Hunduppdateringstråden del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tolkar sånt som smärta! (Eller saknad om nån i flocken föravunnit)

Vi har precis varit hos vet, men ska absolut kolla igenom henne igen! Saknad har jag inte ens tänkt på, de är med husse och grejar i svärmors hus (som precis gått bort) och mig har de inte sett på en vecka...
Får se hur hon är i helgen, nu när ordningen är återställd, om det är saknad får vi nästan försöka oss på ett annat upplägg...
 
Vi är på plats hela familjen på camp Igge- Rut ska på sin första utställning imorgon så grabbarna fick lov att hänga med. Skönt gäng, 3 hundar och en katt i en ministuga :rofl:
IMG_20181019_201722.jpg
 
Har klarat av 6 av 12 dagar där jag antingen jobbar eller har jobbrelaterade möten. Har lite dåligt samvete över att hundarna blir ensamma lite mer än vanligt men jag hinner ju ändå träna och rasta dom så tror att jag mår sämre än dom av det.
 
DÖR. En kompis ska sälja en ungtik som jag haft ögonen på sedan den föddes. :arghh: Och sambon; "ja men åk och köp den då om du vill ha den" :cautious: Men den har med all sannolikhet bott i hundgård och är dessutom i England så det är inte så himla lätt att bara hämta hunden och slänga in den i flocken liksom.
 
DÖR. En kompis ska sälja en ungtik som jag haft ögonen på sedan den föddes. :arghh: Och sambon; "ja men åk och köp den då om du vill ha den" :cautious: Men den har med all sannolikhet bott i hundgård och är dessutom i England så det är inte så himla lätt att bara hämta hunden och slänga in den i flocken liksom.
Vilken?
 
DÖR. En kompis ska sälja en ungtik som jag haft ögonen på sedan den föddes. :arghh: Och sambon; "ja men åk och köp den då om du vill ha den" :cautious: Men den har med all sannolikhet bott i hundgård och är dessutom i England så det är inte så himla lätt att bara hämta hunden och slänga in den i flocken liksom.

Är det rätt hund så är det bara att anpassa hundhållningen efter den. Helga har ju växt upp i hundgård och aldrig bott inne. Hon får bo i hundgård här med och sakta och succesivs vänjer vi henne med att vara inne. Det är inte säkert att hon någonsin blir så pass bekväm nog att bo inne på heltid och det får vi acceptera. Vi har ändå fått en drömhund :)
 
Är det rätt hund så är det bara att anpassa hundhållningen efter den. Helga har ju växt upp i hundgård och aldrig bott inne. Hon får bo i hundgård här med och sakta och succesivs vänjer vi henne med att vara inne. Det är inte säkert att hon någonsin blir så pass bekväm nog att bo inne på heltid och det får vi acceptera. Vi har ändå fått en drömhund :)

Vi har sagt att vi är intresserade i alla fall. Uppfödaren är en vän till mig och hon vill gärna att hunden får åka till oss. Ägaren säljer den för att hon inte har tid (också en uppfödare av BCs.)
 
En tik på 10 månader. Har sagt att vi är intresserade, men troligtvis om, det går igenom, så kommer den stanna i england för träning tills i vår. :nailbiting: Ska jag FB stamtavla? :rofl:
Mitt generella råd: köp inte en hund du inte har kört, om du inte har extremt bra koll på vad som finns bakom...
 
Vi har sagt att vi är intresserade i alla fall. Uppfödaren är en vän till mig och hon vill gärna att hunden får åka till oss. Ägaren säljer den för att hon inte har tid (också en uppfödare av BCs.)
Om den säljs pga tidsbrist så har de väl inte tid att träna den heller?
 
Vi har haft två väldigt lugna veckor pga mycket att göra och är framförallt impad över hur räcerschäfern har tagit det. Lugn och fin både ute och inne trots att det ibland gått flera dagar med bara korta rastningar. Älskar hundar med bra avknapp och anpassningsförmåga :love:

Bild på god fäfernos :D

IMG_8654.JPG
 
Känner mig så otroligt nöjd med damerna idag. Aysu har ju tidigare tyckt att det är otroligt läskigt med hundmöten. Visst har vi fått det mycket bättre, men det händer fortfarande då och då att framförallt stora, skällande hundar är läskiga.

Idag på morgonrastningen så mötte vi en collie som bor här någonstans. Den skäller som en tok så fort den ser oss, även om den är lååångt bort. Idag var den ganska exakt 50 meter bort när den fick syn på oss (yep, jag mätte på karta sedan av ren nyfikenhet) och skällde konstant och drog i kopplet mot oss. Trots det så var mina damer helt avslappnade. Vi stod stilla och väntade tills de gått åt det håll de skulle. (Lite skönt att vi mötte dem i en korsning där de skulle åt annat håll än oss). I somras tyckte Aysu att den hunden var läskig, men nu har hon visst vant sig :p

Däremot, den stooora schäferkorsning som igår flög mot oss i mörkret med husse släpandes efter i kopplet, den var läskig. Det tyckte både jag och damerna... Hoppas att vi inte möter den så många gånger till, men det lär vi väl tyvärr göra.
 
Rost har gått sin första ik1! Jag satsade stenhårt på en bra känsla för alla parter så mer eller mindre sket i linjerna, men hämtpoängen var fina och han var med mig hela vägen runt. Fåren var ganska tunga för de flesta, men inte för Rost!
 

Bifogade filer

  • 20181020_135542.jpg
    20181020_135542.jpg
    423,3 KB · Visningar: 39
Rost har gått sin första ik1! Jag satsade stenhårt på en bra känsla för alla parter så mer eller mindre sket i linjerna, men hämtpoängen var fina och han var med mig hela vägen runt. Fåren var ganska tunga för de flesta, men inte för Rost!

Tävlar ni i Viddviken? :)
 

Åh, vad kul! Jag bor ju bara en liten bit därifrån. Tänkte åka förbi idag på hemvägen från mitt eget tävlande men det gick ju så dåligt att jag åkte hem och tjöt istället... :cautious: :p

Kul att det gick bra! :up: Tävlar du imorgon också?
 
Åh, vad kul! Jag bor ju bara en liten bit därifrån. Tänkte åka förbi idag på hemvägen från mitt eget tävlande men det gick ju så dåligt att jag åkte hem och tjöt istället... :cautious: :p

Kul att det gick bra! :up: Tävlar du imorgon också?
Nej men Imoen gör! (Från min kull)

Resultaten idag sög, men känslan med Rost var toppen!
 
I dag har vi varit ute i svampskogen med goda vänner och sonen. Skägget hölls kopplad men gammla Mamma Mu fick tuffa på mellan oss. I tre timmar var hon i konstant rörelse. (Utom när hon tiggde kanelbullar :cautious:)

Det tog inte ens 5 minuter från Svampstället och hem men hon hann somna djupt i bilen. Väl hemma orkade hon inte ur bilen utan låg glatt kvar och snarkade :heart
Nu har hon sovit i soffan resten av dagen.
Det är mycket sovande nu på gammla dar.

Men vi fick nog ihop ca 14 kilo på 2 timmar effektivt plockande :up:

20181020_143331.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Då fortsätter vi här tänker jag 😊 Långspår för Mint idag -hela 1000m och så bra han gjorde det!
25 26 27
Svar
520
· Visningar
37 409
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
200
· Visningar
7 444
Hundhälsa Min yngsta hund gjorde illa tassen förra veckan, och har sedan dess haft 10-12 stygn vid två av tårna. Hittills har det varit ganska...
Svar
3
· Visningar
350
Senast: hastflicka
·
Övr. Katt Jag har bokat tid för avlivning av min gamla katt i morgon, och nu sitter jag här och räknar ner timmarna. 💔💔💔 I hela 19 år har hon...
Svar
13
· Visningar
1 005
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp