Icke engelskspråkig film/serie

Brasilianska serien Cidade dos Homens

Jag såg den när den gick och kommer vagt ihåg den som bra men det var så länge sedan så det är inte säkert att den faktiskt ÄR bra
 
Jag kollar på anime (japanskt tecknade serier) på japanska med engelsk text. Finns några ruggigt bra serier även för vuxna, men det faller säkert inte alla i smaken då det trots allt är tecknat (även om det ser väldigt trovärdigt ut). :)
 
Jag kollar på anime (japanskt tecknade serier) på japanska med engelsk text. Finns några ruggigt bra serier även för vuxna, men det faller säkert inte alla i smaken då det trots allt är tecknat (även om det ser väldigt trovärdigt ut). :)
Oh...
Anime gillar jag.
Har du npgra favoriter?
 
Oh...
Anime gillar jag.
Har du npgra favoriter?
Oj, ja jag har några favoriter. Beror lite hur din smak är.
Just nu gillar jag:
Bungou Stray Dogs
Attack on Titan
One Piece (låååång serie, pågår fortfarande)
Elfen Lied
K
Code Geass
Durarara!!!
Historys Strongest Dicipline Kenichi
Fate/zero
Antique Bakery
Arslan Senki
Bara för att nämna några få.. Som nog blev lite mer än få men... :o Och ändå är det inte alla... :o
 
Tänkte också nämna 3% som finns på netflix. Jag brukar ha svårt för icke engelskspråkiga serier/filmer (mest för att jag blir tvungen att läsa textningen tror jag) men den var riktigt bra :) Tyvärr bara en säsong än så länge.
 
Det är några år sedan jag såg grekiska Dogtooth nu, känner att jag nog måste ännu mer understryka att den är absolut ingen feelgood-film och att man bör nog varnas/kolla upp lite i förväg/ha mental beredskap om man känner att man kan ta anstöt eller må dåligt av den. Så jag inte lurar någon att söka upp den som sedan känner "WTF"? Och blir mycket arg för att jag föreslagit den. Bifogar del av recension:

"I cannot feel good about recommending this movie without a HUGE warning. There is lots of graphic sexuality bordering on and crossing what you might see in most adult films, except in DOGTOOTH the sex is awkward and at times extremely perverse. There are also bursts of violence that looks disturbingly real, the most shocking scene being very near the end. The scene in question was so brutal that it made me really contemplate looking away and I’m no stranger to incredibly violent scenes; that’s all I will say so I can stay away from obvious spoilers.

DOGTOOTH is a film to be enjoyed only by those with a taste for extremely polarizing types of cinema. It’s not hard to imagine people watching this and being violently angry with anyone who suggested they watch it, but on the other hand they too might find fascination in the themes it presents. I have no doubt DOGTOOTH will make you laugh but it also has the potential to turn your stomach."

Själv minns jag faktiskt inte den som riktigt så långt över gränserna, men jag får kanske leta upp den och se om den själv. För den har i mitt tycke både konstnärliga och riktigt djuplodande infallsvinklar som är behållningen av filmen, snarare än bara sex och våld vilket förvisso ingår men upptar heller inte det mesta av filmen.

Men som sagt: se den på egen risk!
 
Oj, ja jag har några favoriter. Beror lite hur din smak är.
Just nu gillar jag:
Bungou Stray Dogs
Attack on Titan
One Piece (låååång serie, pågår fortfarande)
Elfen Lied
K
Code Geass
Durarara!!!
Historys Strongest Dicipline Kenichi
Fate/zero
Antique Bakery
Arslan Senki
Bara för att nämna några få.. Som nog blev lite mer än få men... :o Och ändå är det inte alla... :o

Intressant att några är samma som jag älskar och några är sådana jag ogillar massor :p OP är min sambos favoritserie, jag gav den femton avsnitt men gav sen upp :o

Några av de jag gillar:
:love: Code Geass (och såklart då även Lelouch of the Rebellion)
Attack on Titan
Bleach (arc 1-3, sen spårar det lite väl mycket emellanåt)
Fairy Tail
Death Note
Full Metal Alchemist (vi ser igenom FMA Brotherhood just nu :))
Fate/Stay Night, Fate/Zero och Fate/Unlimitied Blade Works (jag såg dem i den ordningen)
Tokyo Ghoul
Akame ga Kill
Angel Beats

Flera i din lista jag inte sett, kanske får kika på dem! Jag är dock rätt kräsen har det visat sig :o Både med stilen på tecknandet, karaktärerna och dialogen.
 
Det är några år sedan jag såg grekiska Dogtooth nu, känner att jag nog måste ännu mer understryka att den är absolut ingen feelgood-film och att man bör nog varnas/kolla upp lite i förväg/ha mental beredskap om man känner att man kan ta anstöt eller må dåligt av den. Så jag inte lurar någon att söka upp den som sedan känner "WTF"? Och blir mycket arg för att jag föreslagit den. Bifogar del av recension:

"I cannot feel good about recommending this movie without a HUGE warning. There is lots of graphic sexuality bordering on and crossing what you might see in most adult films, except in DOGTOOTH the sex is awkward and at times extremely perverse. There are also bursts of violence that looks disturbingly real, the most shocking scene being very near the end. The scene in question was so brutal that it made me really contemplate looking away and I’m no stranger to incredibly violent scenes; that’s all I will say so I can stay away from obvious spoilers.

DOGTOOTH is a film to be enjoyed only by those with a taste for extremely polarizing types of cinema. It’s not hard to imagine people watching this and being violently angry with anyone who suggested they watch it, but on the other hand they too might find fascination in the themes it presents. I have no doubt DOGTOOTH will make you laugh but it also has the potential to turn your stomach."

Själv minns jag faktiskt inte den som riktigt så långt över gränserna, men jag får kanske leta upp den och se om den själv. För den har i mitt tycke både konstnärliga och riktigt djuplodande infallsvinklar som är behållningen av filmen, snarare än bara sex och våld vilket förvisso ingår men upptar heller inte det mesta av filmen.

Men som sagt: se den på egen risk!

Jag såg den också när den kom ut. Himla bra film!
Älskar filmfotot i den. Tycker inte att den var så himla extrem eller chockerande, men beror väl på vad man har för bakgrund också. Tänker att den säkert är brutal för en helhjärtad katolik typ.
Måste se hans nya...
 
Jag såg den också när den kom ut. Himla bra film!
Älskar filmfotot i den. Tycker inte att den var så himla extrem eller chockerande, men beror väl på vad man har för bakgrund också. Tänker att den säkert är brutal för en helhjärtad katolik typ.
Måste se hans nya...

Vad skönt, jag blev lite orolig för mig själv när jag läste den recensionen och tänkte att jag måste ha glömt att den var SÅ över gränsen. :D Är också pepp på att se hans nya film!
 
Paramparca.
Eller "Förväxlingen" som den går under på svenska. Turkiskt drama, går att se bl a på SVT play.

Vet inte hur bra den egentligen är men jag kan inte sluta titta :D
 
Fransk action/thriller är väldigt bra, "Dobermann" och "Les Rivieres Pourpres" är några av mina favoriter oavsett språk. "Dobermann" är rätt rå dock ;)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har fått för mig att jag vill lära mig lite spanska och har anmält mig till en distanskurs hos Komvux. När jag var yngre avskydde...
2
Svar
33
· Visningar
2 407
Senast: Kilauea
·
Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna...
18 19 20
Svar
381
· Visningar
14 107
Skola & Jobb Ja som rubriken säger, på mitt jobb har vi en kollega som rent skiter i att göra vissa arbetsuppgifter, vilket då är sådant som drabbar...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 574
Senast: _Taggis_
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
32 648
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp