade upp dem. Men jag lärde mig sedan att man fick ta träningen i sin takt så blev man färdig ungefär tills hästen blev tre.

Lite som i verkliga livet, unga hästar behöver pauser för att lära sig ;)

Tillägg: Säker på att du tränat igenom alla fyra sidor? Isåfall har du varit väldigt aktiv :D
 
Jag är pank:laugh:. Satsar på utbildning, sadelmalare/hovslagare. Det lär ta några veckor innan utbildningen är klar.

Mina hästar tränas, ingen som är klar för tävling än, men snart så.

Hur lätt är det att sälja hästar? Har tre- fyra till salu men inget händer. Kan det vara så att man får vänta in att de hamnar på förstasidan på marknadsplatsen? Eller har jag satt överpris Kanske? ( exmoor och camargue i Europa)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 886
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 966
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 376
Senast: Madalitso
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
32 833
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp