Hur hade du gjort i den här situationen?

Toastmaster/madame har bett om videohälsning från alla oinbjudna för att spela upp som en kort film.

Present har övriga släktingar frågat om jag ville köpa.

Jag hade nog frågat om det fanns något att bidraga till, typ att jag kunde skänka en get via UNHCR.
Om jag gillade släktingen alltså. Jag har dåååålig kontakt med släkten generellt, vi är mest släkt. Sen farmor gick bort finns ingen orsak att ses öht.
Jag har vänner som fyller den funktionen. Jag kan sakna det, men inte i form av de som finns.
 
Toastmaster/madame har bett om videohälsning från alla oinbjudna för att spela upp som en kort film.

Present har övriga släktingar frågat om jag ville köpa.

Men, va? Har inte toastmaster/madame fått detta om bakfoten? Jag var nyss på bröllop och de som hade skickat hälsningar var ju de som var bjudna men av någon anledning inte kunde delta. Hade tyckt att det vore skitmärkligt med hälsningar från folk som inte blivit bjudna.
 
Det beror på. Jag var i en liknande situation där jag inte blev inbjuden till ett bröllop inom familjen (!) eftersom kyrkan man valt var pyttepytteliten och avskilt belägen (i fjällvärlden) och gästerna skulle få resa och kalas betalda. Man valde då en mycket liten inre krets som bjöds in och det kändes helt ok. Vår resa hade kostat en hel del då vi bodde långt bort. Nån videohälsning förväntades vi dock inte skicka.
 
De som INTE är inbjudna ska skicka en videohälsning? Om jag varit brud eller bröllopsgäst hade jag sett det som "Hallå där, varför bjöd du inte mig?"-gest.

Har toastmastern alltså suttit och gått igenom brudparets släkt och vänner för att se vilka som "borde" varit bjudna men inte blivit det? Vet brudparet om det? De har säkert suttit och brottats med gästlistan X antal timmar och diskuterat fram och tillbaka om vilka som ska vara med.

Om du vill, skicka ett fint grattiskort efter bröllopet. Det blir säkert mer välkommet än en videohälsning.

Dessutom, när skulle brudparet se hälsningarna? Förhoppningsvis inte under middagen...eller festen efteråt.
 
Nej och nej.
Video hälsning när man inte är bjuden på bröllopet känns awkward.
Att bli ombed att köpa present när man inte är bjuden på bröllopet känns bra fräckt.
Hade jag varit bjuden men inte kunnat gå hade läget varit annorlunda.
Hade nöjd mig med att skicka ett fint kort under dessa förutsättningar.
 
Det var det märkligaste jag läst på länge. Hälsningar från de som inte är bjudna? Det är ju ganska många, om man säger så...

Ja man undrar ju var gränsen går för vilka oinbjudna som förväntas ge sin hälsning?
Superkonstig grej, och sätter jag mig in i brudparets sits skulle det ju kännas riktigt awkward.
Skulle ju vara en annan sak om det handlade om någon inbjuden som inte kunde närvara, eller om t.ex en grupp av kollegor från jobbet (givet att ingen sådan var inbjuden) gick ihop och gjorde något. Men detta! Jag häpnar.
 
Men nej vad konstigt, det hade jag inte gjort!
Vild gissning är att personen som frågade tänker sig att det ska vara ett fint/kul inslag under t.ex. festen, att man spelar upp massa hälsningar och så ska brudparet känna sig omtyckta och populära osv.
Men alltså JÄKLAR vad märkligt det borde kännas?! Både för paret, gäster och oinbjudna.

Jag hade kanske gjort det om det var ett väldigt litet bröllop och någon jag tyckte om, t.ex. om en nära vän bara bjöd närmsta familjen, på den nivån. Men ett stort bröllop med många bjudna, då kan de glömma att jag skickar videosnutt och present :crazy: Ett kort däremot skulle jag absolut kunna skicka, men på eget initiativ då och inte på "beställning".
 
Men, va? Har inte toastmaster/madame fått detta om bakfoten? Jag var nyss på bröllop och de som hade skickat hälsningar var ju de som var bjudna men av någon anledning inte kunde delta. Hade tyckt att det vore skitmärkligt med hälsningar från folk som inte blivit bjudna.
Kan tänkas att jag fått det lite om bakfoten :angel:

Alla som inte kommer vara med på tillställningen har fått frågan att skicka en videohälsning. Däribland även de som inte blivit inbjudna.

Kan man inte komma av olika anledningar ser jag inget konstigt med att skicka en hälsning, men när ens närvaro inte är viktig för brudparet känns det bara konstigt att skicka en hälsning.
 
Det var det märkligaste jag läst på länge. Hälsningar från de som inte är bjudna? Det är ju ganska många, om man säger så...
Det handlar om släkt, vänner och bekanta som känner brudparet, men som inte står tillräckligt nära. De har bjudit de som de tycker är viktigast i sitt liv och vill fira sin dag med.

Sedan får man väl tycka vad man vill om toastmasters/madames önskemål att de som inte kommer ska skicka en hälsning :p
 
Kan tänkas att jag fått det lite om bakfoten :angel:

Alla som inte kommer vara med på tillställningen har fått frågan att skicka en videohälsning. Däribland även de som inte blivit inbjudna.

Kan man inte komma av olika anledningar ser jag inget konstigt med att skicka en hälsning, men när ens närvaro inte är viktig för brudparet känns det bara konstigt att skicka en hälsning.

Ja, men var drar man gränsen?
"Alla som inte kommer vara med på tillställningen" Det är ju mängder med människor. Detta är ju folk som brudparet valt att INTE bjuda. Fruktansvärt pinsamt för brudparet att få en hälsning av dem.
 
Kan tänkas att jag fått det lite om bakfoten :angel:

Alla som inte kommer vara med på tillställningen har fått frågan att skicka en videohälsning. Däribland även de som inte blivit inbjudna.

Kan man inte komma av olika anledningar ser jag inget konstigt med att skicka en hälsning, men när ens närvaro inte är viktig för brudparet känns det bara konstigt att skicka en hälsning.

Ja, det känns ju jättekonstigt? "Ööh hej, fick ju inte vara med, men grattis på er dag då". :crazy:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag behöver skriva av mig om en situation som orsakat väldigt mycket ångest och frustration hos mig på senaste. Det kommer att bli...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
17 188
Senast: Mineur
·
Tjatter Corona i Stallet Stall Vårlyckans ridskolechef Christian Grey, har länge ignorerat alla Coronadirektivt och ridskolan har efter...
40 41 42
Svar
836
· Visningar
26 894
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 525
Senast: Imna
·
Relationer Såhär i bröllopstider har jag fått en inbjudan för någon månad sedan. Mamma ska gifta sig med sin sambo sedan många år tillbaka. Jag är...
2 3
Svar
43
· Visningar
6 408
Senast: Avalbane
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp