Importera häst! HJÄLP!!

M

maandersson

Hejsan alla underbara hästmänniskor!

Jag har länge funderat på att skaffa mig en häst, men ar inte hittat någon jag direkt fastnat för.. Men nyligen hittade jag den mest underbara lille pållen, men han står i Polen. Så jag skulle vilja höra vad ni tycker man ska "kolla upp" vid köp av hästar från andra länder. Med besiktning, försäkringar etc. Samt för och nackdelar!

Är tacksam för alla svar jag kan få. Är verkligen tokkär i denhär hästen!! :love:
 
Sv: Importera häst! HJÄLP!!

har du bara sett bild osv så hade jag garanterat åkt över och kollat på den irl. Man vet aldrig om det man ser och det man får är samma sak
 
Sv: Importera häst! HJÄLP!!

och jag haller med ovanstaende.. efter importering 2 unghastar fran usa fran bilder lol..
dock skall det sagas att jag personligen kanner de tva stona samt har kant personen som fodde upp dem i over 25 ar. och faktiskt bad henne att plocka ut ett sto och en unghingst at mig som hon trodde skulle bli en bra match samt jag skulle tycka om.. yep, vi har bytt hastar med varandra for aratal och har haft lyckan att alltid fa det ratt..

Men om du verkligen ar intresserad av den har hasten, ak over se den i verkligheten, begar vetundersokning, kopia pa papper, etc etc och var saker pa att allt ar i ordning. Det beror HELT pa var du koper hasten ifran, ar det privat person eller stuteri? Uppfodare av stora matt eller just en person med en babies.. Allt sant kommer fram om du aker dit.. lycka till, dock vill saga det finns massor av bra hastar i sverige som letar efter en ny familj...
 
Sv: Importera häst! HJÄLP!!

..eller så blir det som det gick för en bekant som också köpte en häst från Polen som hon sett på bild. Hon köpte ett 3-årigt fuxsto och fanns sig själv stående med en brun ca 8 årig märr med orden: Nää, detkanske inte är precis den hästen på bilden men den här är minst lika bra. Jag tänker inte ta med den tillbaka sådeså.Hej på dig!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 112
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 340
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 559
Ridning Hej! Har fått ett problem med min medryttarhäst som jag skulle vilja reflektera lite om! Jag har ridit min medryttarhäst i 4 månader...
2
Svar
22
· Visningar
6 063
Senast: yamyam
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp