Horsereality

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså. Har lyckats göra lite plats i stallet. Reser till annan världsdel för att leta ett (bara ett. verkligen.) bra islandsto. Kommer hem med TRE quarterhästar??? Jag som inte ens satsar på quaters? :confused: Stallet är nu fullt igen. Återstår att se om det var lyckade köp eller inte :banghead:
 
Men det har jag ju inget nu. :arghh: Tycker det är nog jobbigt att det tar så galet lång tid för dem att växa upp. Och sen tar det ju evigheter innan de blir tränade nog mycket för att kunna prestera i tävlingar. :meh:
Jag väntar på att de fixar så att man kan köpa DP för riktiga pengar... Jag kommer att sponsra dem... Har flera föl som jag vill ska växa upp NU!! :arghh:
 
Har hittills bara åldrat upp en häst... Den var färdigtränad när jag köpte den så ville inte se den bara bli sämre och sämre i form... Plus att jag ville betäcka med @Iamia s hingst :angel:

Tror förresten hag har lyckats pensionera min ena grimma :cautious:
 
Har hittills bara åldrat upp en häst... Den var färdigtränad när jag köpte den så ville inte se den bara bli sämre och sämre i form... Plus att jag ville betäcka med @Iamia s hingst :angel:

Tror förresten hag har lyckats pensionera min ena grimma :cautious:

Attans! När du säger det så... Jag har nog också pensionerat några grimmor 😱
 
Alltså, jag tycker att de är lite snåla. När man vunnit några Day Champion (per dag) så får man WT, FT eller DP. Oftast FT. Jag vill hellre ha 250 HRC än 1FT
 
Såg något om bankkonto i forumet och började leta. Insåg att jag kunde klicka på pengasumman och komma in på det. Helt plötsligt har jag 26715 som jag kan se men även 36273 som sitter på ett konto. Hur kom de dit?
 
Ibland undrar jag om vissa bjuder på allt som rör sig. Det där stoet jag köpte loss för 15000 hade några bud innan med det första på 1 och så fortsatte det så. Alltså på riktigt, vill man ha hästen får man väl ge ett vettigt bud. Köpte en annan häst där jag hade en som bjöd emot som höjde sådär löjligt lite (tror det var 10). Den andra gav upp vid 5500 och ett par dagar senare släptpe säljaren hästen till mig. Tror knappast h*n gjort det om jag fånat mig med +1 hela tiden.

Håller med!

Hur släpper man hästen till ett bud innan tiden är ute?
 
Blev sugen på att köpa en häst :angel: och kollar marknaden. Hittar ett sto som har conformation 0-0-11-1. Någon har bjudit 11500 för den :confused:. Nej den har ingen rolig färg, den är helt vanlig fux.
 
:rofl:
Köpte ett buckskinsto (QH) från foundation bara för att buckskinhingsten gick på ett ögonblick. Tänkte att ja, här kan jag tjäna pengar.
Kollar Carrol's beskrivning...
https://www.horsereality.com/horses/146629/foal-doe-146629

:rofl::rofl::rofl:
Undrar hur många below average där gömmer sig. Jag är nyfiken på att ställa ut henne för att se, men å andra sidan vill jag ju att hon ska ut ur mitt stall igen. Gärna med en liiiiten vinst.
:rofl:
(Varför gör jag så här?)
 
@Arisj Du snodde den söta silverislänning mitt framför ögonen på mig! :rage::cry:

(Grattis!)

EDIT: Det var du som tog skäcken också!?!?!? :cry: Jag försökte vara snabb och klicka, men saknade en ledig stallplats...
 
Jaha, då får jag väl be att det nyainköpta welshstoen är RN åtminstone...

Edit: YES, det var hon. :bump:
Och så gick jag in och skulle kolla på den och ser det där Akhal-Teke stoet du har till salu. Hittade ingen arab på marknaden och jag vill ju ha en till häst men jag föder upp ARABER har ju redan en ankunge i form av Astrid. Till det har hon för låg GP men hon har ju bra exteriör :arghh::arghh: Varför skulle jag kolla :banghead:
 
La ju ut isisstoet med buyout pris 150k inte trodde jag någon skulle nappa, men vips så var hon såld 🙈 börjar ångra att jag kanske släppte iväg henne för billigt
 
:rofl:
Köpte ett buckskinsto (QH) från foundation bara för att buckskinhingsten gick på ett ögonblick. Tänkte att ja, här kan jag tjäna pengar.
Kollar Carrol's beskrivning...
https://www.horsereality.com/horses/146629/foal-doe-146629

:rofl::rofl::rofl:
Undrar hur många below average där gömmer sig. Jag är nyfiken på att ställa ut henne för att se, men å andra sidan vill jag ju att hon ska ut ur mitt stall igen. Gärna med en liiiiten vinst.
:rofl:
(Varför gör jag så här?)

Haha, jag blev direkt att tänka på denna meme!🤣

20181109_210449.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 880
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 956
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 369
Senast: Madalitso
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
32 830
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp