Icke engelskspråkig film/serie

Idag när jag öppnade tråden så slog det mig samma sak, undra om inte om mycket är på engelska i den?

Tycker det är SÅÅÅÅÅ kasst när man gör så i filmer. :down:
Då minns jag rätt då! Jag kommer ihåg att jag störde mig som fan på engelskan, och att jag i början trodde att huvudpersonen skulle vara engelsman i och med språket :D.
 
Jag letar också efter en serie som jsg såg för kanske tio år sedan.
Den är från nya Zeeland (eller Australien?)
Och den handlar om ett gäng i 30-årsåldern som delar lägenheter.
Bla är det tre personer, en kille och två tjejer som delar en lägenhet. En av de tjejerna är från ursprungsbefolkningen.
Jag tror en av de två tjejerna var läkare.

Det är allt jag minns och jag kan minnas fel...
 
Börja med Der Untergang, fortsätt sedan med Han är tillbaka (Er ist wieder da) om Hitlers plötsliga och ytterst oväntade uppvaknande i nutidens Berlin. Båda finns på Netflix!
 
Intressant att några är samma som jag älskar och några är sådana jag ogillar massor :p OP är min sambos favoritserie, jag gav den femton avsnitt men gav sen upp :o

Några av de jag gillar:
:love: Code Geass (och såklart då även Lelouch of the Rebellion)
Attack on Titan
Bleach (arc 1-3, sen spårar det lite väl mycket emellanåt)
Fairy Tail
Death Note
Full Metal Alchemist (vi ser igenom FMA Brotherhood just nu :))
Fate/Stay Night, Fate/Zero och Fate/Unlimitied Blade Works (jag såg dem i den ordningen)
Tokyo Ghoul
Akame ga Kill
Angel Beats

Flera i din lista jag inte sett, kanske får kika på dem! Jag är dock rätt kräsen har det visat sig :o Både med stilen på tecknandet, karaktärerna och dialogen.
Just ja Death Note glömde jag, den är ruggigt bra. Älskar handlingen i den.
Bleach var bra i början,
jag slutade titta efter att de tog Aizen till fånga
Ah, det var Code Geass: Lelouch of the Rebellion, jag tänkte på. Glömde faktiskt bort att det finns en uppföljare. :o
Akame ga Kill är också bra, det finns så mycket bra där ute.
Jag gillar även Skip Beat.

Just det ja, glömde ju en storfavorit (hur kunde jag :o) TTGL (Tengen Toppa Gurren Lagann).

Sen har jag även några BL favoriter:
Sekaiichi Hatsukoi
Yami Matsuei
Gauken Heaven

De jag kollar på just nu i väntan på nya är:
Aijin
Bungou Stray Dogs
One Piece
 
Hinterland är en walesisk serie som finns på Netflix. Deckare men där varje fall avslutas i avsnittet, så att säga. De pratar visserligen engelska - men intressant nog gjorde de en walesisk variant parallellt, om ni förstår hur jag menar, väldigt kul idé! Vet inte om båda språken finns på Netflix men kolla, det vore ju kul :)

Fransk film - Blå är den varmaste färgen. Fanns på SVT Play ganska nyss i alla fall. Tyckte mycket om den.

Sedan har ju den hyllade norska ungdomsserien Skam just kommit till SVT Play också, jag har inte hunnit titta ännu men misstänker att jag kommer att älska den efter vad jag har hört :)
 
Det är lite som med Tim Burton, det finns inget dåligt som kommer från Hayao Miyazaki, bara mer eller mindre bra :) Tycker jag
(dvs. ja, den är bra :laugh:)
Får invänta mitt fasta internet, sen kan jag titta. Drar ju så mycket på surfen om man ska se film via mobilen. :eek:
Vilket påminner mig om att jag har grymt många avsnitt att kolla ikapp på sen när jag får tillbaka internet.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har fått för mig att jag vill lära mig lite spanska och har anmält mig till en distanskurs hos Komvux. När jag var yngre avskydde...
2
Svar
33
· Visningar
2 407
Senast: Kilauea
·
Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna...
18 19 20
Svar
381
· Visningar
14 105
Skola & Jobb Ja som rubriken säger, på mitt jobb har vi en kollega som rent skiter i att göra vissa arbetsuppgifter, vilket då är sådant som drabbar...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 574
Senast: _Taggis_
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
32 645
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp