Hur mycket behöver ni sova? *Spinn-off på barnens sovtider-tråden*

Brukar vara som piggast om jag sover kring 6-7 timmar. Men sen beror det lite på hur jag jobbar för tillfället. Är det en nattsväng så blir det ju lite skevt med sovtiderna.
 
Jag försöker sova så mycket som möjligt. På vardagarna går jag och lägger mig samtidigt som barnen, och somnar vid 21-22, går upp vid 6. På helgerna sover jag gärna 10-11 timmar per natt, vaknar utvilad och återhämtad. Tränar mycket så behöver all sömn jag kan få.
 
Jag är både imponerad och avundsjuk på er som klarar av så lite sömn. Jag brukar sova 8 tim på vardagar men skulle lätt kunna sova 10. Brukar inte ha några problem att sova om jag bara får läsa lite innan jag släcker, värre är det dock att somna på nya ställen.

Får jag sova 5-6 timmar är jag ett vrak som knappt vet vad jag heter :crazy:
 
8-9 timmar sover jag när jag mår som bäst. Gärna uppdelat på två olika episoder per dygn.

50853930_2226016020794634_6519110951977877504_n.jpg

Aldeles för sant. :laugh:
 
Jag kliver upp kl 4:45 på vardagarna och lägger mig kl 21:30-22:00. Jag verkar klara mig bra på dessa timmar. På helgerna sover jag dock mer. Kliver upp och släpper ut hästarna vid kl 5-6 och sedan brukar jag somna om ett par-tre timmar.....
 
Jag har alltid varit en trött människa och inpräntad sen liten att timmarna före 00 är viktigast att sova så fram till jag fick barn sov jag 9-10 timmar per att, vardag som helg. Aldrig problem att somna och sov som en stock, tills jag fick barn som sov som en kratta och förstörde min sömn totalt. Han började sova bra vid runt 2 år men det var kört för mig. Nu är han snart 3 men jag sover fortfarande dåligt. Ibland får jag bara 5 timmars sömn och det klarar jag mig verkligen inte på, ligger ständigt efter och känner jämt att jag bara vill gå och lägga mig :down: Har pga det fått utmattningssymtom och ångest. Har fått medicin utskriven för sömnen vilket hjälpt lite men kommer ta ett tag innan jag kommer tillbaka till normal sömn.
 
Jag är mest förundrad över att många har tid att sova 9-10 timmar på en vardag.
Det låter skönt men då skulle jag inte hinna med allt jag vill. Å andra sidan fattar jag att andra inte lägger lika mkt tid på restid till jobbet etc.
De dagarna jag rider efter jobbet är jag hemma vid halv sju, då har jag 2,5 timme till jag vill lägga mig. Jag har dock inte så mycket jag vill göra efter jobbet mer än stallet.
 
Försöker få minst 8 timmar på vardagarna, på helgen brukar jag inte ställa klockan. I helgen har jag vaknat efter 9 timmar sömn.
 
De dagarna jag rider efter jobbet är jag hemma vid halv sju, då har jag 2,5 timme till jag vill lägga mig. Jag har dock inte så mycket jag vill göra efter jobbet mer än stallet.
Ja jag inser att jag har tex mer restid och fritidsaktiviteter som slutar senare. Har tex kör två gånger i veckan som slutar ca halv tio och då kan jag komma i säng ca elva.
Och sen behöver jag åka halv sju-sju på morgonen. Tyvärr gör mina sömnproblem också att jag inte somnar direkt utan det tar väl minst någon timme.
 
Ja jag inser att jag har tex mer restid och fritidsaktiviteter som slutar senare. Har tex kör två gånger i veckan som slutar ca halv tio och då kan jag komma i säng ca elva.
Och sen behöver jag åka halv sju-sju på morgonen.
Ja jag inser att jag har tex mer restid och fritidsaktiviteter som slutar senare. Har tex kör två gånger i veckan som slutar ca halv tio och då kan jag komma i säng ca elva.
Och sen behöver jag åka halv sju-sju på morgonen.
Jag åker också halv sju på morgonen, men behöver absolut senast tio ligga i sängen. Men jag är nog påverkad av min uppväxt, efter sju åtta på kvällen planerar jag inte in något alls. :o
 
Jag åker också halv sju på morgonen, men behöver absolut senast tio ligga i sängen. Men jag är nog påverkad av min uppväxt, efter sju åtta på kvällen planerar jag inte in något alls. :o
Aha ok.:)
Jag tycker dock ofta aktiviteter börjar typ sju. Jag går ofta någon kurs per termin eller tränar något etc och då tycker jag det ofta blir rätt sent. Sen ska man åka hem efter kursen, duscha så jag slipper det på morgonen etc och då är klockan ofta redan halv elva då det är klart tycker jag.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Aha ok.:)
Jag tycker dock ofta aktiviteter börjar typ sju. Jag går ofta någon kurs per termin eller tränar något etc och då tycker jag det ofta blir rätt sent. Sen ska man åka hem efter kursen, duscha så jag slipper det på morgonen etc och då är klockan ofta redan halv elva då det är klart tycker jag.
Jag rider lektion en dag i veckan, den börjar sju, men då är det bara hem och duscha och sedan sova.
 
Jag somnar 21.30 och vaknar typ alltid 01.50, sen kan jag inte somna om, bara att gå upp. Tvingar mig på helger att vara uppe längre, då kan jag ha sovmorgon...till 03. Men aldrig trött på dagarna, så jag behöver väl inte mer sömn.
 
Jag är mest förundrad över att många har tid att sova 9-10 timmar på en vardag.
Det låter skönt men då skulle jag inte hinna med allt jag vill. Å andra sidan fattar jag att andra inte lägger lika mkt tid på restid till jobbet etc.
Jag prioriterar sömn före det mesta. Den enda aktiviteten jag gör är att träna och skjutsa barn till olika grejer. Jag jobbar iofs inte heltid heller. Trist ja men orkar inte annars och jag vet vilka konsekvenser sömnbrist får på lång sikt. Därför kommer jag inte köpa häst innan jag går i pension eftersom jag då inte skulle hinna sova ordentligt.
 
Jag prioriterar sömn före det mesta. Den enda aktiviteten jag gör är att träna och skjutsa barn till olika grejer. Jag jobbar iofs inte heltid heller. Trist ja men orkar inte annars och jag vet vilka konsekvenser sömnbrist får på lång sikt. Därför kommer jag inte köpa häst innan jag går i pension eftersom jag då inte skulle hinna sova ordentligt.
Jag prioriterar också sömn högt! Hellre sover jag någon timme för mycket.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tänkte att någon här kanske kan ha någon idé om varför det kan bli så, och om det finns något man kan göra åt det, andra mediciner...
Svar
11
· Visningar
2 700
Senast: SiZo
·
Äldre Jag har ett problem. Jag "fungerar inte" tidigt på morgonen. Vilket blir ett reellt problem för mig som hästtjej, som har både...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 275
Senast: DarkInNight
·
Småbarn Dottern är ganska nyss fyllda 2 år. Hon har aldrig sovit en hel natt i sitt liv (om en med hel natt menar från nattning ca 21 till...
Svar
7
· Visningar
1 734
Senast: inverterad
·
Småbarn Har en 2,5 åring, född 2 aug 2009. Han har sedan han föddes varit ett barn med stort sovbehov. Vi brukar skoja om att han sov sina 6...
2
Svar
24
· Visningar
5 127
Senast: Snyggve
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp